Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Gwr’s Vec C1 SW: Afscheid ?
- Dit onderwerp bevat 468 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 januari 2018om 19:54 door kadettgte@freeler.nl.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2014 om 22:45 #18184589
PDM en andere deur schakelaar
26 februari 2014 om 15:26 #18184590Vandaag even aan het stoeien geweest met de EGR Cheater :sleeping
Doel : het volledig kunnen uitschakelen van de EGR :D
Na de montage welke niet meer dan plus minus een half uurtje in beslag neemt even getest :hmmz
De motor loopt gewoon netjes zonder in noodloop te schieten :D
Maar helaas er is wel een storing maf sensor mail function low voltage :swearMorgen maar eens verder stoeien had nu namelijk de verbinding van de Cheater niet gesoldeerd maar ter test gewoon in de stekker gestoken mischien dat hij hierdoor niet voldoede contact heeft gemaakt :???:
Andere oplossing om ervoor te zorgen dat het systeem gewoon het gewenste voltage krijgt waardoor deze storing niet terug komt
11 maart 2014 om 17:33 #1818459111 maart 2014 om 19:26 #18184592Hoe is het verder met de egr cheater?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
12 maart 2014 om 06:56 #18184593Zal deze week eens wat foto’s plaatsen en wat dieper er op in gaan :thumb
Vandaag en morgen +/- 2300 km rijden :D met de cheater26 maart 2014 om 15:26 #18184594Zoals belooft
De EGR Cheater
Men neme een vectra Y22DTR
Vervolgens kopen wij via ebay.co.uk een EGR Cheater van Tafmet
Halen wat gereedschap en materialen uit de kast en een schema erbij
En gaan aan de slag
De blauwe en de rode draad verlengen we met ongeveer 70cm door er twee draden aan te solderen
Vervolgens nemen we alles mee naar buiten om de boel te instaleren
Stekker van de EGR en de LMM loshalen hier moet in geknipt worden en in geval van de EGR word hij gewoon verwijderd
LMM
EGR
Vervolgens soldeer je aan de draden van de EGR en de LMM de CHEATER en bevestig deze ergens waar hij niet te warm wordt (is plastic :afro )
Vervolgens alles weer netjes in de bescherming en klaar :thumb26 maart 2014 om 17:59 #18184595Super handig!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
27 maart 2014 om 08:51 #18184596Goedbezig !!!
hoe is het met de storingsmelding die je kreeg ?
27 maart 2014 om 09:18 #18184597Systeem zit er nu een maand in en na het solderen van de verbindingen compleet storingsloos :D
Heb plus minus 3500km achter de kiezen met het systeem en ben heel tevreden
Zal voor dat we eind april weer naar Frankrijk gaan het gehele EGR en Wervelkleppen systeem eens grondig reinigen
en dan na de reis opnieuw bekijken zien hoeveel verschil er is ontstaan met de nieuwe situatie27 maart 2014 om 09:35 #18184598Ik heb hem meteen maar besteld!
heb jij je Vec toevallig ook nog laten chippen ?
27 maart 2014 om 10:35 #18184599Nog niet ligt wel in de planning heb daarover al contact gehad met UT
27 maart 2014 om 11:37 #18184600Wat doet zo’n cheater?
27 maart 2014 om 11:46 #18184601De Cheater doet de ecu van de geloven dat de EGR gewoon aangestuurd word terwijl deze dus niet meer word aangestuurd :angel
Dus niet meer open gaat geen uitlaatgassen weer door het inlaat traject :D27 maart 2014 om 12:22 #18184602Heb ook een egr cheater voor de z22se nog geen problemen mee gehad. Heb je ook een dichte pakking of heb je de egr gewoon maar gelaten??
27 maart 2014 om 12:29 #18184603Mooi Werk Gerhard. Pas je op met het Tunen van je DTI. Ik hoorde onlangs ergens dat het niet de ecu zou zijn die men kan vernaggelen maar het injectie systeem :hmmz Nu ben en blijf ik een leek maar een Nieuw injectie systeem is volgens mij ruim 2 keer zo duur als de ECU….
Groet jraaf.
27 maart 2014 om 17:32 #18184604@jraaf wrote:
Mooi Werk Gerhard. Pas je op met het Tunen van je DTI. Ik hoorde onlangs ergens dat het niet de ecu zou zijn die men kan vernaggelen maar het injectie systeem :hmmz Nu ben en blijf ik een leek maar een Nieuw injectie systeem is volgens mij ruim 2 keer zo duur als de ECU….
Groet jraaf.
Verhalen hierover verschillen idd van ECU tot aan POMP :hmmz :vertag
Ben in de gelukkige situatie dat ik nog een donor vec heb (voor een appel en een ei kunnen kopen je weet maar nooit hoorde hier op het forum iemand zeggen beter mee verlegen dan onverlegen….Lucas) :angel27 maart 2014 om 17:33 #18184605@cano666 wrote:
Heb ook een egr cheater voor de z22se nog geen problemen mee gehad. Heb je ook een dichte pakking of heb je de egr gewoon maar gelaten??
EGR zit er nog gewoon op
19 april 2014 om 13:49 #1818460619 april 2014 om 13:54 #18184607Is de verf niet uit zichzelf opgelost dan ;)
Maar zoals ik al eerder bij iemand zei :
Dit is normaal vandaag de dag :hmmz
Stel je voor dat je een briefje met je gegevens achterlaat :swear19 april 2014 om 13:58 #18184608AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een beste schram zeg jammer :vertag :thumbdown
19 april 2014 om 15:42 #18184609That Suck’s! :fy1
” abknallen’ zulke Leute!Ik laat ‘t zo, 3weken verder en 160 euro lichter zit er al weer een andere boodschappenkar op je bumper :vertag
Sterkte met ‘t verwerken.
Groet jraaf19 april 2014 om 17:21 #18184610Zieke moraal tegenwoordig….
20 april 2014 om 07:02 #18184611:swear :swear :fy1 :fy1 das balen man
29 mei 2014 om 18:14 #1818461229 mei 2014 om 18:34 #18184613Sweet ziet er goed uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.