Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Handige weetjes Zafira B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2011 om 08:10 #17241475
Wellicht geen heel handige titel, maar ik ben op dit forum een aantal handige zaken tegengekomen waarvan ik dacht dat die centraal wat makkelijker te vinden zouden zijn. Gewoon plagiaat dus.
Gepost door: ZafirArt:
Bij een Zafira B kan een foutcode eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
Foutcodes worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.Wissen kan alleen met de OBD maar sommige verdwijnen autom. als de storing is opgelost.
Invoegen: lijst met foutcodes!!! Stond dacht ik ook ergens op het forum, maar kon het niet direct vinden…
Gepost door: ZafirArt:
Het onderhoudsinterval resetten (steeksleuteltje):
Door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten kun je het onderhoudsinterval resetten.
Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.
Bovenstaande zaken vind ik erg handig om te weten net zoals bijvoorbeeld het verborgen menu met accuspanning ed. binnenkort eens toevoegen, of iemand moet me voor zijn :thumbup
17 september 2011 om 10:18 #17919799Mooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup
Heb jij toevallig nog andere nieuwe weetjes, daar zijn we hier op het Forum natuurlijk heel erg benieuwd naar. :D
18 september 2011 om 08:39 #17919800Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:
“- Astra op contact zetten
– Knop om deuren te sluiten 5 seconden inhouden
– Bij de pieptoon loslaten.Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)
De-activeren gaat trouwens op dezelfde manier”
19 september 2011 om 08:53 #17919801@GRSBK wrote:
Mooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup
Heb jij toevallig nog andere nieuwe weetjes, daar zijn we hier op het Forum natuurlijk heel erg benieuwd naar. :D
Er zijn vast nog wat weetjes die ik elders op dit forum heb gelezen, maar nu even niet op kom… maar zodra iemand er eentje heeft graag toevoegen!
19 september 2011 om 08:54 #17919802@jericho wrote:
Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:
– Bij de pieptoon loslaten.Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)
Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!
19 september 2011 om 09:44 #17919803@Zafira CNG wrote:
@jericho wrote:
Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:
Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!
werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.
19 september 2011 om 09:51 #17919804@hennyw: wat werkt nou niet bij de Zafira? Dat speedlocken?
Edit: ik dacht toch dat ik elders een keer had gelezen dat het wel ingesteld kon worden bij de Zafira… iemand het ooit gelukt?
19 september 2011 om 10:00 #17919805yep, boven de 10 km rijden dat dan de deuren op slot gaan
kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de dealersorry was verkeerde quote
20 september 2011 om 15:05 #17919806@hennyw wrote:
yep, boven de 10 km rijden dat dan de deuren op slot gaan
kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de dealersorry was verkeerde quote
iid bij mijn Zafira B / 2006 is het niet mogelijk
20 september 2011 om 16:13 #17919807De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)
gaat ook boven 10km/u op slot.
Op dezelfde manier in te stellen als bij de Zafira20 september 2011 om 17:29 #17919808@GRSBK wrote:
De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)
gaat ook boven 10km/u op slot.
Op dezelfde manier in te stellen als bij de Zafiradenk dat je astra bedoeld
gaat nl. niet bij zafira B21 september 2011 om 15:48 #17919809Klopt, bij de Zafira-B werkt het “speedlocken” niet.Maar je kunt toch wel handmatig dat knopje indrukken, nadat je bent gaan rijden ?? Ik weet wel dat de “Hapylightshow”-module de mogelijkheid heeft dit te laten doen. Gaat bij 10km/h dan vanzelf op slot en openen gaat gewoon van binnenuit, als altijd.
m.vr.gr., bert.21 september 2011 om 17:50 #17919810met de op-com kan je het wel programmeren in tegen stelling tot de tech2
21 september 2011 om 17:54 #17919811Mijn dealer zei ook van niet lees dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=15336321 september 2011 om 17:58 #17919812De dealer heeft ook geen op-com ;)
Uit de changelog van op-com:
Astra-H/Zafira-B Speed dependant locking option programming in REC is now possible!21 september 2011 om 18:09 #17919813@Spacejam wrote:
Uit de changelog van op-com:
Astra-H/Zafira-B Speed dependant locking option programming in REC is now possible!Dat bedoel ik nog geen 5 minuten werk
ben blij met me opcommetje :angel21 september 2011 om 19:01 #1791981422 september 2011 om 17:43 #17919815@hennyw wrote:
@Zafira CNG wrote:
@jericho wrote:
werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.
Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.
27 september 2011 om 17:35 #17919797@ZafirB wrote:
@hennyw wrote:
@Zafira CNG wrote:
@jericho wrote:
Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.
dus werkt de beschrijving NIET
en niet iedereen heeft een op-com29 september 2011 om 21:38 #17919816@Spacejam wrote:
met de op-com kan je het wel programmeren in tegen stelling tot de tech2
kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe je dat speedlocken kunt progammeren met op-com ?
29 september 2011 om 22:30 #17919817Ik weet niet of je al geprobeerd heb of speedlock het nu al doet.
Dat kan je testen door met gesloten deuren het knopje op het dashboard een paar sec ingedrukt te houden tot je biep hoort. Mocht ie het niet doen volg dan onderstaande lekenuitleg ;)Ik gaat het even uit mijn hoofd proberen :hmmz
Ga naar diagnostics
zoek je voertuig manueel op ( geen automatiche herkenning ) via => Bouwjaar => type
krijg je wat keuzes selecteer body en klik 2x
dan krijg je een rijtje met modules kies REC ( volgens mij 3e van onder )2x klikken op REC => program op een van de blokken die je bereikt via next ( ik dacht de 3e blok ) zie je Speed Depended Locking hier kan je hem aan of present zetten => program => bevestigen en gaat dan back tot dat je via exit kan afsluiten.Mocht je dagrijlicht willen blijf je in body maar moet je niet in de REC zijn maar de UEC
2x klikken op UEC => program op een van de blokken die je bereikt via next zie je Daytime Running Light hier kan je hem aan of present zetten => program => bevestigenen gaat dan back tot dat je via exit kan afsluiten.zo heb ik het volgens mij bij mijn Astra H gedaan, weet niet wat jij heb want je heb je (nog) niet voor gesteld het is je 1e bericht zo te zien
Mocht je er niet uitkomen PM me maarSucces Jan
ps: stel je even voor hoeft met met alle smerige details hoor ;) maar wel leuk en makkelijk dat we weten wat voor auto je rijd. En foto’s van je auto :kewlpics mag ook30 september 2011 om 18:40 #17919818hoi Jan ,
net alles ingesteld, was precies zoals je zei ,alleen was het programmeren bij mij alles in het nederlands.
dus het werkt ook bij een zafira-Bbedankt
30 september 2011 om 19:36 #17919819Sharky,
Top toch?
Alleen de speedlock gedaan ? of ook dagrijlicht erbij
Je schrijft het alsof je het jammer vond in het Nederlands hahaha makkelijker toch?gr Jan
ps: ik heb je een PM gestuurd
30 september 2011 om 20:24 #17919820@jwvanyperen wrote:
Sharky,
Top toch?
Alleen de speedlock gedaan ? of ook dagrijlicht erbij
Je schrijft het alsof je het jammer vond in het Nederlands hahaha makkelijker toch?gr Jan
ps: ik heb je een PM gestuurd
ook de dagrijlicht stand 5 ingeschakeld , maar nog niet getest
30 september 2011 om 20:28 #17919821Nee moet je overdags doen :agent
heb je dat bericht nog ontvangen in je berichtenbox -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.