Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › h4 Bi-Xenon opel sintra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2012 om 19:45 #17252938
hey medeforummers,
Ik ben bezig met bi-xenon in mijn sintra te maken omdat als ik met dimlicht reed het net leek of ik stadslicht alleen aan had en daardoor VERDOMD WEINIG ZAG IN HET DONKER :swear
Nu heb ik de bixenon er in gebouwd maar zit met een twijfel gevalletje.
In de koplamp zit een kapje die normaal boven de originele hallogeen lamp zit maar op de bi-xenon lamp zit ook al een metalen kap omheen maar die zit ONDER de lamp zeg maar.
Nu heb ik dus 2 afscherm kapjes ROND OM de lamp en dit lijkt mij niet kloppen.
welke kapjes moet ik verweideren:
1-kapjes op de bi xenon lamp
2-kapje in de koplampIk kan hellaas even geen foto bij plakken omdat ik ineens een beta versie van photobucket heb en kan niet meet terug naar de oude versie :swear :wtf
18 november 2012 om 19:53 #18075662bij photobucket bovenin even zorgen dat er niet beta…..meer achter .com staat: http://s1123.photobucket.com/albums/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij mij werkte ie toen weer normaal.Betreffende de kapjes, zou ik zo niet durven te zeggen, ik zou even het lichtbeeld van de koplampen af laten stellen, daar weten ze dan ook wel te vertellen welk
kapje weg kan.18 november 2012 om 20:40 #18075663@midnight black wrote:
bij photobucket bovenin even zorgen dat er niet beta…..meer achter .com staat: http://s1123.photobucket.com/albums/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij mij werkte ie toen weer normaal.Betreffende de kapjes, zou ik zo niet durven te zeggen, ik zou even het lichtbeeld van de koplampen af laten stellen, daar weten ze dan ook wel te vertellen welk
kapje weg kan.linkje werkt niet haha mischien type foutje??
ben ook al heen en weer aan het mailen met http://www.janxenon.nl maar hij ziet het kapje niet op de foto’s die ik mee gezonden heb 9zijn wel duidelijke foto’s en dat er 2 kapjes in de lamp zit zie je duidelijk welke van de xenon is en van de koplamp unit.
heb net even een foto bewerkt en het originel kapje even rood gemaakt om te verduidelijke.
hopelijk weer snel antwoord :vertag18 november 2012 om 21:10 #18075664zo hehe….photobucket werkt weer normaal dus hierbij ff de foto’s.
op deze foto zie het originele kapje duidelijk zitten (brede kap onder de lamp)
je moet de lamp in gedachte even omdraaien want deze foto is via de refletor(spiegel) van de koplamp genomen.hier nog een foto waar het brede akpje goed te zien is maar zoals je kan zien aan het stads lichtje is dit weer spiegelbeeld (brede kapje zit er dus BOVEN en dus NIET onder de xenon pit.
18 november 2012 om 23:01 #18075665Kopt wel opzicht..
Dimlicht hoort uit het bovenste gleufje te komen, en spiegelt naar beneden..
de onderste kant is normaal voor het grootlicht,,Kijk eerst eens wat het doet, Bij het weghalen van een der kapjes zou het wel eens kunnen gaan verblinden..
p.s. mocht je onderdelen zoeken, er staat bij ons 1 groen en nog wat andere kleuren sintra’s op de sloop… moest aan je denken toen ik m zag staan, nog knap neusje erop..
Willem
19 november 2012 om 08:07 #18075666gisteravond nog ff een paar foto’s gemaakt van het lichtbeeld vanuit de auto,de lijn die je moet zien is niet echt duidelijk door de rommel onder de werkbank maarja.
Ook een foto gemaakt van het lichtbeeld richting de koplamp (dus hoe tegeliggers het zien)
@wim…die groene sintra…heeft die ook mistlampen??? daar heb ik wel belang bij (als het kan met kabelboom)
19 november 2012 om 21:48 #18075667haha, ik heb er niet geheel naar staan kijken, enige wat ik weet is dat ze redelijk Compleet is, nog niet leeg geroofd zeg maar (2.2 16V)
Willem
19 november 2012 om 22:05 #18075668@wim-v6 wrote:
haha, ik heb er niet geheel naar staan kijken, enige wat ik weet is dat ze redelijk Compleet is, nog niet leeg geroofd zeg maar (2.2 16V)
Willem
aha ff langs heen gefietst zeg maar…maarja..die mistlampen komen er zeker nog wel in als ik een complete set tegen kom.
zal morgen de zekeringkast onder de motorkap eens vergelijkenmet een zekering kast waar mistlampen bij zit.
zit iets verschil in dus zal ff vergelijken.
