Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Hallo iedereen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2013 om 20:41 #17261775
Hallo allemaal, na veel op dit forum gestruind te hebben voor handige info leek het mij eens tijd om toch eens te registreren.
Dus daar ben ik dan :)Ik ben in bezit van een Opel Astra G uit 2001, Pearl uitvoering.
Zelf helemaal verbouwd als het komt op computer gebied, zit een CarPC met touchscreen in welke in verbinding staat met m’n datacentertje thuis.
De PC is ook helemaal bedienbaar via de stuurbediening die eerst gebruikt werd voor de oude radio maar met wat eigen elektronica verbonden is met de CarPC.Met de tijd maak ik wel er een topicje over.
Edit: Was wat vergeten :)
Ik ben 23 jaar, heb sinds 24 april m’n rijbewijs en sinds eind april m’n Astra.
Type : Astra G – Hatchback
Editie : Pearl
Bouwjaar : 2001
Motor : Z16SE
KM Stand bij aankoop : 145000
Huidige KM stand : 15600010 november 2013 om 21:39 #18191021welkom hier
heb je ook foto,sss van je auto
11 november 2013 om 18:51 #18191022@ronnie opel boy wrote:
welkom hier
heb je ook foto,sss van je auto
Dankje, werd eens tijd dat ik me eens registreerde :)
En ja ik heb foto’s, hier :)
(De dag dat ik hem had gekozen, 3 dagen na het behalen van het rijbewijs. Ik heb de auto net een half jaar)
CarPC scherm
Led verlichting bij het instappen (sorry voor de slechte foto, m’n telefoon houd niet van’t donker)
Ben nog bezig met het inbouwen van blauwe leds in de metereenheid en MID display.
Metereenheid is gedeeltelijk af, MID moet nog (als ik weet hoe ik de datum weg kan krijgen, zie topic http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=180614)Zal niet de mooiste Astra G zijn, maar ik ben gek op het ding :wub
11 november 2013 om 22:45 #18191023Mooie Astra heb je daar hoor! Specs van de car pc?
Denk dat je er wel goed aan doet er Windows 8 op te zetten, werkt met touchscreen een stuk makkelijker.Heb je trouwens schade aan de voorkant?
11 november 2013 om 23:22 #18191024welkom hier :thumb
12 november 2013 om 11:30 #18191025@basss27 wrote:
Mooie Astra heb je daar hoor! Specs van de car pc?
Denk dat je er wel goed aan doet er Windows 8 op te zetten, werkt met touchscreen een stuk makkelijker.Heb je trouwens schade aan de voorkant?
Dankje, ben er erg zuinig op. Was de auto vaak genoeg (eens in de 2/3 weken)
En gelukkig nee, das geen schade maar gewoon de foto die op een zonnige dag genomen is.
Wat je dus ziet is gewoon reflectie van licht (gelukkig) :DDe CarPC zelf is gebouwd rond een Acer One netbookje, die gemodificeerd is om op afstand opgestart en bedient te worden.
Verdere specs :
CPU : Intel Atom N450 1.66Ghz x2 (hyperthreaded)
Memory : 2GB DDR2
Schijf / HDD: 320GB
Wifi : 2 Wifi, 1 voor in de auto en 1 voor verbinding met het basis station/server thuis
OS : Windows 7 EN-USMaar de netbook maakt maar deel uit van het gehele systeem, ik heb 2 Arduino’s in de auto die altijd draaien (ook wanneer de contact uit is)
Maar 1 Arduino zorgt voor de algehele werking van het systeem en is ook verantwoordelijk voor de in/uit schakeling van de netbook, scherm en USB hubs.
Zorgt ook voor de koppeling tussen de netbook en de media bediening op het stuur, is ook gekoppeld aan het alarm en doet ook de automatische sluiting van de ramen.
De andere Arduino verzorgt de communicatie naar de server thuis, welke informatie ophaalt over de situatie op de weg, mij notificeert als het alarm af is gegaan en of ik met mijn telefoon nog een commando heb verstuurd.De netbook is op zijn beurd weer verbonden aan de radio scherm(voor video) en de ECU (Dus kan foutcodes, commando’s via m’n telefoon opvragen/uitvoeren)
Het enige wat ik graag nog zou willen koppelen is het TID/MID/Display in het dashboard zodat ik daar ook info op kan weergeven.PS : Voor de gene die niet weten wat een Arduino is, een Arduino is een opensource en laagdrempelige 16Mhz microcontroller die je met de programmeer taal C kan programmeren.
Edit:
Ik heb geprobeerd om Windows 8 erop te zetten, maar de grafische kaart is niet krachtig genoeg plus dat het touchscreen als muis wordt gezien in plaats van touchscreen. Ben nog bezig om dat op te lossen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.