Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Hahaha L.O.D Vinkt weer eens af ;)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2008 om 09:05 #17395738
:jerry:jerry:jerry:jerry
weer lekker bezig :thumbup:thumbup
25 mei 2008 om 11:13 #17395739origineel gepost door corsaracer
zo super veel voor een LET is dat nu ook weer niet hoor….V-maxx haalt er 400+ pk uit en EDS haalt ook de 430pk
maar dacht dat hij een Garrett GT25 of GT28 erop had, grotere injectoren, hogere brandstofdruk, grote intercooler dacht EDS fase 3/3,5 en nog een paar veranderingen intern aan het blok (arp drijfstangbouten, en dacht ook h-profiel drijfstangen)
Voor de normale consument, vind ik het veel, maar ik zie ook dat hij een andere turbo erop heeft gezet, de k16 houd namelijk op bij de 300 pk,
Maar zo’n garret wil wel gaan,
Kijk bedrijven als v-max en eds kunnen dit, omdat ze veel materiaal hebben en ook kunnen testen.
Maaruh
@ l.o.d
Heb je foto’s van je blok ik word wel nieuwsgierig,
ennuhh een ster mag je er altijd uittrekken, blijf het boerenbakken vinden.
Heb je trouwens ook sper differentieel erop zitten?
25 mei 2008 om 11:18 #17395740origineel gepost door Maus010
Een maatje van mij heeft een Yamaha R1 en hij heeft laatst een stukje mee gereden in mijn Tigra.Hij vond de Tigra bloedje snel voor een “auto” en kon begrijpen dat motoren van wat mindere klasse (dan de R1) aardig wat moeite zouden hebben. En dan rij ik met minder vermogen dan L.O.D. (ca. 295pk)
Maare…….weer een mooie kill hoor sjef!! :wors
Wanneer spreken we weer eens wat af??@ maus010
Klopt helemaal, het gevoel van een duw in je rug krijgen in een auto is gewoon vet,
Het “gevoel” zegt van wow dit is echt snel,
Maar heb je ooit al eens op een motor gereden. Als je dat eenmaal gedaan hebt, heb je meteen een andere defenitie van snel gaan.
Zoiets blijft maar gaan.
Ikzelf heb een hele tijd een r6 gehad, zo’n motor begint pas te leven bij 10.000 rpm wat er dan met je gebeurd?
Je stuur goed vasthouden en onder de kuip gaan zitten, de strepen op de wegdek worden 1 streep. Kijk je op je teller en je zit in no time 250 a 260 km/uur te rijden.
Ik hoop ooit nog eens een r1 te gaan rijden, want dat moet helemaal belachelijk snel gaan.
Maargoed, ik stap dalijk even in de cali, lekker stukje blazen :angel
Zolang we maar plezier eraan beleven
25 mei 2008 om 11:55 #17395741ff gejat van een ander topic, hoop dat je het niet erg vind L.O.D
25 mei 2008 om 19:05 #17395742Ja dat is em, @ corsaracer,… No problem ;)
En heb er ”nog” geen sper in,.. dus soms is het eventjes gummen voordat hij in zn 4 grip heeft ;)
Maar dankzij mn goede veer vrienden bil en stein blijft hij toch redelijk aan de weg geplakt@ maus heej ja moeten zeker weer eens bij ouwehoereb hehehe, ik ga binnekort op vakantie, darna zal ik je wel even een belletje doen ok?
26 mei 2008 om 13:45 #17395743Originally posted by L.O.D
Owja vermogen is op de wielen (zover ik weet) meer info andre botter ;).Die 325pk is op de krukas. Net als de 295pk van Maus, dat is ook op de krukas.
26 mei 2008 om 16:25 #17395744Idd gemeten op de krukas. Niet op de wielen!
27 mei 2008 om 06:53 #17395745Ok daar is het antwoord hehehe
27 mei 2008 om 19:01 #17395746ik zeg maar een ding….
woeiiiiiii woeiii owieiio owieiieiiii :jerry
28 mei 2008 om 00:33 #17395747origineel gepost door Orang-pinda
Originally posted by L.O.D
Owja vermogen is op de wielen (zover ik weet) meer info andre botter ;).Die 325pk is op de krukas. Net als de 295pk van Maus, dat is ook op de krukas.
Ok hoeveel is dat dan op de wielen?
Is daar een rekensom voor of verschilt dat met de overbrengen ofzo
28 mei 2008 om 04:16 #17395748haal er ongeveer 20% af en dan weet je wat je ongeveer aan de wielen hebt…
28 mei 2008 om 22:03 #17395749Motorfietsen weg rijden lukt wel hoor ik heb met mijn kadett al meerdere resente 600cc en fireblade van 98 en Aprilia 1000 mil weg gereden.
En Ferrari 355 diverse Porsche’s enz enz.
