Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Gvd eerst p2279 toen p0400 en nu het storingslampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2012 om 09:34 #17246358
Even een vraag sinds een week onder de 2200 toeren soms helemaal geen vermogen. Het starten gaat ook niet helemaal zoals het hoort soms in 1 keer soms sputterend en haperend. Auto uitgelezen en daar komt de melding P2279 luchttoevoer systeem. Maar dat kan van alles zijn. Wat is nu het meest voorkomend bij deze vectra c1 1.9 cdti 120 pk.
Grt kleinegee
11 februari 2012 om 12:19 #17990114Uhhh?? Heb je nu een 120 of 150 pk uitvoering?
Inlaatspruitstuk kapot (150 pk) geen vermogen in laag toeren gebied.
Vacuumang lek (beide modellen) vermogenverlies.
Uitlaat lek flex gedeelte (beide modellen) startproblemen.
EGR kapot (beide modellen) onzuinig rijden.
Quoot problemcar;
Tijdens noodloop naar de dealer en weer P2279: lekkage inlaatlucht systeem. Na reset direct weer terug, maar gelukkig ook een tweede: P0400, jawel de EGR klep. Deze vervangen en probleem was direct verholpen en motor reageert nu weer direct tijdens accelleratie.Hele zwikkie met 2 man maar eens langs lopen.
Groet jraaf11 februari 2012 om 15:56 #17990115Standaard 120 pk maar hij is gechipt naar 150 pk. maar had dat duidelijker neer moeten zetten.
Verbruik is de afgelopen week van de 19.0 per liter naar 14.6 gegaan dus mijn verbruik is aanzienlijk hoger. alles maar eens even na lopen12 februari 2012 om 09:22 #17990116Je kunt met de opcom gaan rijden en de Pmelding resetten. Ik gok op de egr omdat idd je brandstofverbruik hoog is. Heb je een dpf er onder zitten? Die kan ook verzadigd zijn. Kun je ook uitlezen met de opcom.
Groet jraaf
12 februari 2012 om 15:15 #17990111Als je dpf verzadigd is gaat je gloeispiraal dan niet knipperen? denk zelf dat het de egr is. Maar moet maar ff kijken. Als die boven de 2200 toeren komt schiet de auto als een racket vooruit.
12 februari 2012 om 15:47 #17990117@kleinegee wrote:
Als je dpf verzadigd is gaat je gloeispiraal dan niet knipperen? denk zelf dat het de egr is. Maar moet maar ff kijken. Als die boven de 2200 toeren komt schiet de auto als een racket vooruit.
Dat heb ik ergens wel eens gelezen ja. Maar die van mij (2004) doet dat niet.
Ik zou ook bij de EGR beginnen gezien de symptomen en wat ik over de P2279 heb kunnen vinden.Groet jraaf
13 februari 2012 om 13:18 #17990118dit zijn toch de vacuüm slangen? deze zijn dringend aan vervangen toe
13 februari 2012 om 15:25 #17990113Yep dat is je vacuum set.
Zou het zeker kunnen zijn.Groet jraaf
13 februari 2012 om 16:02 #17990119De op de foto meest rechts is bij het aanhechtingspunt erg poreus deze dan ook maar even vervangen en als we dan toch bezig zijn nemen we de EGR gelijk maar even mee. hopen dat het probleem daarmee is opgelost. laat het nog even weten.
grt gerard en bedank jurgen :thumbup
15 februari 2012 om 07:46 #17990110Vacuum slang vevangen had geen resultaat, bleef onderin geen vermogen hebben. Nogmaals opcom aangehangen en daar was die dan de egr klep. Auto staat nu stil morgen maar ff naar kijken.
15 februari 2012 om 09:34 #17990120Als je beetje handig bent kan je eventueel de EGR-KLEP zelf schoonmaken,
heb toen ook gedaan , kijk maar onderstaande link
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=45867″ onclick=”window.open(this.href);return false;
15 februari 2012 om 11:00 #17990112Dat gaat helemaal goed komen maar kan er morgen pas mee beginnen. toch tijd vandaag :D
maar in ieder geval bedankt voor de link PYRO15 februari 2012 om 16:27 #17990121Na het vervangen van mijn vacuum slang nog steeds geen vermogen onderin :(
Egr klep schoongemaakt en weer vermogen :D
Gaat nu weer het storingslampje branden, opcom er aan geen melding maar wel :fy1 irritant dat dit blijft branden.
Ooit gelezen dat als je de accupolen los haal de auto zich opnieuw gaat inlezen en reset maar helaas ook dit had geen resultaat.
Maar even naar mijn brandstoffilter kijken en hopen dat dan de :fy1 :puke :swear melding weg blijft, misschien dat daar vocht inzit.
Een van jullie ervaring met het aftappen hiervan of kan ik hem beter gelijk vervangen15 februari 2012 om 18:30 #17990122Ontwateren kan, ventiel half open draaien tot je alleen nog brandstof er uit hebt lopen. Wel ff opletten dat dat niet op je slangen er onder lekt, da’s niet goe dus ff met een dikke doek er onder. Vervangen is ook een optie.
Welk storingslampje heb je? Auto met sleutel? Of je Motormangementlampje?
Check je DPF eens met de opcom. Saturatie mag niet boven de 80% komen.15 februari 2012 om 18:46 #17990123Nog ff een toevoeging op het ontwateren van de diesel filter. Je hoeft niet het systeem te ontuchten na het ontwateren. Dat doet ie zelf als je ‘m op contact zet.
Groet jraaf
15 februari 2012 om 20:24 #17990124Sinds 1 uur branden beide Auto met sleutel en Motormanagement lampje geeft nu de egr weer aan morgen maar een nieuwe kopen, schoonmaken heeft geen zin gehad zo te zien. Auto met sleutel kan duiden op het filter maar krijg daar geen melding van in de opcom. maar staat in het boekje. morgen maar weer verder ben het nu ff zat.
To Be Continued17 februari 2012 om 20:42 #17990125Auto met sleuteltje geeft ook aan dat er een eerdere storing is opgeslagen in de motorcomputer..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.