Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Hahaha L.O.D Vinkt weer eens af ;)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2008 om 10:56 #17395713
origineel gepost door L.O.D
Ja ik wil zeker wel een keer mee naar drachten, want 200mtr sprints zijn niet echt geschikt, alleen jammer dat het zo verweg is.het is voor de meeste erg ver weg maarja je moet er iets voor over hebben:D:D
6 mei 2008 om 11:08 #17395714En het is altijd op vrijdags. Dus moet je weer een vrije dag voor opnemen!
6 mei 2008 om 14:56 #17395715ook nog eens :s beeje naadje ;)
6 mei 2008 om 15:59 #17395716AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Maus010
En het is altijd op vrijdags. Dus moet je weer een vrije dag voor opnemen!man dat valt best mee
t gaat s avonds gewoon door:thumbup
dus in t ergste geval enkel n vrij middagje nemeneneeuuhh
l.o.dvan mij mag je blijven affinken wat je wilt:o
als je t maar wel ff plaatst hiero;):jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
:wors:worshad t gezicht van die eigenaar van die db wel es willen zien
mischien kun je daarvoor wel n cameratje achter je zij raam monteren:wors:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
7 mei 2008 om 22:17 #17395717Wil je wel x zien sprinten op drachten:thumbup
ben wel benieuwd wat hij presteert op die 400 meter:wub
10 mei 2008 om 12:44 #17395718ik wil het in drachten wel tegen je op nemen met een diesel. lijkt mee een geweldige uitdaging.
groeten william
10 mei 2008 om 23:12 #17395719Sprintjes zijn leuk, en als ik win of verlies, altijd de lol er van in zien…
Ook een GTI was sneller door een drama start, maar die kerel en ik bij het volgende stoplicht raampjes naar beneden, NOG EEN KEER?? tuurlijk…bleef toen redelijk naast…maar alsnog was hij sneller…boeiend…Weet ik in ieder geval dat ik dat de volgende keer niet meer hoef te proberen.
wat wil je anders tegen een licht geblazen 200 pk met zelf standaard 170…
Zit er aan te denken om een kompressorkit er op te zetten, maar ik twijfel nog…
En in de toekomst ooit nog een 276 gr. nokkenassen erop…Maarja toekomstmuziek…
@L.O.D. Gewoon neerzetten wat je neerzetten wil:P@ turbootje: we weten nu dat het hoog zit, maar we kunnen de lekkage nog steeds niet vinden/zien…echt bagger gewoon…Als zelfs nick het niet kan vinden:O
12 mei 2008 om 21:54 #17395720geen comm :angel:angel
13 mei 2008 om 18:04 #17395721@ turbo: het lek is waarschijnlijk boven…de vuldop was los en er zat geen ring meer tussen…dus nick heb er een ring tussen gedaan en half liter bakolie…
Nu nog de bak afstellen voor het schakelen want dat gaat ook nog steeds BAGGER..On-topic again
21 mei 2008 om 20:45 #17395722Persoonlijk denk k dat die motorrijder zoiets had van, wat een doldwaze mafketel kijken hoe hard hij gaat.
Maar ik weet niet hoeveel pk jou auto heeft, maar ik heb een makkelijk rekensommetje voor je.
Wil je niet afzeiken hoor, ik weet hoe het voelt om iedereen voorbij te blazen of voorbij geblazen te worden.
Maar als je even statisties gaat kijken,
De motor heeft een gewicht van 205 kg. en heeft volgens de papieren 121 pk oftewel:
De motor heeft per 1pk 1.69 kg die hij moet verzettenNu weet ik niet wat voor auto jij hebt, maar ik neem aan een tigra of corsa of iets dergelijks.
Het gewicht van deze auto is zeg maar voor het gemak 1075 kg dus stel dat jij sneller moet zijn als de motor dan zou je zonder de windweerstand meegerekend (cw waarde die bij een auto nog meer is als een motor)
636 pk moeten hebben om sneller te zijn als de motor die jij noemt.Dus no way dat jij sneller bent als de motorrijder,
Ik spreek uit eigen ervaring hoe ongelooflijk snel een motor kan zijn, pk tellen dan niet meer, dan kijk je hoeveel gewicht je per kg hebt, en jij bent met je auto te zwaar
OF je moet natuurlijk een dikke 600 pk onder de kap hebben, en dan heb ik niks gezegd ;)
21 mei 2008 om 21:24 #17395723Als je uit gaat dat de bestuurder 100 kilo weegt van de moter is het 1 pk voor elke 2.52 kilo.
En als je 960 deelt door de 325 pk die de tigra heeft zit je op 2.95 dit komt erg dichtibij dus!
Theoretisch heb je alsnog gelijk maar een moterfiets moter heef 1/3de van het koppel van een atmo 2 lieter moter van opel. en turbo moter heeft een koppel van een atmo moter in het kwadraat!!