En nu is mijn nieuwe blokje klaar even in rijden en dan afstellen 400+ PK tjes:D:D want de 28rs zal niet meer aan kunnen dan moet er een gt30 op maar 400+ vind ik wel even genoeg, blok is gebouwd op 500+PK.:P
En kom 8 juni naar Zandvoort dan rij ik weer mee met Time Attack:worsen dat is echt vet beter dan een sprintje:D
28 mei 2008 om 22:37 #17395750maar ff tussendoor he… :)
hoe meet zo’n bank nou het vermogen aan de krukas terwijl je met de wielen op de rollen staat..?
is het dan niet andersom… dus het vermogen aan de wielen wordt gemeten en teruggerekend naar krukasvermogen?
29 mei 2008 om 07:23 #17395751origineel gepost door Counterstrike
maar ff tussendoor he… :)hoe meet zo’n bank nou het vermogen aan de krukas terwijl je met de wielen op de rollen staat..?
is het dan niet andersom… dus het vermogen aan de wielen wordt gemeten en teruggerekend naar krukasvermogen?
ja het vermogen aan de wielen wordt gemeten en dan wordt het met een rekensommetje naar de krukas omgerekend
30 mei 2008 om 21:47 #17395752met andere woorden..
krukas vermogen kan op deze manier dus nooit exact bepaald worden…
31 mei 2008 om 06:51 #17395753origineel gepost door Counterstrike
met andere woorden..krukas vermogen kan op deze manier dus nooit exact bepaald worden…
nee dan moet je de motor eruit lepelen en dan alleen de motor aan een dyno zetten
zoiets dus<— ff klikken
31 mei 2008 om 09:47 #17395754of deze ,dan heb je on oeder geval geen last van slippende wielen
31 mei 2008 om 13:55 #17395755maar bij deze meet je nog steeds na de bak…
31 mei 2008 om 13:57 #17395756ja en
Kun je toch beter meten als met die banden31 mei 2008 om 15:13 #17395757komt er sowieso een hoger vermogen uitgerold denk ik…
21 juni 2008 om 20:16 #17395758origineel gepost door Lex
gewoon blijven posten:)daar heb je hem toch voor omgebouwd,om net effe sneller weg te komen:Pdan moet je hem daar gaan voor gebruiken ook.
je zal heus wel een x op je bek gaan..JA EN?
ben ook wel eens bij 150+ achter een mazda rx8 aan gegaan,nou dan loopt hij ook best rap bij je weg.
of denk je effe achter een donkervoort aan te haken..tot ie gas geeft hahaZo ben ik vanmiddag nog achter een BMW E46 M3 aan geweest met mijn C20NE Cali en brakke onderstel op een kronkelig landweggetje, waren mijn onderstel en banden beter geweest dan had ik heel goed achter hem kunnen blijven plakken, nu moest ik veel te vroeg afhaken :cry
29 juni 2008 om 23:14 #17395759Originally posted by InjectTheVenom
Zo ben ik vanmiddag nog achter een BMW E46 M3 aan geweest met mijn C20NE Cali en brakke onderstel op een kronkelig landweggetje, waren mijn onderstel en banden beter geweest dan had ik heel goed achter hem kunnen blijven plakken, nu moest ik veel te vroeg afhaken :cry
Wilde eerst niet reageren maar werd je wakker toen je moest afhaken hahaha
met een calibra 8V met goed onderstel en banden is de bmw ook zo uit het zicht verdwenen hoor hahah wat een grappig verhaal weet je hoeveel Pk een M3 heeft?30 juni 2008 om 10:22 #17395760hier in de omgeving rijd ook een m3, maar met sprintjes legt hij het af tegen de locale corsa 16v`s
heb dr ook ff achter gehangen. tuuuuurlijk was hij een stuk snellel dan mijn cabrio c20ne maar na al die m3 verhalen aangehoord te hebben viel het me wel tegen.
30 juni 2008 om 11:14 #17395761Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
hier in de omgeving rijd ook een m3, maar met sprintjes legt hij het af tegen de locale corsa 16v`sheb dr ook ff achter gehangen. tuuuuurlijk was hij een stuk snellel dan mijn cabrio c20ne maar na al die m3 verhalen aangehoord te hebben viel het me wel tegen.
Dat was zeker op de helperzoom!! Maargoed die jongen die erin reed trok hem niet helemaal door en op een weg waar je 50 mag, moet je toch wel afremmen als er 140 op de teller staat.
Vanaf stilstand krijgt hij het wel zwaar tegen een Corsa c20xe, maar boven de 100 is die M3 wel sneller hoor!
1 juli 2008 om 18:29 #17395762ja maar een corsa c20xe is wel ff een paar seconden verschil met een calibra 8v…
Ik heb vandaag trouwens wel iets leuk afgevinkt, nouja ik reed achter een nissan 300ZX turbo 2 keer vanaf stoplicht gedaan naar +/- 120 km/h maar kon er goed achterblijven, ik heel blij.
Had het kenteken genoteerd (56-xp-hn) ff opzoeken, en had 197KW dus ik had zoiets van WTF, nog een keer gekeken bleek het een automaat te zijn. Op autobase gekeken en een nissan 300ZX 3.0 biturbo automaat heeft 7,1 sec nodig naar de 100 ipv de 5,9 met gewone bak. maar wel leuk dat ik kon bijblijven met mn 115PK tegen 268 Pk haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.