handrem werkt slecht

Forumindex Forums Modellen Astra handrem werkt slecht

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    astra 1.4 pw

hoi allemaal,de laatste tyd is me opgevallen dat myn handrem erg slecht werkt,hy heeft byna geen remkracht meer over.weet iemand wat dit kan zyn en waar ik moet kyken.groeten pat

svdk20
      Deelnemer

je kan kijken of hij niet verroest is achter bij je wielen daar heb je namelijk een stukje blote kabel zitten.
        verder kan het zijn dat je handremschoentjes beginnen te slijten. onder bij je handrem (onder de auto) kan je de kabel met ik dacht een steek 11 of 10 strakker draaien.

astra 1.4 pw

hoi,ja hy loopt soepel.de handrem kan ik makkelyk naar boven trekken,trek ik hem strak aan,maar eccht remme doet ie niet.maybe un domme vraag maar is de handrem niet gewoon op de achterremmen aangesloten of zyn dat echt aparte remschoenen.alvast bedankt.groeten pat

svdk20
          Deelnemer

bij mijn cali zijn dit apparte schoenen die in mijn achterschijfrem is weg verwerkt. en ik dacht maar weet dit niet 100%zeker dat dit bij trommelremmen ook zo was.
            maar de geen die dit je zeker weten kan vertellen is opel guru wim-v6

astra 1.4 pw

oke toch thanx,dan maar hope dat wim v6 me verder kan helpen.groeten pat

wim-v6
              Deelnemer

Denk dat de blokjes een beetje uitgehard zijn, of dat je een lekke remcilinder hebt.

Je zou je trommel er eens af kunnen halen om te kontroleren.

Willem

tmug

Als je trommel hebt,

Boel open, blokken controleren alles loshalen gangbaar maken (dus echt soepel) en smeren. Eventueel roest uit de trommel halen en de controleren op slijtage. Maar dat merk je als je hem er gemakkelijk afkrijgt of niet :cool:

Bij Schijfrem, kabel ontspannen, blokken controleren alles loshalen gangbaar maken voor al astra g heeft wel eens last van een roestige schuifpen waardoor de drukgedeelte niet los kan schuiven van blokhouder. De kop waar de kabel inkomt wil vaak ook erg slecht, dit kun je oplossen door hem los te draaien goed schoon te maken met een staalborstel, het rubbertje even netjes schoon en even wat zuurvrij vet of kopervet (heel klein beetje).

En alles weer zo ineklaar zetten als je het uitelkaar hebt gehaald natuurlijk :afro
                  Pennen even vlink opschuren net zolang het echt soepel gaat, en dan insmeren met kopervet. Kabel weer even goed spannen.

wim-v6
                  Deelnemer

Astra-G heeft een heel ander systeem als de Astra-F T-mug, hij heeftn iet vermeld wat voor astra hij heeft, maar hij heeft een Astra-F 1.4 60pk met trommels achter.

Willem

tmug

Aah , dan is het een gevalletje interne trommelroest met onderdelen van jarenlang geen goed onderhoud :P

astra 1.4 pw

klopt,astra f c14nz uit 95,ik heb hem pas 8mnd,veel probleme,maja.kyke of ik dit weekend tyd kryg om de trommel eraf te halen.als de blokken uitgehard zyn kan je daar nog wat aan doen of meteen nieuwe erop?en hoe dik moet de voering dan zyn,by hoeveel mm zyn ze echt op?nogmaal thanx voor jullie hulp.groeten pat

Aapje

Offtopic: :vertag
                          Heeft me 6 keer lezen gekost om je vragen te achterhalen in je laatste post…. Maak eens wat duidelijkere teksten. En gebruik eens wat Enters zodra je een regel afsluit… Het zijn geen sms berichten…

Ontopic:
                          Uitgehard = nieuwe schoenen
                          Bij hoeveel mm? Gezond verstand gebruiken, remmen zijn belangrijk dus bij twijfel gewoon vervangen, kost je kop namelijk echt niet.

astra 1.4 pw

hey,zo moeilyk is het echt niet te lezen hoor,gewoon kort&krachtig.mvg

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.