GTS verlagen? & ff voorstellen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum GTS verlagen? & ff voorstellen

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Vecgts

Goedenavond Mede-Opel-Chauffeurs,

Na ongeveer een half jaartje meelezen op het forum, nu mezelf ook maar es aangemeld. Eerst maar ff kort voorstellen; Name: Nick, Age: 30, Car: Vectra GTS C2 – zie hieronder:

Zoals op de foto misschien te zien is staat de auto vooral voor een beetje hoog op z’n pootjes. Als ik de afstand vloer – bovenzijde wielkast meet dan ligt de auto voor ca. 20mm hoger dan achter. Daarom zit ik erover te denken de voorzijde te verlagen middels een setje veren. Hierbij twijfel ik tussen:

Apex 35mmhttps://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/147485/60-8200–Opel-Vectra-Apex-Verlagingsveren/” onclick=”window.open(this.href);return false;

H&R 40mmhttps://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/53924/HR_293193–Opel-Vectra-H&R-Verlagingsveren/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Eibach 30mmhttps://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/156777/E10-65-007-05-22–Opel-Vectra-Eibach-Verlagingsveren/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik vermoed dat de Eibach veren weinig verschil opleveren omdat de auto hiermee slechts 10mm lager komt te liggen. Toch worden deze veren veel toegepast op de GTS als ik zo rondkijk op t web. De H&R’s liggen een stukkie lager, maar ik vraag me meteen af of dit niet te laag wordt. Ik wil niet voor elk drempeltje op de rem en dan schuin oversteken, ala Golfje/Civic-style (als je begrijpt wat ik bedoel ;) ). De Apex veren zijn dan misschien een mooie compromis, en meteen een stukje goedkoper. Daardoor vraag ik me meteen af hoe de kwaliteit hiervan is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me in het algemeen af of er mensen zijn hier die ervaring hebben met de genoemde veren. Ik vind de wagen van GTSpower zeer fraai verlaagd, maar ben benieuw hoe een dergelijke verlaging bevalt in het dagelijks verkeer. Graag zou ik een aantal foto’s zien met daarbij de ervaringen v/d eigenaar in het dagelijks gebruik. (Dit is wel veel gevraagd voor een eerste post, maar ik probeer het toch).

Verder lees is vaak dat het gebruik van alleen veren schadelijk zou zijn voor de schokdempers.Ik heb Stroeve hier ook naar gevraagd en zij geven aan dat verlagen onder de 30mm geen problemen oplevert. Wel even de wagen opnieuw uitlijnen.

Kortom een hoop vragen over verlagen. Graag hoor ik een aantal ervaringen/meningen en extra tips/suggesties zijn altijd welkom natuurlijk. Alvast bedankt!

sander2.5v6
      Deelnemer

Hallo Nick,

Ik zelf heb de set van Eibach onder de GTS gezet. Ik vind hem zo al behoorlijk laag, de bumper lip pakt tijdens het parkeren wel eens wat mee. Ook parkeergarages met schuine hellingen zorgen voor het schuiven van de lip over asfalt.

Het lijkt mij dat als je nog lager gaat je inderdaad de golf praktijken gaat krijgen.

Verder ligt de vectra met eibach zeer strak op de weg!

Vecgts

Hoi Sander,

Dank voor je snelle en volledige reactie! (In het zwart zijn het toch ook erg gave wagens).
          Heb je jouw Vec alleen voor verlaagd of achter ook? En hoeveel inch zijn de velgen op de foto’s?

