Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › GTS bumpers op een sedan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 14:13 #17805689
met een dremel en een pot polyester kan alles ;)
maar ik vermoed dat het een andere bumper wordt.
28 februari 2011 om 14:35 #17805690Inderdaad, het zal een andere bumper worden.
Kijk ook eens bij de opel Signums (demontage of onderdelen)
deze komen overeen met de GTS bumpers. Ik heb ook al gezocht en ik heb er drie gevonden in dezelfde kleur als mijn auto, maar het is allemaal heel ver weg, minimaal 2,5 uur rijden helaas.groet,
Evert.
28 februari 2011 om 15:24 #17805691[rquote=1879977&tid=141393&author=luger]Hallo allemaal,
Nou was mijn vraag of ik ook mijn mistlampen van mijn vectra c sedan (vierkante)
kan vervangen voor de ronde met chrome strip als gts power zeg maar.
Zonder hiervoor een nieuwe bumper aan te schaffen??
BVD,Lu[/rquote]
Dat is niet mogelijk met een gewone vectra c bumper.
Dan zou je zelf iets van chroom er op moeten plakken.28 februari 2011 om 15:33 #17805692Oh oké dat is nou weer jammer.. Een hele bumper word t denk ik niet. Maarrrr zal wel ff kijken op die site evertfisherman, bedankt. Ahoewel ik niet denk dat er signums zijn in mijn kleur vectra. En spuiten enzo pfff het moet wel leuk blijven haha nou evengoed bedankt :D
28 februari 2011 om 16:15 #17805693valt wel mee denk ik de kosten om zo’n bumper te laten spuiten. Je moet het gewoon zwart laten doen. Hier in mijn straat was enige tijd geleden een kras op mijn buurman zijn portier gezet. Hij heeft dit “zwart” laten spuiten op het adres wat ik hem gegeven had, en hij was zeer tevreden over de prijs en het resultaat. (hele deur overgespoten passagierskant). Kostte hem dacht ik zo’n 80 euro.
Die bumper zal wel het dubbele kosten.28 februari 2011 om 16:28 #17805694Trouwens Chiel:
Ben jij al wat meer te weten gekomen over het plaatsen van een dubbele originele uitlaat op een Vectra C 1.8?
Een vectra C GTS 1.8 heeft ook 1 zo’n sportieve einddemper, die pijpdiameter is volgens mij wel hetzelfde als de sedan 1.8 omdat de motor (motorcode) ook hetzelfde is.
Die dubbele uitlaat zit dus origineel alleen op de 3,2 v6?
Laatst stond er een Vectra C 2,2 benzine 114kW uit 2007 hier in de straat en die had ook twee originele pijpjes zag ik. Ziet er wel echt mooi uit hoor:thumbup.Op en aanmerkingen zijn welkom.
28 februari 2011 om 20:21 #17805695[rquote=1880140&tid=141393&author=evertfisherman]Trouwens Chiel:
Ben jij al wat meer te weten gekomen over het plaatsen van een dubbele originele uitlaat op een Vectra C 1.8?
Een vectra C GTS 1.8 heeft ook 1 zo’n sportieve einddemper, die pijpdiameter is volgens mij wel hetzelfde als de sedan 1.8 omdat de motor (motorcode) ook hetzelfde is.
Die dubbele uitlaat zit dus origineel alleen op de 3,2 v6?
Laatst stond er een Vectra C 2,2 benzine 114kW uit 2007 hier in de straat en die had ook twee originele pijpjes zag ik. Ziet er wel echt mooi uit hoor:thumbup.Op en aanmerkingen zijn welkom.
[/rquote]De dubbele uitlaat zit ook standaard onder de 2.2DGI (Z22YH)
De 2.2 SE motor heeft één ovale pijp/
28 februari 2011 om 20:53 #17805696OK, bedankt Arnold. Goed om dat ook te weten:thumbup
1 maart 2011 om 12:19 #17805697[rquote=1880140&tid=141393&author=evertfisherman]Trouwens Chiel:
Ben jij al wat meer te weten gekomen over het plaatsen van een dubbele originele uitlaat op een Vectra C 1.8?
Een vectra C GTS 1.8 heeft ook 1 zo’n sportieve einddemper, die pijpdiameter is volgens mij wel hetzelfde als de sedan 1.8 omdat de motor (motorcode) ook hetzelfde is.
Die dubbele uitlaat zit dus origineel alleen op de 3,2 v6?
Laatst stond er een Vectra C 2,2 benzine 114kW uit 2007 hier in de straat en die had ook twee originele pijpjes zag ik. Ziet er wel echt mooi uit hoor:thumbup.Op en aanmerkingen zijn welkom.
[/rquote]Ik heb nog een middedemper + linker uitlaat van een GTS. Past op jou 1.8. Heb je alleen nog een rechter einddemper nodig.
1 maart 2011 om 12:53 #17805698ja maar het schijnt dat diameter van een 1,8 en een 2,2 of 3,2 liter motor verschillen. De diameters van de 2,2 en 3,2 zijn dikker.
Nu heb ik geinformeerd en het is ook mogelijk om de middendemper (geschikt voor dubbele einddempers) te kopen waarop de twee uitlaten direct geplaatst kunnen worden. Dan moet er alleen een verloop komen tussen de voorpijp en de (nieuwe) middendemper.
Wat voor middendemper heb jij dan?
1 maart 2011 om 12:59 #17805699Ja klopt dat is een Y stuk van irmscher, die zit op het middestuk die ik tekoop heb. Je hebt alleen nog een rechter einddemper nodig van een 2.2 of 3.2.
Aansluiting op jou uitlaat moet passen.
