Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › GTS 2.2 Automaat weinig vermogen slecht schakelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2015 om 11:37 #17270346
Beste forumgangers,
verhaaltje vooraf:
Een tijd geleden stotterde mn auto als ik 130/140 km/u reed. het leek op een niet uitgelijnde band. op een zeker moment had ik ineens heel weinig vermogen en leek hij op 3 cilinders te lopen. stotteren als een gek en de uitlaatgas sensor brandde ook (niet knipperen).
nadat hij is uitgelezen wist ik dat in het elektrische systeem moest zitten. ik ging uit van de bobine dus had een nieuwe bobine besteld en ook gelijk nieuwe bougies gehaald. nu zat er op de bobine een levertijd dus ik had eerst de bougies gedaan. toen was de melding weg en lijkt de auto weer goed te rijden.maar toch rijdt hij niet lekker merk ik.
als ik op trek heb ik het idee dat ik niet over mn volledige vermogen beschik. bij rustig optrekken schakelt hij pas bij 3000rpm en blijft hij ook redelijk lang op die 3000 hangen voordat hij over schakelt.
het voelt alsof de versnellingsbak weet dat hij niet genoeg vermogen heeft om naar de volgende versnelling te gaan dus dan houdt hij hem maar even op dat hoge toerental.
gister was het nogal koud en stond ik voor een stoplicht. hij draait netjes stationair maar achter mij zag ik een beetje rook/stoom uit mn uitlaat komen (gewoon standaard met dit weer) maar ineens werd dat best wel veel. het lijkt er dus een beetje op of er veel warmte in de uitlaat zit.vanmiddag ga ik mn egr klep open halen en kijken of ik daar wat geks zie (ook al geeft hij daar geen storing op)
wie o wie kent dit probleem?
1 februari 2015 om 12:06 #18271665Wat gaf hij met uitlezen aan dan?? misfire o.i.d?
Bobine even goed nog vervangen??
1 februari 2015 om 13:48 #18271666ik was er niet bij met uitlezen. mij is verteld dat het in het elektrische systeem zat en dat ze verder niet konden kijken.
net even mn gasklep bekeken en ben bijna een uur bezig geweest om hem schoon te maken. als ik in mn inlaatspruitstuk kijk ligt er ook een dikke vette zwarte roetlaag in.
is dit normaal of juist een gevolg van iets?ik kan mn egr klep zelf niet vinden? waar zit die?
edit:
bobine niet vervangen ivm hoge kosten en ik niet verwacht dat die nog kapot is…..?1 februari 2015 om 13:49 #18271667Wat is je motorcode Z22SE of Z22YH? van de SE heb ik nog een goede bobine liggen voor je.
Maar met uitlezen krijg je gewoon een foutcode en juist met die code kan je verder gaan zoeken.
1 februari 2015 om 14:49 #18271668Brandstofdruk hoog genoeg?
1 februari 2015 om 15:23 #18271669is het misschien handig om een opcom module aan te schaffen? dan kan ik zelf uitlezen toch?
motorcode is Z.2.2YH1 februari 2015 om 15:24 #18271670is altijd handig
1 februari 2015 om 15:28 #18271671daarmee kan ik de brandstofdruk zien neem ik aan?
1 februari 2015 om 15:32 #18271672ja als het goed is wel.
bij me pa ze vectra zit nu de 3rde hogedrukpomp erop
1 februari 2015 om 15:40 #18271673gaf de auto zelf toen niets aan?
1 februari 2015 om 16:16 #18271674Weet ik niet meer , kan zijn dat het storingslampje ging branden
4 februari 2015 om 14:04 #18271677Heel Veel voorkomend probleem, de Hogedruk Brandstofpomp bij deze Z22YH, daardoor krijg je een te kort aan vermogen, veelal zonder als met foutcode / melding
4 februari 2015 om 14:29 #18271678gister de geschiedenis opgevraagd van mijn auto:
“Beste heer van der Lely,
In antwoord op uw vraag over eventuele openstaande service acties van Opel voor uw Opel Vectra het volgende,
Er zijn geen openstaande serviceacties.”Wat is uitgevoerd in het verleden en voor zover bekend bij Opel
-10-P-011, Brandstofdrukregelaar vervangen 22-07-2013
-05-C-023, Plaatsen/vervangen van uitlaatklem aan middendemper
-06-P-017, water indringing in ventilatie slang automaatVerder is er geen onderhoud bekend van uw Opel Vectra.
ter info: ik heb de auto begin september gekocht, dus 2 maanden voor verkoop is dit gedaan.
ik ga hem vanavond uitlezen. kan ik zonder een foutcode te signaleren toch achterhalen of het weer de drukregelaar is of de hogedrukpomp?4 februari 2015 om 14:33 #18271679kun je ook verklaren waarom mn auto wat olie verbruikt? liter per half jaar/jaar
4 februari 2015 om 14:47 #18271680wat rijd je per halfjaar / jaar.
Als je 15.000km weg rijd is het niet raar dat je een Litertje moet bijvullen..
Willem
4 februari 2015 om 15:22 #18271681per jaar zit ik wel op de 15K Woon werk verkeer is al 75km per dag
4 februari 2015 om 15:44 #18271682uit laten lezen en kijken hoeveel druk de motor wil en ook daadwerkelijk krijgt
4 februari 2015 om 16:42 #18271683Fack -_-” had vandaag mn OPCOM verwacht
tot morgen dan maar wachten.
gelijk de versnellingsbak uit lezen als dat kan, heb het idee dat mn 3 een beetje raar doet:(4 februari 2015 om 19:01 #18271684Kan het zijn dat ik een watergekoelde EGR heb?
net even de klep bekeken en schoon gemaakt. heel vuil was die niet dus dat is uitgesloten. wel liep mn radiateur reservoir nagenoeg leeg. heb er een halve liter bij moeten gooien.
vervolgens een tijdje stationair laten draaien en even op 4000rpm en toen kwam er nogal veel rook uit de uitlaat. kan dit komen doordat er water in het uitlaatkanaal is gestroomd of zou mn pakking niet goed meer zijn? heb de oude weer gepakt namelijk (A)
Zo haal ik hem er af
niet extreem vuil, ik heb erger gezien
beetje schoon gemaakt
dit is de rook die uit de wagen komt, even aankijken hoe lang dit blijft of is dit nu al raar? hij heeft 10min gedraaid en stuk gereden en het is nog steeds5 februari 2015 om 19:09 #18271664Zojuist uitgelezen.
veel info maar welke conclusie moet ik trekken?Total number of fault codes: 5
P0301 – Cylinder 1 Misfire Detected
(01) – Not presentP1405 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage
(06) – Not presentP0403 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
(08) – Not presentP0100 – Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input
(06) – Not presentP1700 – Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module
(00) – Not presentwat is de goede volgorde van aanpakken?
5 februari 2015 om 20:27 #18271675Ik zou eens alles wissen en kijken wat er terug komt.
Is de klacht constant aanwezig of zijn er momenten dat ie goed rijd
5 februari 2015 om 20:34 #18271676morgen ff op en neer naar mn werk en dan nog eens kijken.
wel zei de garage die hem 3 weken terug hebben uit gelezen dat ze alles gewist hebben.
ook las ik iets over de torque nogwat in mn versnellingsbak. in zn 3e versnelling versnelling lijkt de koppeling ook een beetje te slippen. Koppelomvormer?
heb een aanvraag voor het flushen van mn bak liggen. krijg binnenkort de offerte. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.