Forumindex › Forums › Modellen › Manta › GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2011 om 21:42 #17530405
BTW, ligt er aan van welke kaantie ie het bekiekt Woar Coev’n lig. Kom vanaf Emmen kanten, das N34 rechts bij Coev’n. Zit die motorsloper ook toch (ben naam ff kwijt)
13 juni 2011 om 06:19 #17530406Kom zekers binnenkort ff bier drinken, en oen mooin gt/e bewondern :thumb
13 juni 2011 om 18:59 #17530407@motorsloper meerlo, en autosloper hartman an disse kante, en ik bekiek het van de goeie kante he :D
@henri.. belt eem van veuren, zet we ze kold.13 juni 2011 om 21:09 #17530408hey henri rij dan effe via almelo heb ik ook metteen chaffeur kan k ok effe mee bewonderen :jerry :jerry
14 juni 2011 om 05:51 #17530409@Ghanz wrote:
ja ed, ook jij hartelijk bedankt, namens mij :P
heb weer 2 nette plaaten kunstof voor aan de zijkant ;)
en mijn baasje kan dadelijk zijn sigaartje ook weer aansteken, met mijn aanstekertje, werkt weer perfect zo :thumbradio speelt inmiddels de vrolijke klanken van een plaatselijke piraat, klokje tikt mooi rustig de seconden weg.
helemaal super, enkel nu eens puzelen hoe het baasje de radio vast zet, dus er moest gegoogeld worden, en dan ook direct maar paar plaatjes op het forum knallen he :D:kewlpics
draadboompje heeft de baas maar zelf gemaakt, kon met die andere ook niet uit de voeten, maar toch bedankt ed
wederom had de baas er weer wat hulp bij, alleen is ook maar zo alleen he :agent
en dan het geheel met gesloten dashboard ;) (alleen nog even een zwarte asbak monteren)
zo, en nu ging het baasje geloof ik weekend vieren.
proost :mrgreen:gr; GT/E-tje king:
Zo die kleine groeit als cool :thumb
En GT/E-tje je ziet er al goed uit :wors25 juni 2011 om 09:43 #17530411Is er de afgelopen 10 dagen nog wat gebeurd aan je GT/E tje?
25 juni 2011 om 19:20 #17530412ja denk dat je baas nu wel alle delen heeft heb hem nl nog niet weer in almelo gespot
26 juni 2011 om 10:58 #17530413hey jongens,
helaas kan het antwoord op jullie vraag vrij kort zijn…
nee, er is weinig tot niks gebeurt.
echt niet? nou ja.. een boel kleine dingetjes dan,
de baas heeft nog tijd gevonden om met de geluidsinstallatie bezig te gaan.
en helaas is dit nog niet geheel naar wens.
hopelijk krijg ik binnenkort al wel mijn glas weer in me body, en dan voel ik me
vast weer heel wat meer MANTA.al deed het gebeuren in de tuin hier afgelopen week mij wel erg goed, op zo`n moment voel je je ook weer helemaal MANTA, ach kijk zelf maar :D
hopelijk tot snel,
gr GT/E-tje king:26 juni 2011 om 21:47 #17530414:swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear
mijn nieuwe hart verrekt het :argue
de nagenoeg nieuwe ontsteking laat mijn hart ernstig in de steek.
op de bobine meet mijn baas wel een positieve spanning,
maar de bobine geeft het niet door, een andere er even los in gehangen… nog niks.
andere regelunit gemonteerd… nog niks.
:cry :cry waarom wil mijn hart niet??? :hmmz26 juni 2011 om 22:05 #17530415groene draad wel aangesloten van de onsteking op dat losse draadje bij de computer??
26 juni 2011 om 22:08 #17530416Als je de groene kabels even loshaalt van de bobine en je zet je contact aan, dan moet je 12 volt meten tussen het vrije contact van de bobine en de massa.
Nu weet je of je primaire spoel van je bobine werkt.Je kunt nu een los kabeltje aansluiten op het vrije contact van je bobine en deze af en toe tegen een massa-punt aantikken. Je zorgt dan dat de bobinekabel (welke normaal naar je verdeler toe loopt) op 3mm vanaf een massa-punt ligt.
Iedere keer dat jij de massa lostrekt, ontstaat er een vonk tussen de bobinekabel en het massapunt.
Nu weet je dat de secundaire spoel van de bobine werkt.
