Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hallo!! voorstellen…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2011 om 10:32 #17241748
Hallo,
Voordat ik vertel wat voor auto ik heb en rij. eerst even wat over mij zelf
ik ben Stephan en woon in Hoogeveen, Drenthe ik ben 22 jaar oud,
mijn hobby’s zijn auto’s , muziek , computersmijn auto geschiedenis,
Eerste auto
een Opel Corsa 1.6 GSI uit 1994 met een heel zwaar leven… ik heb er in 1,5 jaar 40.000 km in gereden en dat ging niet altijd even rustig
vorige eigenaren in Emmen vertelde mij dat dit de 3e motor al was
heb hem ingeruild om mijn 2e auto. deze staat naar mijn weten nu ergens in een weiland te wachten op de crossTweede Auto
Door inruil verkreeg ik deze schitterende BMW 316i uit 1992. met 198.000 op de teller [ later bleek hij 50.000 terug gedraaid te zijn]
ik heb hier 9 maand ingereden, hij stuurde als een vrachtauto. toen ik de banden van 205 naar 195 had gedaan viel het mee, ik had hem waarschijnlijk wel gehouden als hij meer vermogen had en stuurbekrachtiging
toen de voor remmen vast bleven zitten nadat je 1 keer remde en de voorpoot vooraan doorgerot was, had ik hem weggedaan was mooi geweest.vandaar dat mijn 3e auto weer een kleine snelle was! waarop ik deze ingeruild had.
3e auto
Een Renault clio RSi uit 1997 met 213.000 op de teller dealer onderhouden..
deze auto heb ik net 2 weken geleden weggedaan! de apk verliep bijna en de achterbanden waren kaal , voorpijp lek , remmen achter moesten vervangen worden, en ik was weer toe aan “iets meer auto” deze was wel veel sneller dan de Corsa + je hoefde niet zo hoog in toeren te klimmen, en hij was echt zuinig te noemen ik haalde er soms 1 op 16.8 mee [ 508 km op 30 liter met 90 km/u ]
en nu mijn 4e auto en tevens mijn huidige! jullie raden het al .. het is een Opel
Opel Vectra CDX AUT 2.5 V6 uit 1996 met 184.000 op de teller.
Deze auto bevalt me uitstekend, en het verbruikt valt me reuze mee voor een v6, echt mijn beste auto tot nu toe!!
TO DO LIST
* remblokjes achter vervangen. *
*Distributie riem vervangen over 10k*
voor de rest super auto..
HOI!! :afro
23 september 2011 om 10:35 #17922775Welkom op het forum,
Voor iemand van 22 heb je al een behoorlijke lijst auto’s gehad
23 september 2011 om 10:41 #17922776inderdaad, aardig wat auto’s achter de rug voor je leeftijd.. ik ben 24 en ben pas met m’n 2de bezig haha.
maar welkom hier!23 september 2011 om 10:44 #17922777Welkom,
En ik ben 24 en dit is mij 7e auto.
Erwin
23 september 2011 om 10:51 #17922778klopt :) maar in januari word ik 23 dan valt het wel mee toch? :shock: [ sarcasme ]
De Corsa was gewoon AF
De BMW was gewoon niet luxe genoeg [ reed niet lekker ]
De Clio was niet mijn ding maar reed wel lekker…Deze auto past echt perfect bij me .. :thumb lekker op de cruisecontrol met automaat rijden.. HEERLIJK
23 september 2011 om 11:44 #17922774Welkom hier.
Tja als auto freak vind ik het ook wel meevallen ik heb ongeveer 1auto per jaar gehad.
en dus is het in 20jaar ook mijn 21 ste auto ;)
Tja das denk ik wel veel dus vind jou geschiedenis wel meevallen23 september 2011 om 21:22 #17922779Ok zeg leuk verhaal zo over hoeveel auto’s je heb gehad etc etc.
Rij nu mijn 32e auto in de bijna 21 jaar dat ik mijn roze papiertje heb. Ben nu 40 jaar jong.
Veelal diverse auto’s gehad van alfa 155 QV tot Clio 16V en van Focus 2.0 Ghia tot diverse Vectra’s en astra’s. Zelfs Mercedes, Audi’s BMW’s Fords, Mitsubishi, Toyota, Mazda etc etc diverse pluimage zullen we maar zeggen. Overigens een leuke maar zeer dure hobby.
