Hallo!

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Lt. Jozef

Goedemorgen clubleden!

Ik zal me ook eens even voorstellen.
      Ik ben Danny, 24 jaar en woonachtig in Wesepe, Salland, Overijssel.

Geschiedenis:
      Mijn eerste auto was een knalrode Peugeot 205. Deze heb ik gratis over kunnen nemen van een collega en na een APK beurtje en wat klein onderhoud à 150 euro kon ik ermee de weg op. Ik heb er zo’n jaartje met gigantisch veel plezier mee rond gereden. Toen had ik al een tijdje een vaste baan en genoeg gespaard om een fatsoenlijke auto te kopen. Dat is toen een Alfa Romeo 147 1.6ts (benzine) geworden. Een Alfa? Ja, een Alfa. Gewoon omdat er een Alfa hart in me klopt wat er overigens nog steeds zit :angel
      Aan deze auto heb ik heel wat verspijkerd. Het verloop van alles is hier te lezen mocht je hier interesse in hebben: http://forum.alfa147club.nl/viewtopic.php?f=9&t=5152

Ik kreeg toen een andere baan en had de mogelijkheid om te gaan leasen. Dit heb ik toen gedaan en ben toen binnen een jaar van een Peugeot 107 (leenauto totdat de “standaard” beschikbaar zou zijn), Suzuki Swift (standaard huismerk destijds), Citroen C1 (Suzuki kreeg versnellingsbakproblemen) naar een Seat Ibiza (nieuwe huismerk) gegaan.

Echter toen ik goed en wel 2 maand in m’n spiksplinternieuw Ibiza had gereden werd ik gebeld door een bedrijf waar ik al eerder via via had gewerkt om daar eventueel te komen werken. Ik heb dit aanbod toen aangenomen en toen moest ik dus de Ibiza weer inleveren.

Aangezien het Alfa hart weer boven kwam heb ik toen een Alfa Romeo 147 1.9JTD (diesel) gekocht met alle mogelijke opties. Ik heb hier met veel plezier in gereden en aardig wat kilometers bij op gereden. Ook hier heb ik het een en ander aan verbouwd wat hier te lezen is: http://forum.alfa147club.nl/viewtopic.php?f=9&t=9470.

In deze tijd ben ik ook bestuurslid van de Alfa 147 Club Nederland geworden en heb ik het forumbeheer op mij genomen. Dit doe ik overigens nog steeds met veel plezier en zal ik ook nog wel een tijdje blijven doen. Ook heb ik verschillende meetings georganiseerd en andere taken uitgevoerd binnen de club.

Heden:
      Aangezien we over een klein half jaartje met het werk gaan verhuizen ga ik minder kilometers maken voor het werk. Dit zal zo’n 5000km op jaarbasis schelen en dan is diesel niet meer rendabel voor mij.
      Ik heb daarom al een aantal keren m’n auto op marktplaats gezet met het idee dat wanneer er een mooi bod voorbij zou komen ik er over ging denken om hem te verkopen.
      Dat bod is vorige week gekomen en toen moest er nog wat nieuws gezocht worden.

Ik ben toen natuurlijk als eerste gaan kijken naar een andere Alfa. Het enige nadeel van Alfa is dat ze qua nieuwe modellen een tijdje stil hebben gelegen en er dus niet echt iets in de prijsklasse die ik voor ogen heb. Ik wil er natuurlijk op vooruit gaan en wanneer ik dat probeer in de modellen die ik voor ogen heb kom ik op een nieuwe Giulietta uit. En die is gewoon nog niet te betalen voor me.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een auto die me helpt met de overbrugging naar de Giulietta. En toen kwam ineens de GTC voorbij. Ik heb altijd gezegd: Als ik ooit een Opel ga rijden wordt het een GTC. En dat moet ik dus maar eens waar gaan maken. Dit ook tot vreugde van menig kameraad van me wat echte Opel liefhebbers zijn en hier ook actief zijn.

Daarom heb ik maandagavond een testrit gemaakt in een Astra GTC uit 2005 met een 1.8 blok erin met 125 PK en 134.000 op de teller. Verder is de auto voorzien van bijna alle opties die ik me maar wensen kan: Xenon, parkeersensoren, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, half lederen bekleding, zomer en winterbanden (op staal en licht metaal), navigatie, lichtsensor en een armsteun.
      Verder heeft de auto al het nodige onderhoud gehad altijd voor dat het echt nodig was, zijn alle onderhoudsboekjes en rekeningen aanwezig en is de auto echt perfect onderhouden! Zoals ik het graag zei dus :afro
      Morgenvroeg wordt de Alfa opgehaald en morgenmiddag ga ik de GTC ophalen.

Ik heb me hier aangemeld om het een en ander te komen te weten over de auto en bijv. het onderhoud etc. Verder zijn upgrades aan de auto niet uit te sluiten aangezien ik me toch nooit in kan houden :P

Enkele upgrades die al gepland staan:
      – Nieuwe carkit erin (Parrot MKi9200)
      – Afneembare trekhaak moet eronder
      – Standaard stadslicht vervangen voor Led stadslicht

Nou, dat was het verhaal wel zo’n beetje. Hieronder nog wat plaatjes om het een en ander te verduidelijken.

astraTD

Welkom hier :thumb

Juhroen

Welkom, nette gtc!

DMLB ceo

Welcome :thumbup
            Knappe GTC
            Enjoy your new ride! :D

Lt. Jozef

Dank allemaal!

Kermitkiller

ook welkom hier :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.