Dan kun je nog kijken of de module wel voeding krijgt op de juiste aansluitingen.
Even uit m’n hoofd: op de zwarte kabel moet 12v voeding staan (met contact aan). De bruine is massa,
3-voudige stekker op het verdelerhuis,
de groene kabel naar je bobine en naar de toerenteller en naar de computer.26 juni 2011 om 22:54 #17530417wanneer ik een draad van de bobine los Haal, hoor ik een tik
bij de injectoren.27 juni 2011 om 16:42 #17530419:cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry
zoals het nu lijkt is mijn ‘nieuwe’ rikketik hartstikke dood.
t rateld als een ratelaparaat. man man, je wordt er bijna bang van.
en de baas… die is :arguekortom, t motortje vonkt, draadje nabij startmotor bleek hier wel voor ontsteking te wezen.
gister nog bij deluxe (daniël) geweest, en daar kon het draadje gewoon losgehaald worden :hmmznu heeft de baas het vermoeden dat de benzine pomp niet automatisch inschakeld bij kontact aan.
enkel bij starten. eens zoeken waar we dat probleem weer oplossen.gr.. GT/E-tje :cry
27 juni 2011 om 18:29 #17530420als het goed is moet de lmm het overnemen als de motor loopt om de pomp aan te sturen is makkelijk te controleren door de auto op contact te zetten en de vlinderklep los te duwen met de vingers dan zou de pomp moeten draaien
27 juni 2011 om 20:21 #17530421Dat klopt inderdaad. De pomp hoort niet te draaien wanneer het contact aangezet wordt.
Pas als de startmotor gaat draaien, zal de pomp inschakelen. Daarna neem een mechanische schakelaar in de luchthoeveelheidsmeter het over. Als je het zwarte kapje van de LMM afhaalt, kun je de schakelcontacten zien.
Ratelen:
Is er oliedruk?
Ik heb even niet gevolgt of deze motor uit elkaar is geweest.
Zit er verse olie in?
Is de kettingspanner wellicht verkleefd?27 juni 2011 om 20:24 #17530422Heb je contactpunt ontsteking of elektronisch?
Elektronisch toch?
Dan is de draad bij de startmotor niet voor de ontsteking, maar alleen voor de brandstofpomp en de injectoren.
27 juni 2011 om 20:40 #17530423wat betreft de brandstof pomp…. deze schakeld enkel in bij starten, en neemt niet over.
dubbel relais eens gemeten, maar schakeld wel van zwart/rood naar blauw, maar niet van zwart naar blauw
( de laatste is volgens mij de aansturing vanuit de lmm)verder wat betreft het ratelen,
tijdens het pogen tot starten, werdt de oliepijlstok uit het carter gedrukt, en uiteraard gevold door een mooie
slok olie.. hoog carterdruk dus… waar komt dat weg..?heb het kleppendeksel verwijderd. een eerst eens gekeken wat er gebeurt als je de startmotor laat draaien.
alles bewoog in iedergeval soepeltjes.
al was er nog niet direct olie in overvloed,vervolgens compressie test gedaan, 1e 8bar 2e 9bar 3e 12bar 4e 9bar
aangezien het kleppendeksel eraf was, de inlaat van de 1e cilinder wat meer ruimte gegeven,
wat resulteerde in een compressie van krappe 10bar.vervolgens naar maar weer eens starten, en kijken wat hij doet,
het speciale cih kapje over de nokkenas-tandwiel gezet, maar deze kwam tijdens het starten al niet super onder de olie te zitten,
begin we wel af te vragen of dit normaal wel zo is… oliepomp is losgeweest tijd terug, en voorzien van ander deksel. ivm scheurtje.
dus had ik in de schacht van de ontstekingsas al een mooie slok olie laten lopen, om zo de pomp te vullen.toen het kleppendekseltje gelicht werdt, was het al snel duidelijk dat het vervelende geratel daar vandaan kwam.
momenteel liggen alle stoters en tuimelaars naast de wagen, en zitten 6 van de 8 tuimelaars vast ( hydro stoters)
nu op zoek naar een nieuw setje hydro stoters, al meende ik me te herinneren dat de huidigen ook gedemonteerd moesten kunnen worden, dus daar zoek ik zo nog even naar.tja… wordt vervolgd dus :???:
wat betreft het loshalen van de motor stefan; had de motor gekocht als zijnde goed, en deels was er al het een en ander vervangen.