Nieuwe auto’s en auto’s die zeer jong gebruikt zijn tot een paar jaar oud.
Rij nu een Vectra C2 GTS EXE 2.2 direct Automaat van 2006.Succes in ieder geval met je V6 automaat.
23 september 2011 om 22:04 #17922780bedankt ^^
vanmiddag 2 uur bij een sloten maker gestaan, ze zeiden dat ze een extra sleutel konden maken voor 44,50
maar na 6 sleutels verkeerd geslepen te hebben waren de sleutels op. en gaven ze het ook op … :cry1- 3 sleutels deden niks.
4e sleutel kon ik de deur open krijgen [ beetje wiebelen ] en op slot
sleutel 5 en 6 alleen de deur op slot.ik ben ook niet echt merk trouw , alleen sommige merken zal ik [denk ik ] niet zo snel kopen. maar mijn ouders rijden altijd opel.
24 september 2011 om 06:38 #17922773brengt weer ouwe herineringen boven als ik je vec zo zie.(http://www.vectra-team.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=5559″ onclick=”window.open(this.href);return false;)
mooie vec veel veilige km toegewenst
24 september 2011 om 06:40 #17922772welkom hier!
veel plezier :thumbup
24 september 2011 om 07:34 #17922781welkom hier Stephan
24 september 2011 om 08:26 #17922782Welkom hier Stephan.
Veel plezier hier en met de Vectra, ik zelf rijdt al 7jaar en 130.000km met plezier in een Vectra-B 2.5 V6 CDX handbak van 1996.
Oja, de BMW E36 is wel een van de Slechtste BMW’s ooit gebouwd.
ik had er een aantal van in onderhoud, daar is nog 1 in nieuwstaat verkerende 323Ti Compact van 1998 nog over, de rest is opgeknepen van lieverlee..
allemaal ivm Roest, uitgescheurde bodemplaten, en ernstige motorproblemen…
Willem
24 september 2011 om 14:43 #17922783Hey, welkom op het forum!
Paar leuke wagentjes, op de BMW na dan :D
Niet dat ik een hekel heb aan BMW
Maar een 3 serie is met een 1.6 niet vooruit te schijten :D
En mooi man je vectra sedan, nog styling of tuning plannen?Mvgr Mario
24 september 2011 om 22:44 #17922785leuke reacties!! :D
De Vectra bevalt me prima!!
Ik wil hem eigenlijk zo standaard mogelijk houden, mijn vorige auto’s waren allemaal verlaagd en “getuned” en dat ben ik nu wel zat , ik wil nu gewoon normaal over een drempel kunnen ook met 4 personen in de auto. en in mijn belevenis gaat een auto dan ook langer mee..
BAH
Er heeft nu al iemand schade aan de vectra gemaakt en natuurlijk geen briefje met gegevens…2 plekjes de lak eraf op de bumper voor en knipperlicht zit beetje los. :puke naja gelukkig valt het mee :???:
zal binnenkort er even een foto van maken,
BAHDe BMW was motorisch prima [ had wel last van ingesleten nokkenassen maar daar kunnen ze oud mee worden ] en inderdaad traag en reed gewoon zwaar, en toen de rembekrachtiger verstopt ging zitten [ voor remmen bleven vast zitten na 1 keer remmen ] en daardoor trokken ze krom, + speling op de veerpoot lagers voor. maar als er een 6 in lijn in zat en stuurbekrachtiging was het wel een fijne auto geweest + met minder km’s zodat hij niet zo versleten was.
Mijn vader rijd nu al sinds 1999 in zijn Opel astra F uit 1997 en hij vind mijn Vectra beter rijden dan zijn auto.. [ is helemaal verkocht aan de automaat ook de v6 vind hij een beetje minder qua kosten ] dus dat stelt mij al redelijk gerust mijn vorige auto’s vond hij maar uitgeleefd, hij heeft alleen een voordeel met zijn 1.6 motor dat als de distributieriem knap er niks kapot gaat, [ hem al 2 keer gebeurd ]
binnenkort wil ik daarom mijn distributieriem vervangen [ voor dat het eigenlijk moet ] , ik twijfel alleen nog of ik het laat doen [ 500 euro ] of zelf doe met een vriend die al 7 jaar aan auto’s sleutelt en nu zijn diploma gaat halen,, het lijkt namelijk allemaal super krap onder de motorkap en hij heeft alleen nog 8kleppers gedaan.,
25 september 2011 om 08:11 #17922786BMW: Zeker ook de 6 Cilinders zijn niet zaligmakend hoor, ze presteren ondermaats, en verbruiken Overmaats, en hebben vaker dan eens last van storingen en mechanische ellende (zelfs de BMW V8en kunnen er wat van!!), ik sleutel toch wel regelmatig aan deze Overgewaardeerde duitsers!!
