Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Handrem doet niets.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2013 om 09:30 #17258408
Mijn handrem wilde ik gaan afstellen omdat deze minimaal werkt.
De stel schroef onder het console heb ik al ingedraaid maar heeft geen effect.Kan het zijn dat je de handremwerking bij de remmen zelf moet afstellen en zo ja op welke wijze?
Ik zie aan de binnenzijde een werkend veersysteem zitten en een imbus boutje.
8 juni 2013 om 17:18 #18151182Ze hebben het bij mij een keer afgesteld ivm vervangen van compleet remsysteem (kabels en remblokken). Daarbij hebben ze tussen de stoelen in een klepje verwijderd, en inderdaad een inbus aangedraaid.
Dit zou dus de instelling van de rem kunnen zijn.10 juni 2013 om 10:31 #18151183Ik heb nu de remklauw eraf gehaald en de boel schoongemaakt.
Weet iemand hoeveel mm de piston uit de klauw gedrukt wordt als de handrem wordt aangetrokken.Ik meet 2mm maar geen idee of dit dus voldoende is?
10 juni 2013 om 10:34 #18151184Draai de klauw maar weer eens terug in….de zuiger. Scheelt een stuk. Moet eigenlijk bij elke beurt gebeuren vind ik. Te veel problemem met dit soort remklauwen namelijk
10 juni 2013 om 10:43 #18151185@Fearless wrote:
Draai de klauw maar weer eens terug in….de zuiger. Scheelt een stuk. Moet eigenlijk bij elke beurt gebeuren vind ik. Te veel problemem met dit soort remklauwen namelijk
Als je bedoeld de zuiger via de juiste manier weer in de klauw draaien…. dat heb ik gedaan.
Als ik nu de hevel helemaal omdraai komt de zuiger er net 2 mm uit.Remklauw in de bankschroef vastgezet en de ruimte opgevuld met het oude remblokje en hout.
Als ik de hevel volledig draai voel ik dat hij geen kracht heeft om de zuiger stevig tegen het blok te duwen. Maar wellicht komt dit omdat er geen olie in zit. Aande andere kant is de werking van de handrem volgens mij puur mechanisch en heeft olie of valse lucht er geen invloed op. toch ?11 juni 2013 om 06:36 #18151186@opc-adrijver wrote:
@Fearless wrote:
Draai de klauw maar weer eens terug in….de zuiger. Scheelt een stuk. Moet eigenlijk bij elke beurt gebeuren vind ik. Te veel problemem met dit soort remklauwen namelijk
Als je bedoeld de zuiger via de juiste manier weer in de klauw draaien…. dat heb ik gedaan.
Als ik nu de hevel helemaal omdraai komt de zuiger er net 2 mm uit.Remklauw in de bankschroef vastgezet en de ruimte opgevuld met het oude remblokje en hout.
Als ik de hevel volledig draai voel ik dat hij geen kracht heeft om de zuiger stevig tegen het blok te duwen. Maar wellicht komt dit omdat er geen olie in zit. Aande andere kant is de werking van de handrem volgens mij puur mechanisch en heeft olie of valse lucht er geen invloed op. toch ?Gisteren beide klauwen achter vervangen voor nieuwe klauwen. Een wereld van verschil.
Alles werkt weer naar behoren. Die 2 mm uitslag van het handrem systeem op de oude klauw is het zelfde als op een nieuwe klauw dus er was voldoende uitslag. De oude klauw hield alleen de kracht niet vast om de een of andere vage reden.Allen bedankt voor het meedenken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.