hal onsteking

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) hal onsteking

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274587
    maxkadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2014

      hallo mede forum leden.

      ik ben op het moment bezig met een c20ne.
      ik heb hier voor 40’er solexen liggen. :agent
      nou vraag ik me af of ik er een hal ontsteking op kan zetten van bijv. een 18e
      en als dit niet past wat er dan verandert moet worden.
      op het blok zit nu een dis onsteking.

      alvast bedankt

      mvg maxkadett

      #18304859
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Volgensmij bedoel jij wat anders,

        Jij wil van dis ontsteking naar rotor?
        Waarom wil je dat? Wil je van je ecu af?

        #18304860
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          denk dat hij de ontsteking van een 1.8s of 1.6sh bedoelt. ( ook big blok)
          die werken nl ook met een halgever.

          ja als je 2 dubbel solexen monteert heb je niks meer aan je motronic.

          ik heb het nog nooit gepast nokkenashuis lijkt veel op elkaar maar dat zegt niet alles.
          zelf passen als je een ontsteking hebt orginele verdeelkap en rotor er af.

          #18304861
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Bij de C18NE past de 18E Ontsteking en halgever. Dus ik verwacht bij de C20NE ook.

            #18304858
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              C18NE heeft veel meer met een 18E als met een C20NE, zo ook de ontsteking.

              18E: Bosch LE jetronic
              C18NE: Bosch LU jetronic (closed loop lambda)
              C20NE: Bosch Motronic

              Zie de foto van mijn C18NE:

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18304862
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                klopt inderdaad
                zelfde ontsteking past ook op c20xe in combi met carburateurs

                en als je een haakse verdelerkap wild op die 18e ontsteking
                dan moet je die hebben van peugeot 205 gti
                (wel de 1,9 versie meende ik) ;)

                #18304863
                maxkadett
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 March 2014

                  bedankt voor de reactie’s mensen
                  wat ik bedoelde was
                  of er een hal ontsteking op de c20ne past
                  ik wil inderdaad van mijn ecu af aangezien ik ook geen injectie meer heb.
                  dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon een onsteking pakken van een 16sh of 18e bijv.
                  met een rotor en verdeler kap en deze zonder enige veranderingen op mijn c20ne zetten.

                  mvg max

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.