GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<

Forumindex Forums Modellen Manta GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 726 tot 750 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530405
    frank de jonge
      Lid sinds:
      23 May 2011

      BTW, ligt er aan van welke kaantie ie het bekiekt Woar Coev’n lig. Kom vanaf Emmen kanten, das N34 rechts bij Coev’n. Zit die motorsloper ook toch (ben naam ff kwijt)

      #17530406
      Hendri
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 August 2005

        Kom zekers binnenkort ff bier drinken, en oen mooin gt/e bewondern :thumb

        #17530407
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          @motorsloper meerlo, en autosloper hartman an disse kante, en ik bekiek het van de goeie kante he :D


          @henri
          .. belt eem van veuren, zet we ze kold.

          #17530408
          eddepet007
            Lid sinds:
            11 February 2005

            hey henri rij dan effe via almelo heb ik ook metteen chaffeur kan k ok effe mee bewonderen :jerry :jerry

            #17530409
            ICEQUEEN_Manta_Logan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 February 2006

              @Ghanz wrote:

              ja ed, ook jij hartelijk bedankt, namens mij :P
              heb weer 2 nette plaaten kunstof voor aan de zijkant ;)
              en mijn baasje kan dadelijk zijn sigaartje ook weer aansteken, met mijn aanstekertje, werkt weer perfect zo :thumb

              radio speelt inmiddels de vrolijke klanken van een plaatselijke piraat, klokje tikt mooi rustig de seconden weg.
              helemaal super, enkel nu eens puzelen hoe het baasje de radio vast zet, dus er moest gegoogeld worden, en dan ook direct maar paar plaatjes op het forum knallen he :D

              :kewlpics

              draadboompje heeft de baas maar zelf gemaakt, kon met die andere ook niet uit de voeten, maar toch bedankt ed

              wederom had de baas er weer wat hulp bij, alleen is ook maar zo alleen he :agent

              en dan het geheel met gesloten dashboard ;) (alleen nog even een zwarte asbak monteren)

              zo, en nu ging het baasje geloof ik weekend vieren.
              proost :mrgreen:

              gr; GT/E-tje king:

              Zo die kleine groeit als cool :thumb
              En GT/E-tje je ziet er al goed uit :wors

              #17530411
              Deluxe77
                Lid sinds:
                13 March 2008

                Is er de afgelopen 10 dagen nog wat gebeurd aan je GT/E tje?

                #17530412
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  ja denk dat je baas nu wel alle delen heeft heb hem nl nog niet weer in almelo gespot

                  #17530413
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    hey jongens,

                    helaas kan het antwoord op jullie vraag vrij kort zijn…

                    nee, er is weinig tot niks gebeurt.

                    echt niet? nou ja.. een boel kleine dingetjes dan,
                    de baas heeft nog tijd gevonden om met de geluidsinstallatie bezig te gaan.
                    en helaas is dit nog niet geheel naar wens.
                    hopelijk krijg ik binnenkort al wel mijn glas weer in me body, en dan voel ik me
                    vast weer heel wat meer MANTA.

                    al deed het gebeuren in de tuin hier afgelopen week mij wel erg goed, op zo`n moment voel je je ook weer helemaal MANTA, ach kijk zelf maar :D

                    hopelijk tot snel,
                    gr GT/E-tje king:

                    #17530414
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear

                      mijn nieuwe hart verrekt het :argue
                      de nagenoeg nieuwe ontsteking laat mijn hart ernstig in de steek.
                      op de bobine meet mijn baas wel een positieve spanning,
                      maar de bobine geeft het niet door, een andere er even los in gehangen… nog niks.
                      andere regelunit gemonteerd… nog niks.
                      :cry :cry waarom wil mijn hart niet??? :hmmz

                      #17530415
                      opelclanermelo
                        Lid sinds:
                        23 July 2004

                        groene draad wel aangesloten van de onsteking op dat losse draadje bij de computer??

                        #17530416
                        postbusmanta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 July 2004

                          Als je de groene kabels even loshaalt van de bobine en je zet je contact aan, dan moet je 12 volt meten tussen het vrije contact van de bobine en de massa.
                          Nu weet je of je primaire spoel van je bobine werkt.

                          Je kunt nu een los kabeltje aansluiten op het vrije contact van je bobine en deze af en toe tegen een massa-punt aantikken. Je zorgt dan dat de bobinekabel (welke normaal naar je verdeler toe loopt) op 3mm vanaf een massa-punt ligt.

                          Iedere keer dat jij de massa lostrekt, ontstaat er een vonk tussen de bobinekabel en het massapunt.

                          Nu weet je dat de secundaire spoel van de bobine werkt.

