Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2013 om 16:30 #17485132
@Tomcat502 wrote:
Hi Tom,
Zo ziet er weer top uit je bumper kerel zo goed als nieuw!
Een vraagje, ik lees in je underscore dat je je GTS verlaagt hebt met 25 mm, is dit dan inclusief de af fabriek standaard 20 mm of heb je over de 20 mm nog eens 25 mm gegooid. En welke veren heb je dan gebruikt of heb je een pro kitt, range 20 tot 70 mm bijv, gebruikt. Dit omdat ik m’n eigen GTS ook wil verlagen namelijk.
Gr. Hendrik
Thanks Hendrik,
Ik heb een -25mm verlaging bovenop mijn standaard 20mm.
Dus 55 mm totaal.Ik heb ze gekocht bij http://www.verlagingsveren.nl
Je moet dus kijken voor een 55mm verlaging.Gr Tom
15 februari 2013 om 18:45 #17485133@GTS Power wrote:
@Tomcat502 wrote:
Hi Tom,
Zo ziet er weer top uit je bumper kerel zo goed als nieuw!
Een vraagje, ik lees in je underscore dat je je GTS verlaagt hebt met 25 mm, is dit dan inclusief de af fabriek standaard 20 mm of heb je over de 20 mm nog eens 25 mm gegooid. En welke veren heb je dan gebruikt of heb je een pro kitt, range 20 tot 70 mm bijv, gebruikt. Dit omdat ik m’n eigen GTS ook wil verlagen namelijk.
Gr. Hendrik
Thanks Hendrik,
Ik heb een -25mm verlaging bovenop mijn standaard 20mm.
Dus 55 mm totaal.
Ik heb ze gekocht bij http://www.verlagingsveren.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je moet dus kijken voor een 55mm verlaging.Gr Tom
hmmm volgens mij missen we dan nog 10mm :jerry
25+20=45mm :thumb15 februari 2013 om 18:49 #17485134Oeps!!!
Slip of te finger…..Het is idd 45mm totaal :thumb
Scherp hoor ;)
16 februari 2013 om 09:17 #17485135Hèhè the junior was me net voor ik zat ook al zo te denken over het verenpakket totaal, maar goed geeft niks er wordt opgelet hehe.
Ik ff kijken op de site en ben benieuwd bedankt iig
Trouwens ff een mega compliment Tom. Heb effe je topic gelezen en super kerel wat je allemaal hebt gedaan, zo kwam ik er dus achter dat je alleen de voorkant van je GTS hebt laten zakken en niet je achterkant. Daar heb ik wel ff een vraag over, want hoe is nu je stabiliteit (als je een klaverblad vrij stevig neemt bijvoorbeeld). Bij het verlagen wil ook bereiken dat ie steviger gaat liggen, maar alleen de voorkant stevig en achter hetzelfde als voorheen is niet de bedoeling natuurlijk.
Verder wel super info wat je allemaal geeft kerel op een treffen eens babbelen ( als deze ooit eens komt natuurlijk :D )
G Hendrik
18 april 2013 om 05:48 #17485137Hey Hendrik.
Ik zie nu pas je reactie. Sorry daarvoor.
Allereerst bedankt voor je complimenten king:
Qua stevigheid en stabiliteit is er niet zo heel veel veranderd.
De voorzijde is alleen iets stugger geworden bij maximaal inveren.dus bij normaal rijgedrag is er niet veel veranderd.Wat de wegligging betreft dus ook niet. Als je dit wel wilt zal je waarschijnlijk ook andere schokdempers en rubbers in je ophanging moeten monteren.
Dit heeft Jraaf ook gedaan.Wellicht ben ik nog eens op een vectra treffen te vinden :thumbup
Gr Tom
18 april 2013 om 06:17 #17485138:thumb :thumb Mooi strak weer die voorkant , waar meet je verlaaging eigelijk bovenkant wielkast naar beneden of voorkant de vec van is daar 65 cm .
18 april 2013 om 06:27 #17485139Thanks.
Ik heb gemeten van wielkast naar band.
Dit heb ik voor en achter vergeleken en aan de hand daarvan heb ik de verlaging bepaald.29 april 2013 om 17:28 #17485140Hoera!!!!!
Vandaag heb ik mijn GTS alweer 5 jaar in mijn bezit :wors :wors
In die tijd heb ik er bijna 80.000 km bij op gezet zonder problemen.
Op naar de volgende 5 jaar :thumb29 april 2013 om 17:38 #17485141Gefeliciteerd Tom :thumb
29 april 2013 om 17:38 #17485142:thumb
29 april 2013 om 18:29 #17485143Van harte gefeliciteerd Tom, het is ook geen straf om met een mooie Vectra te rijden!! :thumb
Gr Jurgen,
1 mei 2013 om 17:44 #17485144:thumb Goed bezig Tom
5 jaar wil ik ook nog wel halen met mijn Vectra.
Dan moet ik nu nog 1,5 jaar.1 mei 2013 om 20:28 #17485136AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gefeliciteerd!
Geniet nog lekker van je mooie C
27 december 2013 om 15:29 #17485145Zijn we weer!!!
