Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hallo opel / vectra mensen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2016 om 17:55 #17275814
ik heb afgelopen week een vectra GTS 2.2-16V 147PK ELEGANCE uit 2003 bekeken.
nu leek het mij een leuke auto aangezien ik nu 2 jaar opel rij en het mij goed voldoet.
aangezien ik meer ruimte nodig heb en geen station wil. leek dit me een leuke auto toe.maar nu ?? ben ik zeer benieuwt wie er dit type rijd. en waar ik rekening mee moet houden.
*hoe zijn ze in het onderhoud en wat zijn de kosten. (zijn de onderdelen duur ?)
*de 1 op status (rij zelf een opc uit 2000 die rijd 1 op 10)
*en is het mogelijk om er een aux in gang in tebouwen ?
*wegligging etcik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met een goed beeld tegeven van dit type opel.
fotos mogen natuurlijk gepost worden van je opel maar jaar het gaat me meer om de bevenstande info ;) maar kun je het niet laten dan mag het altijd ook ik ben benieuwt naar wat ik er nog van kan maken tunig ben zelf 21 jaar dus hou wel van wat sportiefs.15 maart 2016 om 18:18 #18313357Ik heb ook een GTS en het zijn prachtauto’s. Ruimte heb je genoeg, ik krijg die 500 liter achterbak nooit vol (zelfs niet op vakantie met meerdere personen) en als je lange voorwerpen meeneemt is het simpel een stuk achterbank neer en rechtervoorstoel omlaag, en dan kan je totaan het schutbord planken meenemen.
Mijn motor is een 1.8 en met weinig stadsgebruik en rest 80km wegen/snelweg haal ik 1:14/1:15 gemiddeld. De 2.2 is wel sterker en rijdt lekkerder dan de 1.8. Wegligging is goed, je kan er hard mee de bocht door. Alleen merkte ik dat het wel een lange auto is voor echt sportief gedrag. Dan was mijn Corsa B GSi toch een stuk wendbaarder (maar dat was ook een kart zo laag was die).
Check de uitlijning achter, wanneer die slecht is gaan banden snel cuppen en lawaai maken. Een goede uitlijning en banden goed op spanning voorkomt dit bijna geheel. Voor de rest Vectra C roest bijna niet. En check je afvoer onder de ruitenwissers. Zorg dat die schoon is anders kan er water via het interieurfilter naar binnen komen en dat is ellende.
15 maart 2016 om 20:21 #18313358Bij de 2.2 was er ook iets met de carterventielatie/olie verbruik ( ander topic)
En volgens mij ook de ketting… Als dit een kettingmotor is…15 maart 2016 om 22:19 #18313359Z22SE, letten op ratelen van de ketting(en) sommige lusten ook wel een slok olie.
16 maart 2016 om 10:19 #18313360Zo rij ik rond met ook xenon.
16 maart 2016 om 10:57 #18313361Met 20 inch velgen en verlaging met schroefset en een Sebring uitlaat. :thumb
16 maart 2016 om 11:03 #18313362En het verbruik van de Z22se zal niet veel beter worden dan die 1 op 10…. Bij mijn Zafira althans, wel wat hogere opbouw dus meer luchtweerstand, op de snelweg optimaal ongeveer 1 op 13, mijn gecombineerde verbruik wordt nooit veel beter dan 1 op 11.
16 maart 2016 om 14:20 #18313363Maar ook de rechtervoet speelt een zeer grote rol. En natuurlijk veel korte stukken binnendoor of juist veel snelweg.
16 maart 2016 om 16:35 #18313364Bedankt heb vandaag met een monteur gesproken die zij dat de ketting is een kwaal die verspringt zege i
En hij zegt dat de auto best wel wat kinderen ziektes kan hebben aangezien hij in de begin tijd was.Men ouders hebben er 1 gereden die was helaas door de garage (Opelgarage) slecht onderhouden dus die gaf naar een aantal maanden al de geest.
Ik hoop dat ik nog wat meer over dit model kan komen te weten maar ja je moet tenslotte altijd weer geluk hebben met zoiets
16 maart 2016 om 16:42 #18313365Kan ook kijken voor een vectra b.. Of een omega… Is wat ouder maar met minder kinderziektes… En goedkoper qua onderdelen voor onderhoud.. Helaas vaak wel met een redelijke km-stand…
En qua bochtenwerk vind ik de vectra b beter dan de c… Onderstuur16 maart 2016 om 17:32 #18313366@bart-gsi wrote:
En qua bochtenwerk vind ik de vectra b beter dan de c… Onderstuur
Als dat zo is, dan rijdt een Vec C echt als een dweil… :jerry
Ik heb mijn B van een ST onderstel voorzien, goede banden, maar de wegligging kan nog steeds niet tippen aan die van een 30 jaar oude BMW.