Distributie V6:
– als de kennis er is, doe m echt zelf!! garages (en vooral dealers!!) bakken er vaak niks van…
– Weet waar je aan begint, en NEEM Absoluut de tijd, draai m liever 10x rond en heb m perfect afgesteld staan, dan zoals de gemiddelde garage m afsteld, van zo staat aardig zo, prima > kap erop > karrenmaar!
– Ik heb er nog maar weinigen gezien die goed afgesteld stonden (buiten die ik er zelf omgelegen heb!!), zelfs bij mensen die zich specialist noemen vandaan.
– het is Ruimer dan bij een 4cilinder, de V6 is een smallere motor!!
– filterbak weg schept al veel ruimte
– dan de boutjes van de stuurpomp poelie en waterpomp poelie los (niet eruit, riem erop laten namelijk)
– Multieriem eraf dmv sleutel 15 op de spanner en met de klok mee ontspannen
– eventueel met vervangen van de multiriem moet de motorsteun los op het subframe en subframe iets zakken
– multieriemspanner eraf halen (eerst kabelboom achterop de motor los halen 2x moertje 10) 2 bouten achterop de motor (vloeken!)
– dan kan je de distrikap los gaan halen, let op achterop de motor boven de multiriemspanner kan een boutje zitten, als je deze
– dan de krukaspoelie los halen (8x torkx boutje) (deze kan maar op 1 manier er weer op ivm timings markering)
– dan kan je aan de distri beginnen, neem geen goedkope set, maar gewoon een SKF set (vkma 05500 of 05501 afhankelijk wat er opzit)Willem
Willem
28 september 2011 om 22:47 #17922787Morgen remblokken achter vervangen ze zijn bijna helemaal op [ wel vreemd want remschijf ziet er als nieuwe uit! ] en die was volgens vorige eigenaar 05 dit jaar vervangen,
vandaag setje besteld , kosten 27,40 incl.. remreiniger en kopervet [t.w.v. 10,50 ] niet duur mijn vorige auto kosten ze 90 euro volgens mij ,,
BSA is het merk, staat op de verpakking dat het voor calibra is .. hopelijk morgen geen onverwachte problemen.,
2 oktober 2011 om 06:52 #17922788Remmen kunnen aanlopen (meestal ligt daarvan de oorzaak bij het kopervet!!! ) ik monteer remmen droog op een goed gereinigde klauw, en heb hier nooit problemen mee.
de remmen die vast zitten zijn meestal die waarbij een smeer / glijmiddel is gebruikt voor de montage van de remblokken.
Willem
2 oktober 2011 om 12:00 #17922789ze zitten erop , de 2 borgpennen gingen er gemakkelijk uit,
De jongen die mij hielp had er wat wit spul op gesmeerd [ thermische vet ofzo ] dat was beter dan kopervet en hij remt ook weer prima! ^^
6 oktober 2011 om 21:09 #17922790hoe slecht is het voor je motor als hij +/_ 2 uur stil staat en je hem start met VOL gas voor 9 a 10 seconden … ? [ ja vrouwen … BAH ]
ik kan niks vinden qua olie lekkage onder het blok en boven het blok , olie peil en koelvloeistof pijl is nog goed en hij tikt niet …. [ of dat moet nog komen, ] olie was in ieder geval goed warm toen ik het olie dop eraf deed…
maar toen ik het hoorde … voelde ik de grond onder me vandaag vallen! ook niet gelijk het gas loslaten…. ik er naar toe rennen en schreeuwen GAS LOS !!