Omdat de Winterwissel er aan zat te komen(niemand weet waarom met deze tempraturen,maarja…)heb ik de stalen velegn maar weer eens van zolder af gehaald en gemonteerd.
dit bracht nogal wat verassingen met zich mee….Bij het eerste wiel linksvoor schrok ik nogal van de staat van de banden :hmmz deze was aan de binnenkant compleet schuin weggesleten zodat er zo’n 4 cm profiel weg is :shock:
Ach ja nu had ik al een vermoeden dat de banden niet nog een heel seizoen mee konden,dus had ik een mooi excuus om een setje nieuwe banden te zoeken.(lekker voor de portmonee 4 stuks in 235/35/19” :cry )
Maar toch schrok ik nog het meeste van het laatste wiel(rechtsachter) waar een band opzat die toch echt wel heeeeel erg op was :wtf
hier zat een scheur in van 20 cm en over 2/3de van de band is de wang losgelaten van het loopvlak :shock:
hier had ik een paar dagen terug nog vrolijk 160 mee gereden :angelEr is geen meter teveel gereden met deze band…..
Maargoed!
Aangezien er toch nieuwe banden op moeten heb ikbesloten om ook maar direct de velgen op te knappen omdat er in de afgelopen jaren toch stiekem wat stoeprandjes zijn mee gepikt :(
Ik wou een oplossing die ik zelf kan uitvoeren zodat ik in de toekomst mijn eigen fouten kan fiksen ;)
Eerst heb ik geprobeerd de velgrand zoveel mogelijk af te schuren/draaien maar ik kwam er al snel achter dat sommige beschadigingen daarvoor te diep zijn helaas.
Dus heb ik geprobeerd de velgrand te spuiten in een kleur die er zo dicht mogelijk bij komt maar dit gaf niet helemaal de afwerking wat ik zocht
Aangezien er een ‘rand’onstaat tussen het gespoten en ongespoten deel gaat dit het ook niet worden…
Het moet dus helemaal in de kleur!
Nu heb ik lang getwijfeld over deze kleur:
Maar is mijn oog gevallen op een kleurtje die ik zelf nog fraaier vind en ik hier mee aan de slag ga met het behoud van de zwarte binnnekant.
Volgende week ga ik 1 velg spuiten om te kijken of dit is wat wil :thumbup
Tot slot heb ik 4 nieuwe bandjes kunnen scoren voor een erg nette prijs.
dit zijn Vredestein Ultrac Vorti in 235/35/19”
Tevens laat ik de auto opnieuw uitlijnen omdat de stijtage toch wel opmerkelijk is.Tot Later!
27 december 2013 om 15:41 #17485146welke banden spanning zet je de zomer banden ?
27 december 2013 om 15:54 #17485147Alle 4 op 2,6 bar.
27 december 2013 om 16:50 #17485148mijn achterbanden waren ook zoals op je eerste foto.
maar jij hebt denk ik wel een kerstengeltje op je schouder gehad Tom.
welk merk banden was dit overigens?27 december 2013 om 17:07 #17485149Dat engeltje heeft erg hard achter mij aan gevlogen ;)
Dat te bedenken dat mijn vrouw en kids er ook in zaten…Heb jij je auto nog weer laten uitlijnen na die tijd eigenlijk?
Of komt de slijtage omdat de Camber afstelling nu eenmaal zo is?Het vreemde is wel dat met de winter naar zomerwissel er niets geks aan de banden te zien was. Gewoon netjes recht afgesleten en nog prima profiel.
Hij heeft zelfs in juli nog nieuwe APK gekregen bij de vod met deze banden!!!
Edit: het merk is Sumitomo of zoiets. Deze zaten er al op en dat is natuurlijk zonde om weg te gooien ;)
27 december 2013 om 17:24 #17485150Idd heel veel geluk gehad
volgend jaar met nieuwe set beginnen :thumb
27 december 2013 om 17:38 #17485151Wooo, het geluk is met domme he!! ;)
Superkleur trouwens Tom, ben benieuwd!!!
Groet,
Eric, met een D
27 december 2013 om 17:49 #17485152Kleurtje van de bbs wielen is erg mooi, maar die zullen wel een paar laagjes lak hebben om die kleur te krijgen! Benieuwd hoe je wielen ermee worden.
En geluk gehad idd, combinatie van camber en het type band denk ik!
27 december 2013 om 17:52 #17485153@GTS Power wrote:
Alle 4 op 2,6 bar.
Is niet heel laag maar wel aan de lage kant. Minimaal 2,8 bar is aan te bevelen.
Daar voorkom je de scheur vorming mee. En het op de kanten lopen van de banden.De band is maar aan 1 kant schuin gesleten? Dan is er met een goede uitlijning veel mee op te lossen.
Let op niet iedereen kan een Vectra c goed uitlijnen. Is aan de achterkant wat iritant namelijk.
Laat hem uitlijnen door iemand die Mercedes w123/124 goed kan uitlijnen.27 december 2013 om 17:56 #17485154@GTS Power wrote:
Alle 4 op 2,6 bar.
,.
:hmmz :hmmz :hmmz .
Ik denk dat je met die maat achter zeker naar de 3.0 bar moet gaan 235/35/19 voor 2,8 a 2,9 bar.
Gr Leo :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb27 december 2013 om 19:16 #17485155Oke
Ik dacht dat 2,6 de juiste spanning was :hmmzDit zou ook eventueel de slijtage aan de binnenzijde kunnen veroorzaken?
Mijn Vec is direct na de verlaging voor en achter uitgelijnd zo’n 2,5 a 3 jaar terug en alle banden vertonen het zelfde slijtpatroon aan de binnenkant?!
Het zou toch raar zijn dat de uitlijning op 4 wielen is ‘verschoven’
27 december 2013 om 19:44 #17485156Alle 4 te gelijk is wel raar ja.
Ach een controle kan nooit kwaad. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.