Forumindex › Forums › Modellen › Astra › handrem blijft hangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 09:52 #17224168
Hallo allemaal,
ik heb een klein probleempje … of eigenlijk een groot probleem. Ik wilde net mijn autotje gaan wassen maar helaas krijg ik hem niet van zijn plek omdat de handrem blijft hangen. Ik kan hem er zeg maar wel afhalen zodat het lampje niet meer brandt maar als ik dan weg wil rijden lijkt het alsof hij rechtsachter vast hangt. Nu had ik dat probleem al eerder maar elke keer sprong hij er nog vanaf zodat ik kon rijden. Ben ermee ook al in de garage geweest maar die konden niets vinden dus moest ik niet zeuren. Maar goed… nu sta ik dus en kan niet weg. :(
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en wat het gaat kosten? Ik wil deze auto eigenlijk gaan verkopen omdat ik een nieuwe auto wil.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!
Groetjes en een fijne zondag!
Karin
1 augustus 2010 om 10:11 #17706159Ook Welkom.
Beetje extra info is altijd wel makkelijk….
Ik weet nu niet of het over een Astra-F, G of H gaat, en met welke motor deze is uitgevoerd.
Zodat ik niks kan vertellen over de remmen omdat er op verschillende Astra’s verschillende systemen zijn geleverd.
Willem
1 augustus 2010 om 10:17 #17706160Beste Willem,
hahaha … zit wat in ;)
maar goed… ik heb een Opel Astra Merit 1.4 uit 1995
groetjes,
Karin1 augustus 2010 om 10:20 #17706161Kijk dat zegt wat meer..
het is dus:
Merk: Opel
type: Astra-F
motor: 1.4 60pk
Motorcode C14NZ (zie kentekenbewijs)
Bouwjaar 1995Gewone trommelremmen dus.
rijdt eens een stukje achteruit en dan weer vooruit, dan willen ze meestal wel los komen.
ze hebben even een zetje nodig.
laat er wel na kijken door iemand die dat kan om ze weer een beetje gangbaar te krijgen.
Kan aan verschillende dingen liggen
Voeringen zelf die vast klemmen in de trommel
Slechte handrem kabels
handrem hevels die vast zitten..Willem
1 augustus 2010 om 10:47 #17706162Beste Wim,
bedankt voor je reactie!
Het probleem is alleen dat ik hem niet van zijn plaats krijg. Hij gaat niet voor en niet achterruit. :( Heb het al met flink gas geven geprobeerd. Hij blijft stil staan, hij wordt alleen iets opgetilt lijkt wel.
groetjes
1 augustus 2010 om 10:50 #17706163je koemt niet toevallig uit de buurt van Delft / Den haag
Willem
1 augustus 2010 om 10:54 #17706164nee…
1 augustus 2010 om 10:58 #17706165anders had ik evt kunnen helpen de rem los te halen
Willem
1 augustus 2010 om 11:00 #17706166dat dacht ik al… bedankt iig!
Ga het zo nog maar een keer proberen… misschien gebeurt er een wonder. Kan het kwaad als ik het een beetje ga forceren?
1 augustus 2010 om 11:04 #17706167flink heen en weer schommelen..
en niet schrikken, komt meestal los met een flinke klonk of bonk.
Willem
1 augustus 2010 om 11:06 #17706168hahaha! Dat heb ik al meerdere keren meegemaakt dat hij loskwam en een flinke bonk hoorde. Was elke keer schrikken :P
als ik maar niets sloop… dan vind ik het bestgroet
1 augustus 2010 om 11:21 #17706169nou ik heb het geprobeerd…. grrrrr! Krijg hem nog steeds niet van zijn plek… zucht
1 augustus 2010 om 11:29 #17706170Ken wat hebben hoor
Paar keer goed heen een weer
achteruit heb als voordeel dat er meer kracht op komt en dan de rem makkelijker los komt.
anders als je stalen wielen hebt, een paar klappen met een hamer op de wielen geven
(wel eerst de wieldoppen los).
Willem
1 augustus 2010 om 11:33 #17706171Ik heb ‘t ook een keer gehad, alleen wel met een F met schijven achter en in de winter met vorst.
Kreeg ‘m toen ook niet van ze plek, maar ja de motor was ijskegel koud, en me koppeling was al niet echt helemaal fris meer toen, dus toen maar een andere auto gepakt die wel weg wilde rijden en de handrem maar laten ontdooiien.1 augustus 2010 om 11:37 #17706172aan de kou zal het nu wel niet liggen :P
origineel gepost door Jerremy
Ik heb ‘t ook een keer gehad, alleen wel met een F met schijven achter en in de winter met vorst.
Kreeg ‘m toen ook niet van ze plek, maar ja de motor was ijskegel koud, en me koppeling was al niet echt helemaal fris meer toen, dus toen maar een andere auto gepakt die wel weg wilde rijden en de handrem maar laten ontdooiien.1 augustus 2010 om 11:37 #17706173ja het vriest nu alleen niet jeroen..
tis wel een beetje een kwaal van deze opels, die hangende handrem
vaak te wijten aan de hevels en kabels
Willem
1 augustus 2010 om 11:53 #17706174origineel gepost door wim-v6
ja het vriest nu alleen niet jeroen..Joh, meen je dat nou…
1 augustus 2010 om 12:02 #17706175origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door wim-v6
ja het vriest nu alleen niet jeroen..Joh, meen je dat nou…
je weet het maar nooit tegenwoordig met dat weer.
1 augustus 2010 om 12:19 #17706176ik hoor ook weleens dat mensen water in de remvloeistof hebben waardoor de remklauw/zuiger vast roest van binnen .
probeer is onder de auto wat te tikken tegen de remklauw en, in spuiten met wd40 misschien sprint die los.
1 augustus 2010 om 12:34 #17706177Was bij mij afkeur laatst bij de apk, maar ik gebruik handrem nooit dus kabels ff gesmeert en de hevels achter gangbaar gemaakt, als je de kabels volgt zie je vanzelf de hevels zitten, inspuiten met wd40 en proberen of ze los zitten, bij mij waren ze wel gangbaar, maar zat er roest in de kabel, die ff schoongemaakt en gesmeert en het spul werkt weer.
1 augustus 2010 om 13:24 #17706178water bij de remvloeistof:hmmz
dan heb je ze niet meer op een rijtje:jerry1 augustus 2010 om 13:47 #17706179origineel gepost door GSI Racer
water bij de remvloeistof:hmmz
dan heb je ze niet meer op een rijtje:jerryOude remvloeistof, kan zomaar door condens water bij zitten …
1 augustus 2010 om 14:23 #17706180Idd dan kan wel degelijk, is zelfs vrij link, want door de drukverschillen, kan de temperatuur van de remolie hoogoplopen waardoor het water in damp veranderd. Het gevolg is dat je minder remdruk kan geven.
Maar ik denk dat de kabel geoxideerd is en is gaan vastzitten in de buitenkabel, anders was ie wel losgeschoten. Is bekende Astra kwaal. Voelt het ook anders aan als je de handremhendel naar beneden duwt?
1 augustus 2010 om 14:29 #17706181sorry, mijn fout.
beter lezen de volgende keer.
ik dacht dat er stond: water bij de remvloeistof doen…
oude remvloeistof bevat indd. water (condens) hierdoor gaat het kookpunt drastisch omlaag.
koken betekend luchtbellen, en dat wil je niet hebben in je remsysteem……:wtf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.