1 maart 2011 om 16:06 #17805700[rquote=1880845&tid=141393&author=evertfisherman]ja maar het schijnt dat diameter van een 1,8 en een 2,2 of 3,2 liter motor verschillen. De diameters van de 2,2 en 3,2 zijn dikker.
Nu heb ik geinformeerd en het is ook mogelijk om de middendemper (geschikt voor dubbele einddempers) te kopen waarop de twee uitlaten direct geplaatst kunnen worden. Dan moet er alleen een verloop komen tussen de voorpijp en de (nieuwe) middendemper.
Wat voor middendemper heb jij dan?[/rquote]
Ik heb een dubbele demper overgenomen van een benzine 2 liter turbo versie. Paste prima op mijn 1.9 diesel. Volgens mij zijn die uitlaten on derling redelijk goed uitwisselbaar. Je dient echter zeker de lengte in de gaten te houden.
Als je een compleet originele overneemt van iemand. Gaat het slechts om 1 pijp vanaf het stuk wat van de midden demper komt. Die diameter is volgens mij overal het zelfde.
Eindpijpjes dien je dan zelf te configureren naar je smaak.
Safe driving Jurgen1 maart 2011 om 16:15 #17805701Enigste wat niet past is van een 2.8 v6, die is een stuk groter en loopt iets anders. GTS & sedan zijn wel uitwisselbaar.
1 maart 2011 om 16:31 #17805702Ik heb een Vectra C 1,8 Sedan.
Wat moet ik dan allemaal aanpassen voor het plaatsen van dubbele einddempers? In ieder geval de bumper. Ik heb al onder mijn auto gekeken en de ophangpunten voor de tweede einddemper (rechts) heb ik wel.
Ik ben er nog steeds niet over uit of de diameters verschillen.
Ik weet ook niet zeker of dat Y-stuk (na de middendemper) waar de twee einddempers op aangesloten worden op mijn middendemper zal passen.suggesties?
mvg,
Evert.
1 maart 2011 om 20:30 #17805703Bij mij is de dubbele demper 1 geheel. Er is dus geen sprake van een Y stuk. Kijk maar naar de foto. Je hebt ( in mijn geval) dus maar te maken met 1 aansluitstuk. Als je dan de zwarte onderlip van je achter bumper vervangt voor een opc line opzet stuk heb je dat plus die originele demper nodig. Meer niet. Of ‘t past durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen daar ik een sw heb en geen sedan. Ik heb nog wel mijn originele demper liggen. Stel die past op jou vec dan weet je in ieder geval dat de diameter goed is. Heb je alleen nog de sedan versie nodig ivm de lengte naar achter. Zal ‘m van de week eens op meten.
Safe driving Jurgen
1 maart 2011 om 22:12 #17805704OK Jurgen bedankt voor de moeite alvast.:thumbup
Volgens mij ziet het er bij de Sedan en GTS zo uit:
http://gtssignum.forumup.org/about453-gtssignum.html
de twee einddempers zijn zowieso apart op deze foto.
Heb jij ook van die sierstukken op jouw einddempers zitten?
Misschien dat jij een ander type hebt met inderdaad 1 aansluiting ipv een Y-stuk.2 maart 2011 om 19:41 #17805705[rquote=1881389&tid=141393&author=evertfisherman]OK Jurgen bedankt voor de moeite alvast.:thumbup
Volgens mij ziet het er bij de Sedan en GTS zo uit:
http://gtssignum.forumup.org/about453-gtssignum.html
de twee einddempers zijn zowieso apart op deze foto.
Heb jij ook van die sierstukken op jouw einddempers zitten?
Misschien dat jij een ander type hebt met inderdaad 1 aansluiting ipv een Y-stuk.[/rquote]Dat ziet er idd heel anders uit bij een GTS:o Ik heb nu ff mijn hand boek er bij gepakt en het verschil ziet er als volgt uit:
bij de Z16XE/Z18XE zit het aansluitstuk ( de laatste flens) voorbij de laatste kromming ten op zichte van je einddemper. Bij de Z22YH zit ie op het zelfde punt(op het rechte stuk na de middendemper)als bij de 1.9 diesel versies. Ik denk dat je idd een Y stuk nodig hebt met twee originele einddempers van de GTS of een vervanging van supersprint of iets dergelijks. Maar die ik er onder heb gaat warschijnlijk niet goed gepositioneerd uit komen. Je zal dus vanaf je middendemper de boel dienen te vervngen denk ik. Het plaatje op de .be site is overigens niet van een Z1.9DTH maar van een DTI. Gaat om dat eerste plaatje…
Aangaane die eindstukjes, nee ik heb er twee RVS 60 mm op gelast zitten en heb de originele eindstukken(van die kromme naar beneden) er af gezaagd. dit in combinatie met een opc-line achterbumper stuk
Safe driving Jurgen
2 maart 2011 om 20:56 #17805706Goed dat je foto’s laat zien. Is altijd stukken duidelijker.:thumbup Ziet er goed uit op de SW:D
Ik vind die pijpen zoals jij dat hebt ook mooier ipv krommen.
Ik heb mailcontact gehad met iemand die ook lid is van het forum en die bij mij in de stad woont.
Hij heeft ook een 1,8 en heeft het als volgt aangepakt:– nieuwe originele middendemper (dikkere diameter) met Y stuk eraan vast (is een geheel zoals op de tekening van mijn voorgaande link).
– Vervolgens op de sloop twee van die einddempers gehaald welke op direct op deze middendemper passen.
– Verloopstuk om de nieuwe middendemper (dikkere diameter) te koppelen met de (dunnere) voorpijp.Dit is het geval bij een 1,8 want die heeft ook volgens deze meneer een dunnere diameter.
Ik heb toch het idee dat dat losse Y stuk gebruikt wordt als je je huidige middendemper wilt behouden.
groet,
Evert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.