Vaak zecht bij zulke vermogens op voorwiel aangedreven auto`s het aantal pk`s vrij wijnig, daarom word in e rally motersport ook altijd de vermogens uitgedrukt in nm koppel!
Dan nog kan het zijn dat die 121 pk maar een piek vermogen is waar lang niet altijd het toerental licht, en staan opel motoren juist bekent om het leveren van contenu hoog vermogen.
21 mei 2008 om 21:58 #17395724nou sebas
een tigra weegt origineel ongeveer 960 kilo en nu reken je exclusief bestuurder, maar je moet niet vergeten, dat een turboblok zwaarder is, en dan nog de velgen die hij heeft, en de bumpers,
dus de auto is niet meer zo aerodynamish dan hij was.
dus dat scheelt ook weer. Dat er een turbo in ligt moet je niet gelijk gaan verwachten dat het een kanon op wielen is.
geloof best wel dat hij snel is, en dat hij auto’s voor blijft.
22 mei 2008 om 15:53 #17395725opzich denk ik wel dat ie m gewoon gepakt heeft.
ik had met een gechipte corsa A c20xe vanuit 2de versnelling gesport met een maatje op een yamaha yzf 400, toen we op t gas gingen liep hij iets weg (logisch) in 3 kwam ik er langzaam by, en rond de 170/180 ging ik hem voorby.
ik heb maus een aantal keren af zien gaan, en dat loopt HARD:wub
22 mei 2008 om 16:44 #17395726Ik ben het niet eens met jullie, want,
Er moet ook weer een rijder in de tigra zitten.
Dus no way dat de auto sneller gaat,
Het verhaal van sebastiaankadettcabriogsi klinkt logisch maar gaat toch niet op tegen het gewicht van de auto,
Daarbij hebben we het nog niet gehad over de rolweerstand van de voertuigen.
@ mayhem,
ja dat zou kunnen omdat dat een 25 kw motor is en veeeeel minder vermogen heeft als een 750
@gsi freak,Ik denk dat hier teveel dromers zijn die turbo rijden, ik weet hoe turbo rijd, maar een motor is zeer moeilijk bij te houden. Laten we nog niet spreken over de r1 of iets dergelijks de 1pk per kg motoren
23 mei 2008 om 07:57 #17395727Hmmm ja kijk opzich is een motorfiets way out of my league, maar dan blijft er nog een een klein puntje over en dat is ”lef hebben” zo ben ik ooit een R1 tegen gekomen, en die haakte bij de 230 af omdat het dan op zon motorfiets iets harder lijkt te gaan als met 1 hand aan het stuur in de tigra, dus ja als je het echt wilt meten dan moeten er diverse tests komen,.. owja en mn koppel is 465nm.
Maar blijft wel leuk, en die onzin van :” hij zou wel niet mee hebben gedaan bla bla bla” is dikke kul, want als ik op de motor zou zitten en ik zie een ”vrouweautootje” rijden en ik wil er voorbij, maar blijkt dat het autootje niet zo heel langzaam is, laat ik mezelf natuurlijk niet kennen,.. en daarbij als je de 200 aantikt in zo’n sprintje dan denk ik niet dat je als bestuurder ”niet mee deed ;)
23 mei 2008 om 09:47 #17395728origineel gepost door L.O.D
Hmmm ja kijk opzich is een motorfiets way out of my league, maar dan blijft er nog een een klein puntje over en dat is ”lef hebben” zo ben ik ooit een R1 tegen gekomen, en die haakte bij de 230 af omdat het dan op zon motorfiets iets harder lijkt te gaan als met 1 hand aan het stuur in de tigra, dus ja als je het echt wilt meten dan moeten er diverse tests komen,.. owja en mn koppel is 465nm.Maar blijft wel leuk, en die onzin van :” hij zou wel niet mee hebben gedaan bla bla bla” is dikke kul, want als ik op de motor zou zitten en ik zie een ”vrouweautootje” rijden en ik wil er voorbij, maar blijkt dat het autootje niet zo heel langzaam is, laat ik mezelf natuurlijk niet kennen,.. en daarbij als je de 200 aantikt in zo’n sprintje dan denk ik niet dat je als bestuurder ”niet mee deed ;)
Kijk dat bedoel ik ermee te zeggen,
Ik weet niet of je ooit motor hebt gereden, maar ik dacht eerst ook dat auto’s sneller waren.
Heb zelf een r6 gehad, en dat ding jankt wel niet zo snel naar de 260 toe, en dan niet te spreken over een r1 of iets dergelijks.
1 belangrijk punt is, bij die snelheid op 2 wielen, moet je wel een flinke held zijn, ik duik dan het liefste achter me scherm en hoop dat er zo min mogelijk bochten komen.
