Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Gwr’s Vec C1 SW: Afscheid ?
- Dit onderwerp bevat 468 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 januari 2018om 19:54 door kadettgte@freeler.nl.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2014 om 09:33 #18184714
:thumb Loopt die rand hellemaal rondom gelijkmatig ??? :hmmz
17 december 2014 om 20:03 #18184715Vandaag nieuwe APK
Bijna probleemloos rem rechts achter schoongemaakt deed niet helemaal mee :sleeping
Tevens terug geweest naar babdenboer uitlijn controle
Zoals eerder gezegd vreet mijn Vec banden
Hier enkele :kewlpics ter illustratieUitdraai uitlijnen
Hier één niet heel duidelijk maar toch
Beetje radeloos aan het worden
Maandag op de brug gehad kan geen aantoonbare redenen vinden hiervoor18 december 2014 om 08:06 #18184716Gerhard,
Welke veren gebruik je achter in combinatie met de B8?
Heb je dit probleem op beide achterkanten?Groet jraaf
18 december 2014 om 13:43 #18184717Voor zijde Jürgen achter is geen probleem
18 december 2014 om 14:25 #18184718Owww :wtf Ik heb er geen verstand van maar je ‘naloop’ zit .01 over de max.
Verder had ik soortgelijke slijtage rechtsachter en dat kwam door een kapotte schokbreker.De keuring checked volgens mij alleen maar of je schokbreker niet lekt. Maar de werking checken ze volgens mij niet.
Wat heb je er voor onder zitten en hoe oud zijn ze?Groet jraaf
18 december 2014 om 14:45 #18184719@jraaf wrote:
Owww :wtf Ik heb er geen verstand van maar je ‘naloop’ zit .01 over de max.
Verder had ik soortgelijke slijtage rechtsachter en dat kwam door een kapotte schokbreker.De keuring checked volgens mij alleen maar of je schokbreker niet lekt. Maar de werking checken ze volgens mij niet.
Wat heb je er voor onder zitten en hoe oud zijn ze?Groet jraaf
Goed werkende schokbrekers zijn wel degelijk een APK-eis. (Artikel 5.2.28 lid 3) Of dat dit werkelijk gecontroleerd is, blijft natuurlijk de vraag.
18 december 2014 om 15:18 #18184720Is wel gecontroleerd
zitten oem schokbrekers voor onder
Volgens de beschikbare gegevens die bij de bandenboer lag alles binnen de tolerantie welke Opel voorschrijft :hmmz18 december 2014 om 16:19 #18184721dus die band op de foto komt van voor ?
de enige afwijking op je uitlijnrapport wat ik zo zie is je sporing achter…. of is hij daar op uitgesteld ?
18 december 2014 om 17:50 #18184722@vanieba wrote:
dus die band op de foto komt van voor ?
de enige afwijking op je uitlijnrapport wat ik zo zie is je sporing achter…. of is hij daar op uitgesteld ?
Idd de banden zijn van voor
Heb begin September de winterbanden gemonteerd en intussen 14 dgn geleden opnieuw vervangen ivm wederom enorme slijtage
Dit was in die 3.5 mnd zo erg dat het ijzer er alweer door kwamIn de twee vervangende banden zitten alweer enorme slijtage plekken
De auto is Gisteren opnieuw bekeken maar er is gisteren niets aan verandert omdat volgens de specialist hier alles binnen de norm staat
Dit is niet mijn vakgebied dus weet er niets van
Vandaar mijn vraag18 december 2014 om 19:19 #18184723AnoniemLid sinds:
1 January 1970Neem eens contact op met van Nierop banden Staphorst vanieba op het forum. Die hebben echt verstand van uitlijnen en nemen er de tijd voor
18 december 2014 om 21:10 #18184724Wie zet die auto dan ook op 0’00” sporing voor. Met die camber stand. Vreet banden dan aan de binnen kant.
Op 0°10′ of Max 0°12′ totaal spoor. probleem opgelost.
of de rubbers in je draag armen moeten op zijn. Of speling in de fusee en stuurkogels.Achter staat idd camber zeer negatief.
sporing daar wel goed op aangepast.Maak eens een foto van de achterste draag armen.
Zou kunnen dat de auto niet beter gezet kan worden.Edit met wat voor banden spanning rijd je met die set van de foto.
Kan gezichtsbedrog zijn door de foto. Maar het lijkt dat je ook met te lage banden spanning rijd.19 december 2014 om 10:58 #18184725Banden spanning is wel in orde
Rubbers draagarm fusee stuurkogels schokbrekers veren allemaal in orde
Er werd mij verteld dat de banden te smal waren voor de velg en dat dat een negatief effect had op de slijtageWat betreft camber wielvlucht etc misschien dat vanabie me daar mee kan helpen :thumb
19 december 2014 om 12:48 #18184726Zou gewoon de sporing positiever laten zetten.
Dan gaat hij mijnder op de binnen kant lopen.23 december 2014 om 08:14 #18184727Heeft je set ook camberbouten in de voorste schokbrekers ?
ik denk dat je de wielvlucht voor minder negatief moet gaan zetten in combi met je sporing,en achter valt het opzich mee alleen is het de vraag of hij al aan het maximale zit/ uitgesteld is of dat daar nog winst te behalen valt.
ik zou hem graag eens willen zien/uitlijnen
16 februari 2015 om 18:18 #18184728Na lange tijd niet aan de vec toe te zijn gekomen vandaag de boel maar eens op de krik gezet en bekeken
Nu zag ik dat de verlagingsveren welke ik vorig jaar geplaatst heb absoluut niet de gewenste pasvorm :fy1 hebben stom dat ik dit niet eerder gezien maar :sleeping
Zal eerst maar eens nieuwe set bestellen en kijken of dat iets oplevert :hmmz16 februari 2015 om 18:25 #1818472916 februari 2015 om 18:51 #18184730@gwriemersma wrote:
Er werd mij verteld dat de banden te smal waren voor de velg en dat dat een negatief effect had op de slijtage
Dat kan niet. Ik heb zoveel brede banden op veel bredere velgen gehad (nog veel extremer dan jij) en nooit een centje pijn gehad.
Ik denk dat je “arjontje” zijn raad het beste kan opvolgen op deze pagina.
16 februari 2015 om 22:05 #18184731Ik zie zo snel niks geks aan de veer of de positie ervan. Wat bedoel je precies?
17 februari 2015 om 12:34 #18184732Is inderdaad niet goed te zien gaat om de positie van de onderste ring
Deze zou tegen een verhoging aan moeten staan zodat de veer niet verder kan draaien
In mijn geval is het zo dat de ring schijnbaar te smal is en daardoor binnen de verhoging vrij kan draaien
Is lastig om een goede foto te maken zal zo even kijken of dit met de telefoon wel gaat lukken17 februari 2015 om 13:59 #1818473317 februari 2015 om 14:04 #18184734zit de veer niet gewoon verkeerd om dan?
17 februari 2015 om 17:33 #18184735Nope andere kant is nog smaller
Zal morgen eens kijken bij de GTS van mijn buurman17 februari 2015 om 18:07 #18184736AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je mist wel het stukje plastic om de onderste ring. Voor bescherming en kraken
17 februari 2015 om 19:25 #18184737Die veer lijkt idd wel 3X ruk niet te passen :hmmz
Lijkt mij veel te smal als die aan de boven kant nog smaller is.Lijkt mij niet juist.
Groet jraaf18 februari 2015 om 08:24 #18184738 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.