Forumindex › Forums › Modellen › Manta › ‘Handrem lampje’
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 14:38 #17243764
Sinds kort brand het lampje van mijn handrem regelmatig, vooral tijdens optrekken en remmen. Ik heb de handrem al een aantal maanden niet meer afgesteld, dus dat hij te strak staat kan worden uitgesloten. Iemand enig idee of er ook nog een andere functie achter dit lampje zit (koppeling?)? Zou er wat mis zijn met de sensor?
Ook in het werkplaatshandboek (van 1.9 met carb, heb nog steeds niet de juiste voor m’n auto) kan ik het niet terugvinden.
Gaat om een Manta B cc 2.0 GTE uit ’78, zal wel overeenkomen met vele andere dashboards.30 november 2011 om 14:46 #17948577Misschien te weinig remvloeistof in je reservoir? Aangezien het vooral tijdens optrekken en remmen gebeurd.
30 november 2011 om 14:46 #17948578Controleer het oliepeil van je remolievergaarbakje. Dat is dat plastic potje op je remcilinder (in het
motorcompartiment) boven je pedalen. Het peil moet ongeveer op de rand staan waar het potje “tesamen gesmolten” is.
Is je peil gezakt en je hebt geen zichtbare lekken, controleer dan de dikte v/j remblokken- remschoenen.
Succes!30 november 2011 om 14:57 #17948579Helemaal goed. Het peil in het reservoir staat op 1/4 in plaats van 1/2. De laatste 4 jaar nooit hoeven bijvullen, zo te zien geen lekkages.
DOT4 neem ik aan?
Misschien een idee om alle vloeistof een keer te vervangen? Ontluchten op de remklauwen?
30 november 2011 om 15:03 #17948580Dat moet je ongeveer om de twee jaar doen inderdaad. Maar dat zal de storing niet verhelpen.
Mischien is de sensor kapot?30 november 2011 om 15:05 #17948581Vergeten erbij te vermelden, heb de vlotter getest en werkt goed. Puur een probleem van tekort aan vloeistof in het reservoir dus.
Bij het vervangen alle olie aftappen via de nippel op de klauwen, vervolgens aanvullen en trappend op de rem ontluchten via dezelfde nippels?
30 november 2011 om 15:26 #17948582Jup
30 november 2011 om 20:13 #17948583@H-400 wrote:
Is je peil gezakt en je hebt geen zichtbare lekken, controleer dan de dikte v/j remblokken- remschoenen.
Succes!Ik zou deze raad/tip maar eens opvolgen, enkel je vloeistof bijvullen heeft weinig zin. Dat peil zakt om een reden ;)
1 december 2011 om 11:18 #17948584als je geen lek hebt, wil het voornamelijk zeggen dat je remblokken op zijn
als je het nu gaat bijvullen, en dan een van dees je remblokken vervangt komt de vloeistof je flink langs je rezervoir uitbest eerst even je blokjes controleren voor je gaat bijvullen
1 december 2011 om 12:33 #17948585Vorig jaar heb ik alle remblokken vervangen, zijn nog in goede staat. Uiteraard wel iets versleten ten op zichte van de nieuwe.
1 december 2011 om 14:15 #17948586Heb je wel een goede remdruk op je pedaal? Als je je pedaal een aantal keer intrapt en vervolgens ingetrapt houd,
blijft je pedaal dan staan of zakt deze dan langzaam? In dat geval zou je hoofdremcilinder inwendig kunnen lekken.1 december 2011 om 16:12 #17948576Gaat het lampje uit als je de koppeling intrapt?
Bij de echte Opels geeft het handremlampje namelijk ook aan als het koppelingspedaal te hoog staat.1 december 2011 om 20:21 #17948587klopt daar staat mij ook iets van bij elke keer als k em dan intrapte ging die weer uit
2 december 2011 om 14:41 #17948588Koppeling staat goed afgesteld en rempedaal zakt niet als je hem ingetrapt houdt. Lampje staat nu constant uit aangezien ik het reservoir heb opgevuld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.