Maargoed statement is duidelijk, die gast heeft gewoon zoiets gehad van, wow dat voor een tigra, maar sneller is die gewoon wel met zijn bike!
23 mei 2008 om 09:50 #17395729Maar blijft wel leuk, en die onzin van :” hij zou wel niet mee hebben gedaan bla bla bla” is dikke kul, want als ik op de motor zou zitten en ik zie een ”vrouweautootje” rijden en ik wil er voorbij, maar blijkt dat het autootje niet zo heel langzaam is, laat ik mezelf natuurlijk niet kennen,.. en daarbij als je de 200 aantikt in zo’n sprintje dan denk ik niet dat je als bestuurder ”niet mee deed
Nou ik denk dat als iedereen zo denkt op de nederlandse weg, dat er veel gewonden en doden gaan vallen, nee niet iedereen zit op de snelweg om andere mensen uit te proberen, maargoed jij hebt je lolletje gehad, motorrijder een leuke tijd gegeven.
Maaruh, hoeveel pk heeft je auto op de rollenbank? (dit is gewoon een interesse vraag ;) )
23 mei 2008 om 10:45 #17395730origineel gepost door opel4ever
Maaruh, hoeveel pk heeft je auto op de rollenbank? (dit is gewoon een interesse vraag ;) )
dacht dat hij nu iets van 325 pk had (correct me if i’m wrong please L.O.D )
23 mei 2008 om 13:07 #17395731Ja dat klopt de auto heeft 325 pk en 465nm en @ opel4ever het blijft natuurlijk zoiezo ”geen” vergelijking 2 tegen 4 wiel voertuigen, hetzelfde als een fiets en een brommer ofzo hehehe ;)
24 mei 2008 om 15:39 #17395732origineel gepost door L.O.D
Ja dat klopt de auto heeft 325 pk en 465nm en @ opel4ever het blijft natuurlijk zoiezo ”geen” vergelijking 2 tegen 4 wiel voertuigen, hetzelfde als een fiets en een brommer ofzo hehehe ;)Ok vermogen op de krukassen of op de wielen, en gemeten op de rollerbank?
Ben gewoon benieuwd omdat dat superveel is voor een c20let.
Wat heb je allemaal aan de motor gedaan om zoveel pk te verkrijgen?
(kwestie motor autoverhaal)
Klopt het is geen vergelijking, daarom is een motor ook sneller :P
24 mei 2008 om 18:59 #17395733zo super veel voor een LET is dat nu ook weer niet hoor….
V-maxx haalt er 400+ pk uit en EDS haalt ook de 430pk
maar dacht dat hij een Garrett GT25 of GT28 erop had, grotere injectoren, hogere brandstofdruk, grote intercooler dacht EDS fase 3/3,5 en nog een paar veranderingen intern aan het blok (arp drijfstangbouten, en dacht ook h-profiel drijfstangen)
24 mei 2008 om 22:14 #17395734Ok komt ie:
– C20LET
– Garrett gt28RS
– ARP drijfstangbouten
– MTECH grote intercooler
– Pierburg 12 bar pomp
– Grotere injectorenDit is het wel ongeveer, en de volgende stap worden denk ik wel dikkere drijfstangen en zuigerbodem koeling,.. om het vermogen nog iets leuker te krijgen.
Maar belangrijker nog dat ie betrouwbaarder wordt.Owja vermogen is op de wielen (zover ik weet) meer info andre botter ;).
24 mei 2008 om 22:24 #17395735Ok ik doe er nog een boven op,….. komt ie:
Ik kwam gisterenavond deze tegen op de snel weg, twee jonge mannekes (balletjes) erin en ja hoor beginnen ze een beetje te douwen en natuurlijk even spelen hehehhe,.. even terug naar zn 5 en woeiiiiiiii weer weg, dit tot 3 keer toe en toen was het wel duidelijk ,…. hij kon het niet bijhouden hehehe..
Zie hier mn rivaal hehehe:
De specs: (niet echt een tegenstander dus)
motor: 5461 cm3 V8
Vermogen: 388PK en 530Nm
Gewicht: 1.810 kg (hier gaat t goed fout)Hahahaa en jawel ik blijf posten ;)
25 mei 2008 om 06:55 #17395736woei woei woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :thumbup:thumbup:thumbup
25 mei 2008 om 08:51 #17395737Een maatje van mij heeft een Yamaha R1 en hij heeft laatst een stukje mee gereden in mijn Tigra.
Hij vond de Tigra bloedje snel voor een “auto” en kon begrijpen dat motoren van wat mindere klasse (dan de R1) aardig wat moeite zouden hebben. En dan rij ik met minder vermogen dan L.O.D. (ca. 295pk)
Maare…….weer een mooie kill hoor sjef!! :wors
Wanneer spreken we weer eens wat af?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.