heb destijds enkel de lagerschalen onderin bekeken op hun conditie, en dat zag er netjes uit, dus die weer terug gestoken,
en de gok gewaagd.in eerste instantie mis gegokt dus.. maar hopelijk komen we er naar het vervangen van de stoters wel uit.
enkel het vreemde… de wagen wil enkel lopen zolang je blijft starten, anders valt hij direcht uit, ook bij het doorschakelen van de brandstofpomp….
sinds dat ik de extra draad bij de startmotor aangesloten heb, vonkt hij in iedergeval wel:D
Hans
27 juni 2011 om 21:30 #17530424Heb je hem wellicht overgebouwd van contactpunt-ontsteking naar elektronische ontsteking?
Het verhaal klopt namelijk niet bij elektronische ontsteking. Deze heeft namelijk geen hulp-start-functie vanaf de startmotor.
Je hydraulische stoters kun je alleen indrukken, door deze heel langzaam leeg te persen tussen de bankschroef. Bescherm de bekken van de bankschroef met doeken, zodat je de stoter niet beschadigt.
27 juni 2011 om 21:34 #17530425Hoi Hans even over je oliedruk/pomp……….. als de pomp echt los en leeg geweest is zuigt ie zelf héél slecht aan.
Haal de verdeler er maar uit, giet het oliefilter vol met olie, en maak een staaf voor in de boormachine om de pomp “op te draaien” als de pomp druk gaat leveren voel je dat het boormachien zwaar gaat trekken, doorpompen tot er olie omhoog komt bij de tuimelaars en dan ben je okee!28 juni 2011 om 14:45 #17530426@kees, bedankt voor je uitleg, en vooral het benadruken van het geval helemaal leeg, want dat is hij geweest.
vandaag daarover al contact gehad met mede clublid in de omgevin hier, ook naar hem toe, mijn dank :wors
ben momenteel weer vol goede moed, en hoop er zo dadelijk weer mee bezig te gaan.
@stefan, wat betreft de ontsteking.. geen idee of deze later omgebouwd is… tis immers een orginele 2.0gt/e
dus lijkt mij dat het er al op zat.. maar het zou ook kunnen van later er op gekomen is,
bij de 2.0 motor zat de draad ook wel aangesloten, en heb m nu dus ook weer aangesloten.vind het enkel nog vreemd dat, wanneer ik de wagen start, hij nog niet eens na prutteld of beroerd blijft lopen,
dus er valt na het starten stroom weg bij ontsteking en brandstof pomp.waar ik dat moet zoeken, moet ik nog even flink over nadenken,
maar tot zover, een ieder weer bedankt voor het medenken. :thumbupHans
28 juni 2011 om 17:38 #17530427Heujj Hans, graag gedaan hoor, je zou de eerste niet wezen die zo z’n lagers aan gort draait :vertag
Maarre hij blijft alleen lopen als je de sleutel vasthoudt dus?
Lijkt mij om ergens een geschakelde plus vandaan te pakken en die aan te sluiten zodat ie wel blijft lopen.28 juni 2011 om 18:41 #17530428:P
een geschakelde plus zeg je… tja, dat hadden we in de gaten,
vind het enkel vreemd dat ik de draad bij startmotor nodig ben…28 juni 2011 om 20:06 #17530429:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors
mijn hart doet het :wub
baasje nu weer blij met mij….enkel nog niet helemaal….
mijn hart loopt nu door middel van een bypas,
er is een draadje gelegd vanaf de accu naar de bobine, en het werkt,
het geschakelde draadje (zwart aan bobine is er dan af) en ook de zwarte aan de startmotor is er dan afhoe het nu kan dat hij nu wel vonkt en bij aangesloten zwarte draden ook, maar niet doorloopt.. is mij
(denk wegens de warmte) een raadsel. maar goed, dat zal ook wel lukken,oliepomp gedemonteerd en gereinigd, en gemonteerd.
oliedruk opgedraaid dmv boormachine op pomp, tjeeee wat duurde het lang zeg, voordat er olie kwam.maargoed, het hart klopt. enig teken van leven is naar zo`n lange tijd van rust wel lekker moet ik zeggen :D
gr GT/E-tje :wub :wub
28 juni 2011 om 21:07 #17530418Nice :afro
28 juni 2011 om 21:10 #17530410kijk weer leven in de brouwerij
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.