Gr. Nick

turbosix
          Deelnemer

Aan komende week gaat er bij mij ook een Eibach set onder omdat ik hem achter iets doorgezakt vind.
            Maar wat ik al eens eerder heb genoemt, is het niet raar dat je de voorveren alleen vervangt?
            Je gaat dan het goede onderdeel vervangen om het versleten onderdeel (doorgezakte achter veren) te compenseren.

bart-gsi
            Deelnemer

turbosix.. dat niet alleen.. verlagingsveren zijn stugger dan de standaard veren.. dus dan krijg je een ander veer balans in de auto
              al zal het niet echt dramatis veranderen.. maar voor zal hij minder makkelijk en korter inveren dan achter

Vecgts

Tijdens het zoeken naar info over het verlagen ben ik je opmerking over het vervangen van de achter ipv de voor veren idd eerder tegengekomen. Op zich heb je natuurlijk helemaal gelijk, alleen vind ik de hoogte aan de achterzijde qua looks zo helemaal prima. Ik ben bang dat wanneer je rondom verlagingsveren plaatst de wagen weer achterover komt te hangen. Ik meen dit ook wel ergens gelezen te hebben.

Ook hierin zijn ervaringen van anderen weer zeer welkom. Datzelfde geldt voor de veerkarakteristiek zoals hierboven aangegeven.

Verlaag jij je vec alleen voor of rondom turbosix?

kadettgte@freeler.nl
                Deelnemer

:thumb Welkom op het forum….
                  Ideale hoogte gaat nog net in de stad…
                  Winter modus stoer…

Vecgts

Wow, vette Vec hoor! Hoe laag is dat?

kadettgte@freeler.nl
                    Deelnemer

:hmmz :hmmz Denk een cm of 6 a 8 …
                      Weet eigelijk niet waar dat gemeten word !!!!!

:thumb :thumb @Vecgts wrote:

Wow, vette Vec hoor! Hoe laag is dat?

..
                      Zomer modus mooi …

sander2.5v6
                      Deelnemer

@Vecgts wrote:

Hoi Sander,

Dank voor je snelle en volledige reactie! (In het zwart zijn het toch ook erg gave wagens).
                        Heb je jouw Vec alleen voor verlaagd of achter ook? En hoeveel inch zijn de velgen op de foto’s?

Gr. Nick

Hallo Nick,

De Vec heeft Eibach rondom dus voor en achter.
                        Reden voor verlaging waren de vermoeide achter veren net zoals zo veel veel GTS hebben.
                        De achterveren zijn makkelijk zelf te doen binnen 30 minuten voor beide zijdes. Voor is lastiger en heb je een veer spanner nodig.

Velgen zijn 17 inch, hier moeten alleen nog een andere maat band op. Ligt nu 215/45 maar moet 225/45 worden.

Groet,
                        Sander

corsaforever
                        Deelnemer

Ik heb een setje 30/30 onder de GTS van ST Suspensions. je kunt dan mee bestellen een rubber ring die nog weer onder de achter veren komt en dus de achter kant iets wat hoger laat staan dan voor.

GTS Power
                          Deelnemer

@Nick:

Wat het comfort betreft vind ik het wel meevallen wat ik heb ingeleverd met alleen de verlaging aan de voorzijde.
                            Soms schraap ik eens een drempeltje met mijn onderlip maar dat is de reden dat ze die van rubber hebben gemaakt :thumb
                            Waar ik het meeste comfort mee verlies zijn mijn zomerwielen(235/35/19′)
                            Nu rij ik op mijn stalen winterwielen (16′) en dan merk je goed dat ik weer veel meer comfort heb.

Hier alle info vanaf pagina 11:
                            viewtopic.php?f=6&t=106895&start=250

Plaatje voor de indruk:

Wess1988
                            Deelnemer

Welkom.

Ik weet precies hoe jij je voelt. Heb er nu een verlaging onder zitten van 15mm, maar ik merk er helemaal niks van. Mijn voorkeur is ook om de voorkant nog een keer te verlaging met 2 a 3cm.

Daarbij komt het comfort van de banden ook nog bij kijken.
                              Ik rij nu op 235/40/18 voor en 245/40/18 achter.
                              Van het zomer komen er 235/35/19 onder en dat merk je wel!

