Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Hallo ik ben…. maar dan anders.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 maart 2017om 14:08 door 76420.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2017 om 11:05 #18340587
Hoi allemaal,
Vol enthousiasme had ik me aangemeld om te gaan vertellen dat ik op zoek was naar een Zafira OPC, en uiteindelijk na een lange speurtocht een perfect exemplaar gevonden had…. helaas is dat anders gelopen.
De speurtocht is er geweest, en dat pracht exemplaar dacht ik gevonden te hebben.
De Arden blauwe Zafira A OPC was wat duurder als gebruikelijk op het interweb, voor een perfect exemplaar niet erg. Een half jaar BOVAG garantie, een half jaar Vakgarage Vakgarant garantie en een jaar lang mobiliteitsgarantie…… klinkt uitstekend!!! Dit moet ‘m worden, al die garanties geven ze niet zomaar natuurlijk.
Na wat mail heen en weer was ik verkocht, volgens de garage zou het om een uitzonderlijk mooie OPC gaan, alles perfect in orde, door de Vakgarant garantie kon ik naar elke vakagarage als dat nodig mocht zijn (voor mij doorslaggevend, omdat de OPC 200km bij mij vandaan bij een garage stond)
Ik koop ‘m!
Op vrijdagavond naar de garage, oudste zoontje mee, en daar stond hij te blinken.
Voor zover ik kon zien in het schemer donker alles perfect in orde.
Papieren in orde gemaakt, spullen van onze andere auto overgeladen en 200km terug naar huis.
Enigste wat mij op de terugweg opviel was dat hij wat lastig in z’n 1e versnelling ging, geen probleem, want garantie.
In het weekend begonnen andere dingen op te vallen.
-Stank (benzine/olie/uitlaatgassen) in de auto bij stilstand of rustig rijden.
-Electrische spiegels die niet werkte
-Geen deurdranger in het linker achter portier.
Deze dingen op maandag gemeld en tevens gevraagd wanneer ik de papieren krijg voor de Vakgarant garantie, die zouden waarschijnlijk dinsdag binnen komen was het antwoord.
Al mijn opgenoemde punten kwamen de garage niet bekend voor, maar ik moest maar even 2 weekjes door rijden, want dan gaat de Vakgarant garantie pas in….
Op dat moment begon ik te twijfelen, waarom pas over 2 weken garantie?
Na wat navraag bij een andere vakagarage bij mij in de buurt blijkt dat die garantie een soort verzekering is die pas na 2 weken in werking treed en tot die tijd zijn alle kosten voor de verkoper.
Jammer dan voor de verkoper dacht ik, wil best met wat dingetjes wachten, maar die stank is niet goed voor m’n zwangere vrouw en m’n andere kinderen, dat moet nu opgelost worden vertelde ik de verkoper dinsdag per mail, en ik vroeg ook nog een keer na de papieren van de Vakgarant garantie.
Woensdag kreeg ik antwoord, de Vakgarant garantie kon niet op de Zafira verleend worden omdat die ouder was als 12 jaar…
Dat was het moment (auto op dat moment nog geen week in bezit) dat bij mij lichte paniek uitbrak…
Wat is er nog meer mee aan de hand, wat weet de verkoper wat ik niet weet?
Wel vertelde hij mij dat er gewoon een half jaar BOVAG garantie op zat, ik mocht een afspraak maken bij een garage bij mij in de buurt en die zouden dan financieel alles met hem regelen.
Niet geheel blij, maar toch geholpen en afspraak gemaakt bij de vakgarage bij mij in de buurt, daar gat ie vrijdag baar toe.
Daar wel het hele verhaal uitgelegd en hij is ook niet echt te spreken over het handelen van zijn collega, maar we wachten vrijdag even af.
Ondertussen vallen er steeds meer dingetjes op.
-Remmen die niet echt “bijten” zoals ik gewend ben. (Dacht in eerste instantie dat dat kwam omdat er nieuwe blokken op konden zitten)
-Banden die net wel of net niet door de APK kunnen.
-Stuurwiel bediening werkt niet.
