Handrem werkt naar steeds enige tijd niet meer

Forumindex Forums Modellen Astra Handrem werkt naar steeds enige tijd niet meer

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    AstraLimburgDriver

Hey allemaal,

Ik ben in het bezit van een Astra G uit 2004 en heb de laatste tijd wat raars, Ik heb een periode terug mijn trommelremmen laten schoon maken achter. Toen zijn ook mijn remmen en handrem bijgesteld. Een dikke 2 a 3 weken later begon het, ik moest steeds hoger de handrem aantrekken voordat deze pakte. Het eind van het verhaal is dat ik de handrem helemaal aan ken trekken en hij werkt gewoon weg niet, de auto rolt gewoon weg weg. Ik terug en laten nakijken, de monteur zei ik heb je hem bijgesteld en werkt weer. En wat denk je nu ben ik weer 2 a 3 weken verder en het zelfde verhaal. Het begon WEER met steeds meer en meer dat ik de handrem moest aantrekken, nu is het dus WEER zover dat de handrem volledig aangetrokken is en niet functioneert de auto rolt gewoon weg weer weg.

Wat kan dit zijn dat het altijd voor 2 a 3 weken goed is en dan weer niet functioneert. Is er wat kapot of stellen ze hem niet goed of wat kan er aan de hand zijn. Zo blijf ik steeds naar de garage rijden.

AstraLimburgDriver.

AstraLimburgDriver

Niemand een idee ??

corsaboy
        Deelnemer

Heeft die ook de kabel vernieuwd?
          Of is alles alleen los geweest om goed schoon te maken?

AstraLimburgDriver

@corsaboy wrote:

Heeft die ook de kabel vernieuwd?
            Of is alles alleen los geweest om goed schoon te maken?

Kabel is voor dit allemaal een tijd ervoor ook vernieuwd dus die is ook helemaal niet. Deze is vernieuwd omdat toen bij mij met de sneeuw de handrem bleef hangen (bleef op handrem staan) Het ene uiterste naar het andere eerst ging hij er niet af nu er niet meer op hahaha.

PaulAstra
            Deelnemer

Kun je een paar scherpe foto’s maken van de remmen met de trommel gedemonteerd, dan kunnen we zien of alle onderdelen juist gemonteerd zijn.

Ik verwacht dat het opstelmechanisme niet helemaal goed is of niet goed gemonteerd zit.

corsaboy
              Deelnemer

Daar zit ik ook een beetje aan te denken.
                Of dat er een geleider van de kabel niet helemaal lekker is.

testdrive
                Deelnemer

Het is gebeurd nadat de remmen zijn schoongemaakt . Dus waar ik aandenk is dat de monteur allesheeft gedemonteerd en toen perongeluk het stel mechanisme waar dat stelwieltje aanzit heeft verwisseld met links en rechts waardoor de remmen nu niet opstellen maar afstellen .
                  Want naar mij idee ishet schroefdraad in die stelstangetjes verschillend tussen links enrechts

Tigra-Black

+1

AstraLimburgDriver

Ik weet het niet ze mogen volgende week het oplossen want dit schiet niet op en het is na het schoonmaken gebeurd.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.