Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › H7 lampen vervangen voor meer licht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2011 om 23:19 #17240829
Dag
Ik ben nu bezitter van een 2de hands Meriva 17 cdti van 2008, maar ik zou graag mijn standaard halogeen H7 lampen + mijn H1 groot licht lampen veranderen door een ander merk of type waardoor ik een beter en meer lichtgevend zicht krijg.
Ik werk namelijk steeds in de nacht, en nu begint het reeds opnieuw aan te komen om 21u donker en als ik terugkeer naar huis terug, om 5.30u, nog steeds donker.Kunnen jullie mij nuttige tips geven of indien mogelijk uw ervaring hieromtrent met mij delen?
Ik ben reeds op google de merken en types night breaker en de philips extreme vision tegengekomen…
Alvast bedankt
29 augustus 2011 om 07:57 #17912243Meer licht met Halogeen kan niet echt. Sommige lampen (philips) geven wel iets meer licht, maar is nauwelijks zichtbaar.
Wat je kan doen is een setje xenon er in steken , dan heb je pas duidelijk verschil !!29 augustus 2011 om 10:57 #17912244Ik sluit me helemaal bij Speaker aan, wil je echt verschil dan zou ik voor een setje Xenon gaan.
Het inbouwen duurd misschien een uurtje langer maar je hebt 10x meer licht en ook niet steeds gezeur dat lampjes stuk gaan ed.Wel zou ik voor een setje met H7R xenonlampen gaan, om verblinding van medeweggebruikers tegen te gaan.
Voor meer informatie : http://www.auto-fixx.nl of http://www.lince.nl
29 augustus 2011 om 18:54 #17912245Hartelijke dank voor de reactie.
Ik neem eens contact op met mijn garage want ik weet niet of het in Belgie toegelaten is de auto ” om te bouwen”.
22 september 2011 om 08:13 #17912247@arthurbliek wrote:
Hartelijke dank voor de reactie.
Ik neem eens contact op met mijn garage want ik weet niet of het in Belgie toegelaten is de auto ” om te bouwen”.
ombouwen kan altijd, alleen voor de keuring misschien terug bouwen.
3 oktober 2011 om 14:45 #17912248@hennyw wrote:
@arthurbliek wrote:
Hartelijke dank voor de reactie.
Ik neem eens contact op met mijn garage want ik weet niet of het in Belgie toegelaten is de auto ” om te bouwen”.
ombouwen kan altijd, alleen voor de keuring misschien terug bouwen.
In belgië zal je jammer genoeg terug moeten ombouwen dan. Ik heb al contact gehad met verschillende garages + de autokeuring (apk in Nederland dacht ik). Zij zeggen allemaal hetzelfde dat hij niet door de keuring zal komen met xenon.
Nu mijn vraagje in je topic, hoeveel werk is het eigenlijk om dit terug om te bouwen elke keer?
5 oktober 2011 om 13:50 #17912246@benoben wrote:
@hennyw wrote:
@arthurbliek wrote:
Hartelijke dank voor de reactie.
Ik neem eens contact op met mijn garage want ik weet niet of het in Belgie toegelaten is de auto ” om te bouwen”.
ombouwen kan altijd, alleen voor de keuring misschien terug bouwen.
In belgië zal je jammer genoeg terug moeten ombouwen dan. Ik heb al contact gehad met verschillende garages + de autokeuring (apk in Nederland dacht ik). Zij zeggen allemaal hetzelfde dat hij niet door de keuring zal komen met xenon.
Nu mijn vraagje in je topic, hoeveel werk is het eigenlijk om dit terug om te bouwen elke keer?
+/- 45 minuten als je er handig in bent.
anders 60 minuten.
is zeker de tijd waard9 oktober 2011 om 18:40 #17912242@Juffer1 wrote:
Ik sluit me helemaal bij Speaker aan, wil je echt verschil dan zou ik voor een setje Xenon gaan.
Het inbouwen duurd misschien een uurtje langer maar je hebt 10x meer licht en ook niet steeds gezeur dat lampjes stuk gaan ed.Wel zou ik voor een setje met H7R xenonlampen gaan, om verblinding van medeweggebruikers tegen te gaan.
Voor meer informatie : http://www.auto-fixx.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.lince.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hey, wat is het verschil met ”gewone” H7 xenonlampen, tegenover deze H7R lampen?
Ik heb namelijk ook wel interesse, maar heb geen zin in het verblinden van tegenliggers.10 oktober 2011 om 09:42 #17912249@Silver wrote:
@Juffer1 wrote:
Ik sluit me helemaal bij Speaker aan, wil je echt verschil dan zou ik voor een setje Xenon gaan.
Het inbouwen duurd misschien een uurtje langer maar je hebt 10x meer licht en ook niet steeds gezeur dat lampjes stuk gaan ed.Wel zou ik voor een setje met H7R xenonlampen gaan, om verblinding van medeweggebruikers tegen te gaan.
Voor meer informatie : http://www.auto-fixx.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.lince.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hey, wat is het verschil met ”gewone” H7 xenonlampen, tegenover deze H7R lampen?
Ik heb namelijk ook wel interesse, maar heb geen zin in het verblinden van tegenliggers.als je lampen goed zijn afgesteld en je de juiste kelvin kleur hebt verblind je geen tegenliggers!!!!!!!!!!
10 oktober 2011 om 09:47 #17912250@Silver wrote:
Hey, wat is het verschil met ”gewone” H7 xenonlampen, tegenover deze H7R lampen?
Ik heb namelijk ook wel interesse, maar heb geen zin in het verblinden van tegenliggers.De H7R lampen hebben een zwart kapje aan het uiteinde. Er zijn een aantal units (waaronder die van de Astra G en Zafira A) die een “open” reflector hebben. Dit houdt in dat het licht aan de voorzijde niet vwordt tegengehouden met een kapje zoals de Astra H en Zafira B dat wel hebben.
Ga je hier een gewone H7 Xenonlamp inzetten dan geeft dat erg veel strooilicht. Door een H7 lamp te kiezen wordt het licht alleen via de reflector verspreid en heb je daar geen / veel minder last van.10 oktober 2011 om 22:50 #17912251Dank voor de uitleg, deze lampen moet ik dus hebben :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.