Ik zie verder geen stekkers liggen voor de mistlampen maar in de auto is de schakelaar wel voorbereid ( is geen open binnenwerk zeg maar)kan zo een schakelaar in voor mislampen.maar eerst de xenon klaar en verder nakijken voor de APK en dan zien we volgend jaar wel weer.
Ik had vandaag van die kastjes opgehaald om de BC te misleiden maar nu blaijk dat er 1 kapot is.
Als die er tussen zit begint mijn lamp te knipperen zoals en knipperlicht.
Kastje even omgewisselt en toen begon de andere lamp te knipperen dus was sne duidelijk.
Morgen kastje ff ruilen en verder afbouwen…andere stelmotors erin en kijken wat de tegenliggers er van vinden:P19 november 2012 om 22:26 #18075669normaal moet het met deze geen probleem zijn.
heb je de lampen op een relais gezet, of direct aan de koplampstekkers aan gesloten??
Willem
19 november 2012 om 22:38 #18075670@wim-v6 wrote:
normaal moet het met deze geen probleem zijn.
heb je de lampen op een relais gezet, of direct aan de koplampstekkers aan gesloten??
Willem
Ik heb hem direct op de koplamp stekker geplugt maar heb idd via google gelezen dat je er ook 2 relais tussen de schakelaar en de ballast kan zetten.zo hef je het spannings verlies op en wordt de schakelaar ontlast geloof ik.
wordt vaak gedaan als de kabels wat oud zijn of bij dunne kabels begreep ik uit het verhaal (sorry via google op het vwforum gekeken :cry ) :jerryBij mijn set wordt alles aan 1 kant (dus bij 1 koplamp) aangesloten en gaat er 1 lange kabel naar de andere lamp.
Ik heb dus ook maar 1 originele stekker nodig en de ander lampstekker ligt doelloos achter de ander lamp.Vond het ook wat vreemd maar schijnt goed te zijn.
Zonder die kastjes ertussen is er ook niks aan de hand en branden beide kanten gewoon goed alleen de melding op de bc dat er een lamp kapot is.
Door het testen van de kastjes aan beide kanten kwam ik erachter dat 1 kastej niet goed werkt op 1 of andere manier dus kapot is.20 november 2012 om 09:56 #18075671zo…eindelijk mijn xenon klaar en netjes ales weggewerkt.
zo was het:
zo is het nu:
het verschil:
heb nog steeds wel een melding op de BC maar op de verpakking van de restartcable van pilot staat als na het plaatsen nog steeds een melding op de bc staat moet ik die lusjes die eruit steken door knippen :hmmz twijfel een beetje om dat te doen….als dat ook niet werkt kan ik ze niet meer terug brengen.
iemand ervaring met deze kastjes?? (zal zo ff kijken of ik een afbeelding kan vinden van zo’n kastje)
20 november 2012 om 20:47 #18075672zonet ff in het donker gekeken hoe het lichtbeeld was op de schutting.
opzich is het beeld goed en de stelmotortjes doen het opeens ook weer :wtf :thumb maargoed…
zit nog met een klein vraagje
Boven de “normale lijn” zie ik nog 2 “stippen” en lijken wat geel van kleur. mijn stadslichtjes zitten onder in de bodem van de lamp en zijn ook geel van kleur,zijn dat die stippen die ik zie of is dat wat anders.
verder wel blij mee :jerry zie nu tenminste waar ik rij in het donker :thumb
20 november 2012 om 21:40 #18075673Zijn iet de stadslichtjes, maar strooilicht van de Xenon..
wel een gevoelige lampcontrole dan op deze auto, is dat een zelfde kastje als in de andere opels of je weet??
Zo ja, vervangen voor die van een Vectra-B, die is niet zo zeurderig..
willem
20 november 2012 om 22:16 #18075674@wim-v6 wrote:
Zijn iet de stadslichtjes, maar strooilicht van de Xenon..
wel een gevoelige lampcontrole dan op deze auto, is dat een zelfde kastje als in de andere opels of je weet??