HEH? wat een lawaaai!!! … GAS LOS !!!! bam motor uit en deur dichtgooien sleutels naar mij toe gooien .. , zij helemaal in paniek en trillend weglopen en naar dr slaapkamer … zucht moeilijk he automaat … had het er al 10 x uitgelegd en ze heeft er al paar keer in gereden …. BAH! heeft ze ook 30 jaar dr rijbewijs …
7 oktober 2011 om 05:02 #17922791Welkom!
8 oktober 2011 om 22:04 #17922792@yentl5552 wrote:
hoe slecht is het voor je motor als hij +/_ 2 uur stil staat en je hem start met VOL gas voor 9 a 10 seconden … ? [ ja vrouwen … BAH ]
ik kan niks vinden qua olie lekkage onder het blok en boven het blok , olie peil en koelvloeistof pijl is nog goed en hij tikt niet …. [ of dat moet nog komen, ] olie was in ieder geval goed warm toen ik het olie dop eraf deed…
maar toen ik het hoorde … voelde ik de grond onder me vandaag vallen! ook niet gelijk het gas loslaten…. ik er naar toe rennen en schreeuwen GAS LOS !!
HEH? wat een lawaaai!!! … GAS LOS !!!! bam motor uit en deur dichtgooien sleutels naar mij toe gooien .. , zij helemaal in paniek en trillend weglopen en naar dr slaapkamer … zucht moeilijk he automaat … had het er al 10 x uitgelegd en ze heeft er al paar keer in gereden …. BAH! heeft ze ook 30 jaar dr rijbewijs …
Kan wat hebben, denk de automaatbak er meer onder te lijden heeft….
Er zijn petjes figuren zat die hun torretjes regelmatig op de begrenzer hangen, en dan vind ik het nog knap hoe lang ze het uithouden…..
Willem
9 oktober 2011 om 22:56 #17922771ik denk dat ik er geen schade aan over gehouden heb :wors
maar ik heb me lesje geleerd … ik laat geen vrouw meer achter MIJN stuur kruipen …
en had de volgende dag direct een Stikker op haar auto geplakt .. GASPEDAAL ZIT RECHTSWillem hoezo zou dit slecht zijn voor de automaat bak?
hij stond in P ? gelukkig niet in drive gezet anders knalde ze volle waard ergens tegen aan…[ of kan dat niet zolang je rempedaal niet indrukt? ] sorry dat soort dingen probeer ik niet uit, kameraad kan zijn automaat gewoon starten in de D … zaten bijna tegen een muur
.soms wil hij niet in SPORT mode … waaraan zou dit liggen? geen lampjes of wat dan ook , kickdown werkt prima winter mode werkt ook
10 oktober 2011 om 15:04 #17922784Klopt, de Koppelomvormer en internals van een automaatbak houd niet zo van Onbelast Voltoeren maken…
Willem
10 oktober 2011 om 15:21 #17922793hey een mede hoogevener, heb die autos van jou nog nooit zien rijden vooral die clio was me dan wel opgevallen.
en de rode corsa al helemaal.veel plezier met je vec in ieder geval.
o ennuhh tunnen en zo hoeft nie gelijk verlagen toch? kunt ook een mooi autotje hebben zonder hem te verlagen ;)
mijne word ook zeker niet verlaagd.
lijkt wel leuk maar als ik op de kerkstraat over de punaises ga schuurt ie bij de middelste al aan als ik er alleen in zit.
ga er dus meestal ook omheen als het mogelijk is ;)als ik de fotos zo bekijk kom je uit de weide/schoonvelde of niet?
10 oktober 2011 om 15:37 #17922794Mijn Clio/Corsa hadden inderdaad moeite met de drempels in de Kerkstraat. [ maar ik vind ze kut voor alle auto’s ] die dingen zijn gewoon TE hoog
ik woon in de weide [ trasselt ] , ik sta heel vaak in de avond uren wel bij de tunerboys @ gamma/mac
welke buurt woon jij als ik vragen mag , dat ASTRA op je auto komt me wel bekend voor..
verlagen heb ik helemaal gehad, ik hou wel een beetje van comfort. een vriend van mij woont in de bloemenbuurt en die heeft zijn auto zo laag staan dat we al een keer vast stonden met de bodem aan de grond.
bedankt^^ ik was met de Corsa hier ook wel lid , alleen wachtwoord vergeten enzo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.