Hallo allemaal!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Hallo allemaal!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259142
    Piel
      Lid sinds:
      10 July 2013

      Bij deze wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Philip, 21 jaar oud, woonachtig in Zuid-Holland en ben in het bezit van een Astra F Tailgate X1.6SZR. Sinds dit jaar heeft het mijn interesse gewekt om lekker aan de slag te gaan met de auto, mede omdat een aantal vrienden van mij nogal van de car-tuning zijn met hun japanse import wagens en motoren. Mijn hart ligt bij opel en dan voornamelijk de Astra F.

      Hieronder wat informatie over mijn Astra:
      – Type: Astra F Tailgate
      – Motor: 1X.6szr ( 8 klepper)
      – Bouwjaar: 1996
      – Km stand: 321000

      En uiteraard een foto van het monster ( ongewassen):

      321000 km lijkt erg veel, ware het niet zo dat deze auto’s sinds 1997 door mijn ouders is bestuurd tot Juni 2012 en altijd dealer onderhouden is. Van 1996 tot 1997 was dit een demo auto van de lokale Opel dealer. In Juni 2012 hebben mijn ouders een Meriva A aangeschaft en sindsdien ben ik de hoofdbestuurder van de Astra F.

      Op dit moment is de auto van buitenaf standaard. Motorisch is deze na een zwaar voorjaar inmiddels ook in orde! Sinds Januari dit jaar heb ik mogen vervangen:
      – Remmerij achter ( dat is schrikken zeg, remdruk weg!)
      – Schokdempers voorkant
      – Einddemper
      – Kleppendekselpakking

      De motor loopt inmiddels weer als een zonnetje en zweet niet meer/nauwelijks. Remmen gaat prima en hij zwabbert niet meer na elke bocht. Naast wat lichte audio aanpassingen staan er op dit moment wat kleine esthetische aanpassingen op de agenda, namelijk:
      – Nieuwe nummerplaat voorzijde + houder ( op dit moment zit er een gehavende nummerplaat op zonder houder.)
      – Andere knipperlichten op de voorschermen
      – Stickers hier en daar wegpeuteren
      – T.z.t. lichtmetalen velgen ( Azev A 16 of 17” bijv.)

      Ondertussen lees ik lekker mee hier op het forum en hoop ik veel te leren over mijn Opel.

      Gr, Philip

      #18158536
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Welkom op het opel-forum philip

        :thumb

        #18158537
        turbo.d
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2013

          ziet er netjes uit voor een 96-iger. En knap dat je alle wieldoppen nog heb; ik heb er in 10 jaar ongeveer 5 verloren :(

          #18158538
          Piel
            Lid sinds:
            10 July 2013

            Thanks!

            En ik moet eerlijk bekennen dat ik vorig jaar een wieldop ben kwijtgeraakt. Heb er toen op de sloop 3 voor 10,-!!!! euro weten te regelen, allemaal in nette staat ;) .

            #18158539
            turbo.d
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2013

              Kijk anders maar bij de mijne (opelrijder sinds 1999) ik heb er nu nog maar 1 over :oops:

              #18158540
              Piel
                Lid sinds:
                10 July 2013

                Bellen jij! Alle sloperijen in de buurt! :D
                Ze zullen ze vast hebben!

                #18158541
                turbo.d
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2013

                  Heb het anders opgelost; Ik heb de Astra-F 10 jaar gehad ( vanaf oktober 2002) en hij gaat per vrijdag weg. :oops:
                  Zoals te zien op de foto’s in mijn topic staat er nu ruim 347.000 op de teller waarvan ik het leeuwendeel gereden heb (zo’n 236.000)
                  Het laatste jaar begon er steeds meer aan te mankeren. Omdat ik een betrouwbare auto nodig heb en geen 3e auto (lees 2e hobby auto) kan veroorloven moest hij weg.

                  Ik heb ondertussen een Astra-G uit januari 2003 gekocht.

                  #18158542
                  Kermitkiller
                    Lid sinds:
                    26 March 2005

                    ook welkom hier :thumb

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.