Goedemorgen lezers,
Wij zijn sinds 2 weken trotse eigenaar van een GLX innovation 8 traps automaat pearl white bi tone zwart dak. Mijn tweede auto is een Skoda Citigo waar ik al het een en ander aan heb aangepast (klik) omdat het een auto is zonder veel poespas. Nu mis ik ook wat dingen bij de GLX en vind het leuk om te zien wat anderen bezig houdt.
Ik ben fan van xenon/led verlichting maar helaas was onze auto zonder de AFL. Nu heb ik al een beetje gezocht maar ik kan niet veel vinden over het ombouwen naar xenon/intellilux. Dat zal ook wel een hele opgave worden ivm met de BCM en alles maar als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.
Bij mijn citigo heb ik een retrofit met projectielamp ingebouwd omdat ik een hekel heb aan mensen die zomaar led of xenon in hun koplamp gooien en iedereen daarmee verblinden. Nu zou ik dit wel willen doen bij de GLX maar deze is nog maar 3 jaar oud en mijn vrouw vermoord me haha.
Nu had ik van mijn vorige auto nog een setje Philips Ultinon pro9100 liggen en die wilde ik inbouwen in de GLX. Na enig speurwerk heb je een adapter nodig om dit te laten passen. Eerst de verkeerde gekocht via bol en daarna de gok gewaagd om de adapters van Philips te kopen die er op leken (philips geeft geen ondersteuning voor de GLX). Deze passen perfect op de GLX dus kon ik de led H7 lampen eindelijk installeren. Het lichtbeeld is redelijk tot goed te noemen. Het is geen witte vlek maar wel een klein driehoekje wat uitsteekt naar boven maar dit zal geen hinder opleveren.