Handrem

Forumindex Forums Modellen Astra Handrem

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    rachid333

Hallo allemaal,

Heb een Astra G 1998 DTL waarvan de handrem niet jopper werkt.
      Ik zette hem altijd in de versnelling i.p.v. op de handrem, maar regelmatig als ik een tijdje heb gereden en dan daarna de auto op de handrem zet. Dan loopt ie aan de rechterkant vast bij het wegrijden (handrem los natuurlijk). Heb er gisteren een aantal keer aan zitten trekken en wat kruipolie op gespoten en nu pakt ie hem niet meer aan de rechterkant… wie o wie weet hoe ik die handrem kan stellen etc.

Alvast bedankt..

greetz Rachid

b07

het komt wel vaker voor dat de handrem blijft plakken dit heeft vaak te maken met vuil ,roest of vast vriezen.

robert_corsa

als het vriest staat mijn handrem altjd vast. zet hem altjd n de versnelling uiteraard, na een half uur rjden werkt de handrem weer. wat kan k hieraan doen?

IMpY

gewoon niet gebruiken. Bij een astra g is de handrem zelfstellend. Dus is niets aan te stellen. Deze stelt zich door paar keer op en neer te bewegen met de handrem. Misschien kun je de remschoen zelf schoon maken?

Groeten Twan

OPC Turbo

Astra G handremmen tot 2002 (met schijven achter) gaan (bijna) altijd vast zitten dit komt omdat de hevels in de remklauwen gaan vastzitten…

Er zijn 2 oplossingen

1 handrem gewoon niet gebruiken (ook niet met warm weer)
              2 nieuw type remklauwen monteren

Het is een bekend probleem daarom zijn de klauwen na 2002 ook veranderd.

Oude type (voor 2002) heeft remblokken met ronde glijvlakken
              Nieuw type (na 2002) heeft remblokken met rechthoekige glijvlakken

robert_corsa

ik heb achter trommel remmen:angel haha, ik weet niet of rachid dit ook heeft:p

Terence

Heb precies het zelfde probleem met de handrem cq. rem rechtsachter. Wat bij mij soms helpt om hem los te maken is achteruit rijden en flink remmen. Als je dat zo’n 3 keer achter elkaar doet ben je voor de komende tijd van het probleem af. Maar misschien is schoonmaken ook een oplossing.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.