H7 Lamp gaat snel stuk Corsa C 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa H7 Lamp gaat snel stuk Corsa C 2001

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Dani_Corsa_C

Hallo allemaal,

Na een snel kijkje bij de zoekfunctie kwam ik mijn vraag niet tegen (wellicht met mijn neus gekeken)

Maar een week of 3 geleden heb ik de rechter H7(halfords) vervangen voor het dimlicht, 2 weken later de linker H7 (Philips).
      En ja dat had ik natuurlijk tegelijk moeten doen, maar daar zit het probleem niet.

Na 2 weken heb ik de rechter lamp weer moeten vervangen en nu is ook de linker weer stuk.
      Bij het inzetten van de lamp gebruik ik netjes een stukje dubbel keukenpapier zo dat ik de lamp niet aanraak.

Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen? Of waar ik zou kunnen zoeken.
      Als het in de zekeringen zit zouden de lampen toch helemaal niet branden?

Hoop dat iemand mij een tip kan geven.

manac

Branden de lampjes in de auto misschien ook feller dan voorheen?
        Zo ja, dan zou het een defecte spanningsregelaar op je dynamo kunnen zijn.
        Ver in het verleden heb ik hetzelfde probleem meegemaakt….bleef lampjes kopen! :swear

Fearless
        Deelnemer

Als de boordspanning goed is zou ik bij bijde koplampen een weerstandsdraad monteren in de massa van de lampunits.

Heb dit probleem vaker zien voorkomen bij de D-Corsa’s…C Corsa’s normaal gesproken niet maar het zou kunnen.

Heb er zelfs al 1 gehad waarvan de lampen het niet langer volhielden dan 2 weken.

Die weerstandsdraden kun je bij de dealer ophalen, de magazijnman weet vast wel waar je het over hebt als je het over het snel kapot gaan van lampen hebt.

wim-v6
          Deelnemer

Auto niet starten of uitzetten met licht aan.

Na het starten een Tel of 5 wachten met licht aan zetten, scheelt vaak al een HELE hoop.

Ook een Slechtere accu zorgt voor piekspanningen, zo ging ik bij mijn Vectra van 3 a 4 sets H7 lampen per jaar, naar 0 door alleen de accu te vervangen, auto starte nog voldoende goed!!

Ook een Slechte massa verbinding van de Accu naar carroserie en/of Accu naar motor kan snel kapotte lampen veroorzaken..

een slechte Accu en/of slechte massa kunnen op langer termijn ook het overlijden van de BCM opleveren.. dus Controleer dit zowiezo..

Willem

Dani_Corsa_C

Bedankt voor alle tips tot nu toe!

Ik ga woensdag even de accu en de dynamo na (laten) meten, kijken wat daar uit gaat komen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.