Vecgts

Wat een lekker actief forum is dit :thumb Iedereen bedankt zover voor alle reply’s

Moet wel zeggen dat ik wel steeds meer in twijfel word gebracht. Sander geeft aan dat -30mm voor hem de max is, terwijl GTSpower’s Vec voor -45mm heeft. En dit is ook goed te doen.

Hoe staat het met jou schokdempers GTSPOWER? Hoeveel km heb je al gemaakt met de veren eronder?

Op dit moment neig ik naar de h&r -40mm veren voor alleen de voorzijde. Ook gezien de laatste twee reply’s hierboven.

Is er niemand die ervaring heeft met de Apex veren?

Bartjex88
                                Deelnemer

Heb mijn opc liggen op 30mm verlaging van eibach, echter heb ik de originele achter veren weer gestoken omdat hij achter te hard door hangt.
                                  Veren zijn wel voor een aslast voor van boven de 1000kg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GTS Power
                                  Deelnemer

@Vecgts wrote:

Wat een lekker actief forum is dit :thumb Iedereen bedankt zover voor alle reply’s

Moet wel zeggen dat ik wel steeds meer in twijfel word gebracht. Sander geeft aan dat -30mm voor hem de max is, terwijl GTSpower’s Vec voor -45mm heeft. En dit is ook goed te doen.

Hoe staat het met jou schokdempers GTSPOWER? Hoeveel km heb je al gemaakt met de veren eronder?

Ik heb nu ongeveer 100.000 km gereden met deze setup. Mijn schokdempers zijn nog in prima staat.

Die -45 mm is gemeten vanuit een standaard Vec C (dus geen GTS) dit omdat er anders verwarring kan ontstaan omdat de GTS standaard 15mm is verlaagd. (Dit ivm bestellen)
                                    Hij is dus 30 mm gezakt.

turbosix
                                    Deelnemer

Ik ga natuurlijk rondom vervangen maar ik heb wel oren naar de rubberring waar corsaforever over spreekt.

@corsaforever
                                      , kun je ons iets meer vertellen over die rubberen ring?

corsaforever
                                      Deelnemer

ST suspensions was vroeger KW

klik op de link voor meer info over de ringen.

Wel moet ik er bij zeggen dat een vectra gts altijd iets in de kont lijkt te hangen, maar als je de dorpel voor en achter meet staat hij voor 1 cm lager. Dat is dus met de set veren en ring van ST suspensions zo.

http://st-suspension.nl/veerafstandssets/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Succes

Vecgts

Bedankt voor de link corsaforever! Ziet er op zich interessant uit, alleen ben ik benieuwd of die 10mm verlaging optisch een verschil zal maken. Heb je misschien een foto van jouw vec? En hoe is je ervaring in het dagelijks gebruik? Denk je dat 20mm verlagen too much zal zijn, of zal dit meevallen?

@bartjex88
                                          : kun jij misschien :kewlpics posten van jouw verlaagde wagen?

@kadettgte: kun je aangeven welke veren je hebt toegepast en hoe je ervaringen zijn in het dagelijks verkeer?

corsaforever
                                          Deelnemer

Mijn ervaring om met deze set te rijden is goed! niet te stug en niet te laag

Persoonlijk wilde ik iets wat lager dan origineel sport en wilde ik graag dat de GTS strakker zou rijden, moet zeggen dat is goed gelukt. Wil je echt laag gaan dan zou ik voor H&R gaan die zakt voor wat meer door, of een goede schroefset dan kun je hem zetten hoe je wil.

Weet niet hoe het bij wat andere merken zit, maar als je voor ST Suspensions gaat bestel die ring dan mee anders zakt hij optisch weer in de kont.

Zal eens kijken voor een foto.

Bartjex88
                                            Deelnemer

Eibach 30mm veren voor en standaard veren achter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Anoniem

Ik heb nog 30/39 eibach veren te koop voor een vectra c!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.