Forumindex › Forums › Modellen › Astra › handrem lampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2012 om 18:36 #17245667
Hallo allemaal.
Sinds kort gaat het lampje van de handrem branden (knipperen), dit is meestal in een bocht of als ik snel optrek.
Ik heb een astra f station 1.7 dtl.
Is er iemand bekent met dit euvel en wat is de oplossing hiervoor.M.vr.gr.
Ton
5 november 2012 om 18:39 #17981470zit er nog genoeg remvloeistof in het tankje van de hoofdremcilinder?
5 november 2012 om 18:43 #17981471Naar mijn mening wel.
Ik heb dit eerder gehad en heb toen de v-snaar van de dynamo en stuurbekrachtigings pomp vervangen.
dit had toen geholpen5 november 2012 om 21:27 #17981472in geval van de dynamo gaat het lampje branden samen met de Accu..
Als het remnivo laag is gaat ie Alleen branden (begint met af en toe aangaan in de bocht / als het nivo nog verder daalt blijft ie branden tot je geen remmen meer hebt.),
Controleer het nivo, dat staat simpel weg gewoon laag, Kan zijn door versleten remvoeringen, of door lekkage van bijvoorbeeld remcilinders of leidingen..
Willem
6 november 2012 om 10:36 #17981473Handrem werkt toch via een kabel?
Als je de handrem aantrekt dan gaat er een lampje branden, heeft toch niks met remolie te doen.Zou aan het schakelaartje kunnen liggen.
6 november 2012 om 13:54 #17981474Blue-Dragon
Wat de jongens hoogstwaarschijnelijk, maar ik denk het bijna zeker!!, bedoelen zij! (dubbele Functie) dat dit samen in verbinding staan.
Dit hoeft dus beslist niet je handrem schakelaar te zijn, er is hier een remedie voor, eerst je hoogte van de remvloeistof bekijken,
en is dit allemaal goed kan je nog naar het schakelaartje kijken, dit kan je werk voor niets besparen.6 november 2012 om 18:03 #17981475Hallo allemaal.
Ik heb de remolie niveau bekeken en die is goed.
Het probleem was de vlotter die zat vast.
De vlotter is vervangen en het lampje knipperd niet meer.
Olie “verlies” komt ( volgens de monteurs ) door dat de remvoering te ver versleten is
waardoor de niveau van de remolie zakt, maar in mijn geval was het dus de vlotter zelf.
Mijn dank voor jullie input.
M.vr.gr. Ton6 november 2012 om 22:08 #17981476@Blue-Dragon wrote:
Handrem werkt toch via een kabel?
Als je de handrem aantrekt dan gaat er een lampje branden, heeft toch niks met remolie te doen.Zou aan het schakelaartje kunnen liggen.
De handrem werkt via een kabel..
Al vanaf de Astra-F vanaf 1993 (mj 1994) is het lampje van de remolie samen gevoegd met het lampje van de handrem..
Dus als dit lampje met losse hadrem gaat branden is dit vaker een lager Peil (of vastzittende vlotter) als een kapotte handremschakelaar..Willem
7 november 2012 om 19:00 #17981477Aha wist ik nog niet Willem, zo leer ik toch nog is wat .
Maar mooi dat het euvel is verholpen Ton 56. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.