Hallo Opel-liefhebbers,
ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me maar even voorstellen. Mijn naam is Casper, ik ben 19 jaar en ik woon in Eijsden (net onder Maastricht).
Sinds 3 weken heb ik een blauwe Opel Corsa B 1.4 swing uit 1994. Ik heb nog geen foto’s maar die komen nog wel als het goed weer is.
Toen ik de auto kocht was deze al in vrij goede staat. Ik heb wel wat kleine puntjes opgeknapt zoals:
– een nieuw lederen pookhoes (gewoon zwart)
– remlicht heb ik gefixt
– ruitensproeierslangetje gemaakt
– de letters Swing van de zijkant gehaalt (moet ik nog wel een keertje polijsten)
– roest plekjes bewerkt met novarox
Er staat nog wel wat op de planning. De boordcomputer geeft bij de temperatuur drie streepjes aan. Ik denk dat het de sensor is. Klopt het dat deze sensor achter de voorbumper zit?
Een ander probleem is de koelvloeistofmeter in het dashboard, deze slaat niet uit. Waar ligt dit aan? Ik denk dat het de meter zelf, een gebroken draadje of de sensor is. Weet iemand van jullie waar ik deze sensor kan vinden?
Binnenkort gaat de auto naar de garage voor een nieuwe distributieriem. De vorige eigenaar heeft er in 5 jaar tijd maar 13xxxkm mee gereden, maar de riem is nooit vervangen in die 5 jaar. Ik dacht dat Opel voorschrijft ze om de 4 jaar of om de 60.000km? te vervangen. Dus ik doe het maar uit voorzorg.
Verder hoop ik op dit forum veel te leren en natuurlijk nieuwe vrienden te maken.:)