Zo ja, vervangen voor die van een Vectra-B, die is niet zo zeurderig..
willem
als je dit kastje bedoeld:
is gelijk aan die van de astra F GSI.
maar wat kan ik aan dat strooilicht doen?? kwestie van afstellen??
20 november 2012 om 22:32 #18075675nope ergens onder het dashboard zit een lampcontrole kastje, deze stuurt de melding van een kapotte lamp naar je MID..
Willem
20 november 2012 om 22:34 #18075676@wim-v6 wrote:
wel een gevoelige lampcontrole dan op deze auto, is dat een zelfde kastje als in de andere opels of je weet??
Zo ja, vervangen voor die van een Vectra-B, die is niet zo zeurderig..
willem
Dit helpt niet aangezien je maar op 1 h4 aansluiting de bixenon aansluit voor links en rechts, dus “ziet” de lampcontrole maar aan 1 kant weerstand.
Pilot heeft hiervoor een set die je links en rechts op je lamp stekker aansluit maar daar zitten 2 x 2 weerstanden tussen die je moet vastschroeven op een vlakke ondergrond (ijzer) , dit was mij te omslachtig en ik heb de aansluitingen op de bc kast veranderd zodat ie geen koplamp weerstand meer meet.20 november 2012 om 22:40 #18075677Ow mijn Pilot Pro H4 Bi-Xenon set kon ik prima per kant aansluiten zonder weerstand…
Deze ging direct in de H4 stekker, en dat aan iedere zijde, ook geen problemen met de Lampcontrole
alleen bij de hendel even de draad omgelust zodat het dimlicht blijft branden als je grootlicht opzet..
Vandaar dat ik vroeg of ie direct op de lampen ging..
Willem
20 november 2012 om 22:42 #18075678@wim-v6 wrote:
Ow mijn Pilot Pro H4 Bi-Xenon set kon ik prima per kant aansluiten zonder weerstand…
Deze ging direct in de H4 stekker, en dat aan iedere zijde, ook geen problemen met de Lampcontrole
alleen bij de hendel even de draad omgelust zodat het dimlicht blijft branden als je grootlicht opzet..
Vandaar dat ik vroeg of ie direct op de lampen ging..
Willem
????? bij bixenon is grootlicht en dimlicht dezelfde lamp dus zal zij altijd blijven branden lijkt mij !?
20 november 2012 om 22:59 #18075679@stellema wrote:
@wim-v6 wrote:
Ow mijn Pilot Pro H4 Bi-Xenon set kon ik prima per kant aansluiten zonder weerstand…
Deze ging direct in de H4 stekker, en dat aan iedere zijde, ook geen problemen met de Lampcontrole
alleen bij de hendel even de draad omgelust zodat het dimlicht blijft branden als je grootlicht opzet..
Vandaar dat ik vroeg of ie direct op de lampen ging..
Willem
????? bij bixenon is grootlicht en dimlicht dezelfde lamp dus zal zij altijd blijven branden lijkt mij !?
bij H4 bi-xenon wordt de lamp naar achtere getrokken als je hem op grootlicht zet dus wordt het licht punt verplaatst en dimlicht blijft dan gewoon branden denk ik.
Ik had ook al het vermoeden dat de melding komt omdat mijn set maar aan 1 kant wordt aangesloten voor beide lampen.
De stekker van de lamp aan de bestuurders kant wordt niet gebruikt dus wordt gezien als een kapotte lamp.MAAR WAT KAN IK AAN DAT STROOI LICHT DOEN??
20 november 2012 om 23:03 #18075680@vectra208v wrote:
MAAR WAT KAN IK AAN DAT STROOI LICHT DOEN??
In het donker vriendelijk proberen te zwaaien tegen je tegenliggers ;) maw niks ben ik bang
20 november 2012 om 23:06 #18075681@stellema wrote:
@vectra208v wrote:
MAAR WAT KAN IK AAN DAT STROOI LICHT DOEN??
In het donker vriendelijk proberen te zwaaien tegen je tegenliggers ;) maw niks ben ik bang
is een optie idd hahaah misschien ook ff terug seinen??
zwaai jij ook altijd terug of heb je er geen last van?
20 november 2012 om 23:23 #18075682@wim-v6 wrote:
nope ergens onder het dashboard zit een lampcontrole kastje, deze stuurt de melding van een kapotte lamp naar je MID..
Willem
zal als ik tijd heb eens kijken….voorlopig klik in die melding wel weg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.