Moet ik wel bij zeggen dat de Vec 400kg zwaarder is, en ik nog steeds niet gewend ben aan de FWD en automaat.Maar aangezien ik dit topic met grote interesse volg, vraag ik me af hoe het zit met het onderstel van een Vec C.
Is dat net zo vernuftig in elkaar gezet als bij een B?
Electrische storingen. Er zit al meer electronica in een C, dus er kan ook meer kapot gaan.
Bekleding. Ik verbaas me over de goede staat van mijn bekleding na 15 jaar dienst. Is dat bij de C net zo slijtvast?
Motor. Ik vind de 2.2 heerlijk rijden, maar een C is weer wat zwaarder. Welke motor kan je het best nemen om een beetje goed met het verkeer mee te komen?Toch nog een tip: laatst nog een topic gelezen van iemand die standaard xenon wilde vervangen voor iets anders.
Dat was niet te doen.
Dus beter kijken voor een auto zonder xenon, en dan zelf aanpassen wat je wil.16 maart 2016 om 18:58 #18313367Het hele onderstuur probleem is echt niet zo erg als de meeste mensen denken. Goede banden en afstelling lost hierin al een heleboel op. Ook wil de mee sturende achteras nogal voor een vaag stuurgedrag zorgen. Dus pu erin en gaan. Goede dempers en veren is natuurlijk ook een prima aanpassing. Het zou nooit het stuurgedrag krijgen van een kleine auto. Voorwiel aandrijving moet je gewoon rekening mee houden. Volgens gas in de bocht is gewoon geen optie.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
16 maart 2016 om 22:17 #18313368@Pitbullpietje wrote:
@bart-gsi wrote:
En qua bochtenwerk vind ik de vectra b beter dan de c… Onderstuur
Als dat zo is, dan rijdt een Vec C echt als een dweil… :jerry
Ik heb mijn B van een ST onderstel voorzien, goede banden, maar de wegligging kan nog steeds niet tippen aan die van een 30 jaar oude BMW.
Moet ik wel bij zeggen dat de Vec 400kg zwaarder is, en ik nog steeds niet gewend ben aan de FWD en automaat.Maar aangezien ik dit topic met grote interesse volg, vraag ik me af hoe het zit met het onderstel van een Vec C.
Is dat net zo vernuftig in elkaar gezet als bij een B?
Electrische storingen. Er zit al meer electronica in een C, dus er kan ook meer kapot gaan.
Bekleding. Ik verbaas me over de goede staat van mijn bekleding na 15 jaar dienst. Is dat bij de C net zo slijtvast?
Motor. Ik vind de 2.2 heerlijk rijden, maar een C is weer wat zwaarder. Welke motor kan je het best nemen om een beetje goed met het verkeer mee te komen?Toch nog een tip: laatst nog een topic gelezen van iemand die standaard xenon wilde vervangen voor iets anders.
Dat was niet te doen.
Dus beter kijken voor een auto zonder xenon, en dan zelf aanpassen wat je wil.heb ik mazzel..
ik heb een vectra b2 v6 station handgeschakeld diamond sport en ligt erg lekker op de weg vooral lekker met bochtenwerk en ik heb lederen bekleding erin zitten en los van het plekje op de bestuurdersstoel van in en uitstappen ziet het er nog erg netjes uit voor een auto uit 2000 met 220.000 km op de klok
ook zit er xenon op maar daar wil ik wat betere lampjes in hebben16 maart 2016 om 22:22 #1831336917 maart 2016 om 07:43 #18313370Er zit een wezenlijk verschil in de B en C qua rijgedrag.
Heel wat C-tjes gereden, maar weinig wat ook maar in de buurt komt van de ligging van een Vec-B.
Het grote verschil is dat de C bij het insturen het gevoel geest alles aan te kunnen terwijl je vervolgens direct naar buiten gleid en op de rijstrook gelijder van de rontonde zit, terwijl je probeert een Seat Leon Cupra 4×4 voor te blijven.
Iets waar de “althans mijn” B met standaard ophanging dat wel lukt.
Met de B is het weer zo dat deze wat zompig begint in een bocht, en vervolgens eigenlijk wel erg blijft plakken in de baan waar deze in zit.
Op het Circuit kan ik een aangepaste E30 gewoon volgen in de bochten.
Zo slecht is dat onderstel niet.
Je moet alleen even doorzetten, omdat de Vectra-B het gecvoel geeft de hoek niet om te willen, maar het wel in zich heeft dat te kunnen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.