-Schuifkantel dak sluit geloof ik niet goed.
En er zullen vast nog wat dingen aan het licht komen die ik niet kan zien.Zoals jullie kunnen lezen een heel verhaal waarvan ik de uitkomst nog niet weet.
Vooralsnog mag ik de auto bij in de buurt na laten kijken, maar wat voor mankementen komen er aan het licht?
Wat zegt de verkoper straks als de kosten voor hem de pan uit reizen?
In hoeverre helpt de BOVAG mij?Ik heb bewust nog geen namen van betrokkenen genoemd, ik wil geen hetze beginnen terwijl misschien wel alles gewoon netjes opgelost wordt.
Dus wat eigenlijk een “hallo ik ben…” post had moeten worden is nu een stukje geworden om wat dingen van me af te schrijven, misschien wat advies te krijgen of om geruststelling te zoeken.
Overigens ziet de Zafira er van binnen en buiten wel erg netjes uit, dat mag zeker gezegd worden en in dat opzicht ben ik er ook tevreden mee.16 maart 2017 om 11:53 #18340590Allemaal kleine prutdingetjes die prima zelf te fixen zijn. Had je een nieuwe auto verwacht?
16 maart 2017 om 12:05 #18340593Nee, ik had geen nieuwe auto verwacht, lijkt me duidelijk…
Wat ik wel had verwacht was een auto waar niet in de eerste paar dagen al vanalles mee aan de hand lijkt te zijn, dit lees he ook in mijn verhaal.
Uiteraard is alles zelf te “fixen” maar dat is niet de bedoeling als je een auto met garantie (denkt) te kopen. Misschien zijn het wel kleine dingen, laten we het hopen, zodat ik straks kan zeggen dat je gelijk hebt.16 maart 2017 om 12:39 #18340595Remmen en banden is vaak met meerprijs bij 2e handsjes..
Is bij elke handelaar wel het geval.. Hoe minder je erin hoeft te investeren hoe meer winst je kunt pakken..Maar banden en remmen zijn prime zelf te doen.. En goedkoper dan in de garage..
En btw.. Stuurwiel bediening werkt alleen op de door opel geleverde radio’s.. Tenzij je een adapter gebruikt voor het merk radio dat er nu in zit.. Of een radio die dit ondersteund..
Een windvanger bij je deur kun je op de sloop een halen.. Of bij de garage een andere laten plaatsen..
Kanteldak zou idd bij de garage gefixt moeten worden..
Bij de elektrische spiegels kijken of de verwarmt worden.. Mocht dit niet werken.. Kijken bij de zekering.. Mocht die heel zijn dan de schakelaar aan je deur..
16 maart 2017 om 13:50 #18340597ik zou dit verhaal ook bij de bovag neerleggen, en wellicht even de rechtsbijstand op de hoogte brengen.
dit soort situaties “kunnen” heel moeilijk worden, en dan is het fijn als er juridische bijstand is.16 maart 2017 om 13:55 #18340598Informeer eens bij de bovag wat de algemene garantie voorwaarden zijn op je aankoop en vanaf wanneer die in gaan… Vanaf de aankoop datum of wat je zegt na een bepaalde tijd..
16 maart 2017 om 14:08 #18340600Bij de BOVAG en bij de overkoepelende organisatie voor Vakgarage heb ik al informatie ingewonnen.
De garantie gaat direct bij aankoop in.
Alleen de Vakgarage Vakgarant garantie heb ik niet, dit blijkt achteraf een verzekering te zijn die een verkoper kan afsluiten op auto’s niet ouder zijn dan 12 jaar (de Zafira is ouder als 12 jaar), om alle kosten te dekken die in een garantieperiode ontstaan. Deze garantie start pas 2 weken na afsluiten, omdat in de eerste 2 weken de kosten niet onder garantie vallen, maar onder een gebrek wat er na alle waarschijnlijkheid al was op het moment van verkoop. De eerste 2 weken zal de verkoper dan sowieso voor alle kosten op moeten draaien (of een auto afleveren zonder noemenswaardige gebreken). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.