                          Dan kun je nog kijken of de module wel voeding krijgt op de juiste aansluitingen.
                          Even uit m’n hoofd: op de zwarte kabel moet 12v voeding staan (met contact aan). De bruine is massa,
                          3-voudige stekker op het verdelerhuis,
                          de groene kabel naar je bobine en naar de toerenteller en naar de computer.

                          #17530417
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            wanneer ik een draad van de bobine los Haal, hoor ik een tik
                            bij de injectoren.

                            #17530419
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry

                              zoals het nu lijkt is mijn ‘nieuwe’ rikketik hartstikke dood.
                              t rateld als een ratelaparaat. man man, je wordt er bijna bang van.
                              en de baas… die is :argue

                              kortom, t motortje vonkt, draadje nabij startmotor bleek hier wel voor ontsteking te wezen.
                              gister nog bij deluxe (daniël) geweest, en daar kon het draadje gewoon losgehaald worden :hmmz

                              nu heeft de baas het vermoeden dat de benzine pomp niet automatisch inschakeld bij kontact aan.
                              enkel bij starten. eens zoeken waar we dat probleem weer oplossen.

                              gr.. GT/E-tje :cry

                              #17530420
                              fluks
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 October 2005

                                als het goed is moet de lmm het overnemen als de motor loopt om de pomp aan te sturen is makkelijk te controleren door de auto op contact te zetten en de vlinderklep los te duwen met de vingers dan zou de pomp moeten draaien

                                #17530421
                                postbusmanta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Dat klopt inderdaad. De pomp hoort niet te draaien wanneer het contact aangezet wordt.

                                  Pas als de startmotor gaat draaien, zal de pomp inschakelen. Daarna neem een mechanische schakelaar in de luchthoeveelheidsmeter het over. Als je het zwarte kapje van de LMM afhaalt, kun je de schakelcontacten zien.

                                  Ratelen:

                                  Is er oliedruk?

                                  Ik heb even niet gevolgt of deze motor uit elkaar is geweest.
                                  Zit er verse olie in?
                                  Is de kettingspanner wellicht verkleefd?

                                  #17530422
                                  postbusmanta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    Heb je contactpunt ontsteking of elektronisch?

                                    Elektronisch toch?

                                    Dan is de draad bij de startmotor niet voor de ontsteking, maar alleen voor de brandstofpomp en de injectoren.

                                    #17530423
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      wat betreft de brandstof pomp…. deze schakeld enkel in bij starten, en neemt niet over.
                                      dubbel relais eens gemeten, maar schakeld wel van zwart/rood naar blauw, maar niet van zwart naar blauw
                                      ( de laatste is volgens mij de aansturing vanuit de lmm)

                                      verder wat betreft het ratelen,
                                      tijdens het pogen tot starten, werdt de oliepijlstok uit het carter gedrukt, en uiteraard gevold door een mooie
                                      slok olie.. hoog carterdruk dus… waar komt dat weg..?

                                      heb het kleppendeksel verwijderd. een eerst eens gekeken wat er gebeurt als je de startmotor laat draaien.
                                      alles bewoog in iedergeval soepeltjes.
                                      al was er nog niet direct olie in overvloed,

                                      vervolgens compressie test gedaan, 1e 8bar 2e 9bar 3e 12bar 4e 9bar

                                      aangezien het kleppendeksel eraf was, de inlaat van de 1e cilinder wat meer ruimte gegeven,
                                      wat resulteerde in een compressie van krappe 10bar.

                                      vervolgens naar maar weer eens starten, en kijken wat hij doet,
                                      het speciale cih kapje over de nokkenas-tandwiel gezet, maar deze kwam tijdens het starten al niet super onder de olie te zitten,
                                      begin we wel af te vragen of dit normaal wel zo is… oliepomp is losgeweest tijd terug, en voorzien van ander deksel. ivm scheurtje.
                                      dus had ik in de schacht van de ontstekingsas al een mooie slok olie laten lopen, om zo de pomp te vullen.

                                      toen het kleppendekseltje gelicht werdt, was het al snel duidelijk dat het vervelende geratel daar vandaan kwam.

                                      momenteel liggen alle stoters en tuimelaars naast de wagen, en zitten 6 van de 8 tuimelaars vast ( hydro stoters)
                                      nu op zoek naar een nieuw setje hydro stoters, al meende ik me te herinneren dat de huidigen ook gedemonteerd moesten kunnen worden, dus daar zoek ik zo nog even naar.

                                      tja… wordt vervolgd dus :???:

                                      wat betreft het loshalen van de motor stefan; had de motor gekocht als zijnde goed, en deels was er al het een en ander vervangen.
                                      heb destijds enkel de lagerschalen onderin bekeken op hun conditie, en dat zag er netjes uit, dus die weer terug gestoken,
                                      en de gok gewaagd.

