Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › GTS: Schokken bij optrekken – 70-90 km/h
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2011 om 17:59 #17230691
Ik heb nu al een tijdje dat als ik flink optrek in 3 of 4, dat tussen de 70 en 90 km/h de auto begint te schokken/schudden. Dit is het best te vernemen in het gas en koppelings pedaal..
ik dacht dat het aan mijn versleten zomerbanden lag, maar heb nu stalen velgen met winterbanden, en het euvel is er nog precies hetzelfde…
wat zou dit kunnen zijn?
Het is hoofdzakelijk te voelen als ik volgas optrek. Als ik rustig aan doe, dan is er geen geschud..
8 januari 2011 om 22:09 #17791895Zou de auto even uit laten lezen.
Wellicht komen er foutcodes tevoorschijn.
Heb een soort gelijk iets gehad.
Gisteravond de auto uit laten lezen…Foutcode P1405 & P0170.
Vandaag de auto naar de garage toe gebracht.
– Egr gereinigd
– Gasklep gereinigd
– Nieuwe bougies ( waren nat van de olie)
– Kleppendeksel-pakking vervangen (vandaar de natte bougies)
– Luchtfilter vervangen
– Oliefilter vervangen + nieuwe olie
Resultaat:Eindelijk geen inhouden en stotteren meer!!!!!!
Lekker fel weer en goed doortrekken!!!!Gr. Ralph
8 januari 2011 om 23:12 #17791896Ik heb een OPCOM, en ik heb altijd wel wat foutcodes, maar geen enkele van de motor ECU.
Ik verdenk dat het een mechanisch probleem is… onbalans in de aandrijfas, of een slechte remschijf ofzo..
maar ik zou graag wat tips ontvangen in welke hoek ik begin te zoeken..
8 januari 2011 om 23:58 #17791897Heb hetzelfde gehad bij mijn C2 2.2i bij volgas, niks in de Opcom , na twee dagen zoeken bleek het de brandstofpomp te zijn, misschien een idee…
9 januari 2011 om 08:33 #17791898Mijn brandstofpomp die jankt inderdaad aardig, al een tijdje overigens.
maar…. ik rijdt op LPG, dus dan zou dat niks uit moeten maken.
Maar je zet je wel aan het denken, ik zal eens een keer op benzine optrekken, om uit te sluiten of het aan de motor ligt..
Het is ook niet zo dat de hele auto begint te horten en stoten, de motor klinkt goed en gretig.
Het is meer een zelfde soort gevoel als je een loodje van 1 van de voorwielen bent verloren, dan begint ie bij bepaalde toerentallen ook te schudden. Alleen voel ik nu in mijn stuur niets, maar meer in de carrasorie, dus de voeten en de kont9 januari 2011 om 09:30 #17791899Aah ook niet onbelangrijk om te melden dat je op gas rijd, waarschijnlijk moet je verdamper schoongemaakt worden.
9 januari 2011 om 22:41 #17791900[rquote=1836257&tid=140044&author=McLambo]Ik heb nu al een tijdje dat als ik flink optrek in 3 of 4, dat tussen de 70 en 90 km/h de auto begint te schokken/schudden. Dit is het best te vernemen in het gas en koppelings pedaal..
ik dacht dat het aan mijn versleten zomerbanden lag, maar heb nu stalen velgen met winterbanden, en het euvel is er nog precies hetzelfde…
wat zou dit kunnen zijn?
Het is hoofdzakelijk te voelen als ik volgas optrek. Als ik rustig aan doe, dan is er geen geschud..[/rquote]
Ik heb +/- het zelfde gehad. Maar na een tijdje kreeg ik naast het trillen op m’n pedalen en het schokken (bij mij rond de 2000 toeren in z’n 3de en 4de), er ook een ‘rammel’ bij.
Bij mij was het m’n vliegwiel. Ik heb deze laten vervangen en daarbij ook m’n drukgroep en de platen (alles lag toch los) en hij loopt weer als een zonnetje.9 januari 2011 om 23:14 #17791901[rquote=1836849&tid=140044&author=tmug]Aah ook niet onbelangrijk om te melden dat je op gas rijd, waarschijnlijk moet je verdamper schoongemaakt worden. [/rquote]
Dan zou een test op benzine dit LPG probleem kunnen aantonen toch ?
10 januari 2011 om 07:58 #17791902[rquote=1836849&tid=140044&author=tmug]Aah ook niet onbelangrijk om te melden dat je op gas rijd, waarschijnlijk moet je verdamper schoongemaakt worden. [/rquote]
Bedankt weer voor alle reacties!
Ik heb een onderhoudsvrije LPG installatie, zonder verdamper ;)
Verhaal van de koppeling zou kunnen. Maar is het niet zo dat dit bij een benzine vectra uiterst zeldzaam is? Ik lees het hier meer bij de dieseltjes.
13 januari 2011 om 16:10 #17791903nou, weer wat wijzer.
ik voel het schudden in 3,4 en 5, en niet alleen bij hard optrekken zo blijkt nu.
als je weet dat er iets niet in de haak is met de auto, ga ik er altijd erg op zitten letten.
reed laats in langzaamrijdend verkeer op nieuw, glad asfalt, en daar voelde ik het ook toen ik rustig in 5 reed…
het is zowel op benzine als lpg merkbaar…
dan toch een slinger in een aandrijfas ofzo? kan het ook aan de remschijf liggen? dat daar een gietfout inzit o.i.d.???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.