Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hagelbuitje! Schade aan de corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2016 om 08:26 #17277128
Mijn mooie corsaatje naar de knoppen
Tweede auto maar toch zuinig op; hagelbui heeft het verknalt; 1 groot deukenfestijnDit zijn de boosdoeners;
24 juni 2016 om 08:41 #18321733Zieke eieren! Zag een filmpje voorbij komen van iemand die zn tuin filmde. Wat een kogels… Tja hier kan je niets mee… WA + verzekerd?
Succes hoe dan ook. Greetz Emiel
24 juni 2016 om 09:01 #18321734Jaren geleden ook gehad, verzekering bellen voor welk schadebedrijf te kiezen en dan in de file.
24 juni 2016 om 09:30 #18321735Nondeju wat zonde :(
Ben gisteravond nog van huis weg geweest. Ik was al bang dat de mijne het ook zwaar zou krijgen buiten, maar heel veel geluk gehad aangezien al het noodweer net boven of onder mijn woonplaats trok. Goede wasbeurt gehad, dat wel.
Paar weken geleden kwamen er bij ons ook al van zo’n stenen uit de lucht vallen (iets kleiner weliswaar, centimeter of 3-4 doorsnede). Toen stond mijn auto gelukkig wel binnen.
In ieder geval succes met de reparatie, en met de verzekering uiteraard.
24 juni 2016 om 11:42 #18321736Ben wel verzekerd; maar zuur is het zeker…ben benieuwd wat het gaat worden want de dagwaarde is om te huilen verwacht ik…
Ik sta in de rij! Bedoel was niet de enige; afwachten dus wat het gaat worden…de ruit vervangen heb ik ook eerst maar even uitgesteld totdat ik weet wat de schade is
24 juni 2016 om 11:44 #18321737@FKsport wrote:
Ben wel verzekerd; maar zuur is het zeker…ben benieuwd wat het gaat worden want de dagwaarde is om te huilen verwacht ik…
Ik sta in de rij! Bedoel was niet de enige; afwachten dus wat het gaat worden…de ruit vervangen heb ik ook eerst maar even uitgesteld totdat ik weet wat de schade is
als je je auto naar een schadebedrijf moet brengen van de verzekering wordt de ruit daarin met de schade meegenomen.. deze hoef je dus niet apart te laten vervangen…
24 juni 2016 om 12:05 #18321738Helaas wel,
Want mijn verzekering heeft een aparte ruitservice, dat kon dus helaas niet meegenomen worden door het schadeherstelbedrijf…
Het is krom maar het is zo..en dan stond mijn auto ook nog komende dinsdag voor APK ingepland..dus even kijken wat nu wijs is, ruit moet er in ieder geval toch nieuw in
24 juni 2016 om 13:17 #18321739@FKsport wrote:
Helaas wel,
Want mijn verzekering heeft een aparte ruitservice, dat kon dus helaas niet meegenomen worden door het schadeherstelbedrijf…
Het is krom maar het is zo..en dan stond mijn auto ook nog komende dinsdag voor APK ingepland..dus even kijken wat nu wijs is, ruit moet er in ieder geval toch nieuw in
met die ruit ga je de APK niet door komen.. dus beste is de APK af te bellen.. schade laten repareren als de verzekeraar je auto niet ( economisch) afgeschreven verklaard dan na alle reparaties de APK laten uitvoeren..
24 juni 2016 om 16:16 #18321740Klopt, APK verzet; ga nu eerst de ruit laten vervangen en dan kijken wat de restschade wordt…wil de auto waarschijnlijk niet kwijt maar het is maar net waar de verzekering mee komt en hoe we het op gaan lossen
25 juni 2016 om 16:47 #18321741Ik adviseer je wel om erop te letten of je de auto misschien niet beter kunt schorsen
daar als je de apk een tijd laat verlopen je met zekerheid een boete krijgt.
Tegenwoordig is het een 100% registercontrole en het is erg zuur om er een boete over te krijgen,25 juni 2016 om 16:53 #18321742Schorsen is geen goede optie.. Dan moet je je auto voor minimaal 3 maanden van de weg halen en houden anders krijg je geneuzel met de belasting omdat die dan tijdelijk stopt…
Je zal niet meteen een boete krijgen maar je kan de rdw wel inlichten met een telefoontje of email over dat je auto de apk niet haalt.. Je bent immers niet de enige met hagelschade… Dus dan kunnen zij jouw de opties voorleggen en een melding op je kenteken maken dat je geen boete krijgt als je apk verloopt25 juni 2016 om 16:55 #18321743is de voorbumper te koop? Sorry, :D
25 juni 2016 om 17:36 #18321744Thanks voor de tip, zal eens gaan kijken waar ik dit bij de rdw kan melden. Is ook maar de vraag wanneer de nieuwe ruit beschikbaar is…chaos bij de bedrijven.
En de bumper blijft er nog even op :P ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen.
Klein detail; Het is trouwens een silverline uitvoering uit 2006. Altijd zuinig op geweest en was in topstaat
25 juni 2016 om 18:33 #18321745@bart-gsi wrote:
Schorsen is geen goede optie.. Dan moet je je auto voor minimaal 3 maanden
van de weg halen en houden …Even een correctie op je woorden, Bart ;) het is al meerdere jaren: 1 maand schorsing minimaal,
Daarbij lijkt me dat je een auto in deze staat niet op de openbare weg zet, maar op zijn minst op een oprit
met een hoes of iets erover of op een betere stallingslocatie.25 juni 2016 om 21:26 #18321746Dat was mij nog niet bekend.. Bij de schorsingen die ik gedaan heb kon ik alleen minimaal 3 maanden doen i.v.m. de belasting die anders moeilijk gaat doen…
25 juni 2016 om 23:41 #18321747Niemand kan alles weten toch, zo een groot hoofd wat daar voor nodig zou zijn :D :D
daar zou een paard nog jaloers op worden :jerry :jerryHeb al meerdere jaren enkele auto,s in schorsing staan dus die regels houd ik goed in de gaten, ;) ;)
Ik hoop voor de topicstarter in ieder geval dat de verzekering goed meewerkt,
en we hier binnenkort foto,s kunnen zien van een terug in nieuwstaat verkerende C :thumb :thumb :thumb26 juni 2016 om 17:11 #18321748Wat een treffer;
Zojuist gebeld door heren ruitvervanging…
Morgen gaat er een nieuwe ruit in! Dus de apk is niet meer kritisch :)
27 juni 2016 om 08:31 #18321749Dat is in ieder geval goed nieuws :thumb :thumb
28 juni 2016 om 15:26 #18321750Zo! Uiteraard is de Corsa zonder problemen door de APK!
Nu afwachten wat de rest gaat doen van de schade..gezien de drukte kan het even duren ben ik bang :P
21 juli 2016 om 09:46 #18321751Zo het is afgerond; gisteren door de expert gebeld…Corsa is economisch totalloss.
Ik mocht kiezen voor dagwaarde uitkering of behoud van de auto met de handelswaarde eraf.
Besloten de auto te behouden in de staat zoals die is en ontvang daarmee verzekeringsgeld.
Op naar nog heel veel kilometers! ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.