                                      in eerste instantie mis gegokt dus.. maar hopelijk komen we er naar het vervangen van de stoters wel uit.

                                      enkel het vreemde… de wagen wil enkel lopen zolang je blijft starten, anders valt hij direcht uit, ook bij het doorschakelen van de brandstofpomp….

                                      sinds dat ik de extra draad bij de startmotor aangesloten heb, vonkt hij in iedergeval wel:D

                                      Hans

                                      #17530424
                                      postbusmanta
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 July 2004

                                        Heb je hem wellicht overgebouwd van contactpunt-ontsteking naar elektronische ontsteking?

                                        Het verhaal klopt namelijk niet bij elektronische ontsteking. Deze heeft namelijk geen hulp-start-functie vanaf de startmotor.

                                        Je hydraulische stoters kun je alleen indrukken, door deze heel langzaam leeg te persen tussen de bankschroef. Bescherm de bekken van de bankschroef met doeken, zodat je de stoter niet beschadigt.

                                        #17530425
                                        Keesjr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2006

                                          Hoi Hans even over je oliedruk/pomp……….. als de pomp echt los en leeg geweest is zuigt ie zelf héél slecht aan.
                                          Haal de verdeler er maar uit, giet het oliefilter vol met olie, en maak een staaf voor in de boormachine om de pomp “op te draaien” als de pomp druk gaat leveren voel je dat het boormachien zwaar gaat trekken, doorpompen tot er olie omhoog komt bij de tuimelaars en dan ben je okee!

                                          #17530426
                                          Ghanz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2005

                                            @kees, bedankt voor je uitleg, en vooral het benadruken van het geval helemaal leeg, want dat is hij geweest.

                                            vandaag daarover al contact gehad met mede clublid in de omgevin hier, ook naar hem toe, mijn dank :wors

                                            ben momenteel weer vol goede moed, en hoop er zo dadelijk weer mee bezig te gaan.


                                            @stefan
                                            , wat betreft de ontsteking.. geen idee of deze later omgebouwd is… tis immers een orginele 2.0gt/e
                                            dus lijkt mij dat het er al op zat.. maar het zou ook kunnen van later er op gekomen is,
                                            bij de 2.0 motor zat de draad ook wel aangesloten, en heb m nu dus ook weer aangesloten.

                                            vind het enkel nog vreemd dat, wanneer ik de wagen start, hij nog niet eens na prutteld of beroerd blijft lopen,
                                            dus er valt na het starten stroom weg bij ontsteking en brandstof pomp.

                                            waar ik dat moet zoeken, moet ik nog even flink over nadenken,
                                            maar tot zover, een ieder weer bedankt voor het medenken. :thumbup

                                            Hans

                                            #17530427
                                            Keesjr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2006

                                              Heujj Hans, graag gedaan hoor, je zou de eerste niet wezen die zo z’n lagers aan gort draait :vertag
                                              Maarre hij blijft alleen lopen als je de sleutel vasthoudt dus?
                                              Lijkt mij om ergens een geschakelde plus vandaan te pakken en die aan te sluiten zodat ie wel blijft lopen.

                                              #17530428
                                              Ghanz
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 July 2005

                                                :P

                                                een geschakelde plus zeg je… tja, dat hadden we in de gaten,
                                                vind het enkel vreemd dat ik de draad bij startmotor nodig ben…

                                                #17530429
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors

                                                  mijn hart doet het :wub

                                                  baasje nu weer blij met mij….enkel nog niet helemaal….

                                                  mijn hart loopt nu door middel van een bypas,

                                                  er is een draadje gelegd vanaf de accu naar de bobine, en het werkt,
                                                  het geschakelde draadje (zwart aan bobine is er dan af) en ook de zwarte aan de startmotor is er dan af

                                                  hoe het nu kan dat hij nu wel vonkt en bij aangesloten zwarte draden ook, maar niet doorloopt.. is mij
                                                  (denk wegens de warmte) een raadsel. maar goed, dat zal ook wel lukken,

                                                  oliepomp gedemonteerd en gereinigd, en gemonteerd.
                                                  oliedruk opgedraaid dmv boormachine op pomp, tjeeee wat duurde het lang zeg, voordat er olie kwam.

                                                  maargoed, het hart klopt. enig teken van leven is naar zo`n lange tijd van rust wel lekker moet ik zeggen :D

                                                  gr GT/E-tje :wub :wub

                                                  #17530418
                                                  frank de jonge
                                                    Lid sinds:
                                                    23 May 2011

                                                    Nice :afro

                                                    #17530410
                                                    eddepet007
                                                      Lid sinds:
                                                      11 February 2005

                                                      kijk weer leven in de brouwerij

                                                    25 berichten aan het bekijken - 726 tot 750 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.