Forumindex › Forums › Modellen › Manta › GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2010 om 15:33 #17530203
gelukkig was het broertje van de baas daar aan het stoeien met een slijptol,
de baas durft dat volgens mij niet meer :Pmaaruh iemand suggesties verder voor dat blok aan het staartstuk?
kan en moet ik die overzetten, en hoe??
11 oktober 2010 om 18:58 #17530204Zit met 2 moertjes vast. Als je die los draait komt het ding er zo af. Kwestie van op de nieuwe schroeven.
Weet alleen niet of zo’n ding ook ‘gebalanceerd’ moet worden.
11 oktober 2010 om 19:04 #17530205ja dat had ik ook gezien mclambo :D.
en dat balanceren.. dat is t m nou net…..heb ze veel vaker gezien, maar niet allemaal net zo recht er onder geloof ik…
dus.. opties mensen.. opties :D
11 oktober 2010 om 19:06 #17530206Ik ben benieuwd! :cool:
11 oktober 2010 om 19:07 #17530207ja ik dus ook haha
1 november 2010 om 22:38 #17530208:cry:cry:cry:cry:cry:cry
ik sta te koop.
:cry:cry:cry:cry:cry:cry
zo… dit geeft vast wel reacties :P
dus mocht je dit lezen.. wie weet er meer over dat gewichtding aan mijn staartstuk..????oja, de baas is weer even in tolbert geweest.
3 rondjes gelopen op die magistrale onderdelen beurs.
en een supergave retestrak gaskabelte gescoord.
dan kan dat gekneusde ding van mij mooi in de bak.
eddepet.. bedankt jong.verder kwam mijn baasje rob nog tegen, hij van de opel4ever.
en poosje later had mijn baasje ook eindelijk zijn druklagertje. :thumbup:thumbup:thumbupmomenteel hangt de bak eindelijk op zijn plek.
pas bout voor het 2.0 vliegwiel gemaakt,
drukgroep en nieuw lagertje gemonteerd.
enkel de baksteun nog fabriceren. en dan is ook dat klusje
weer geklaard. en gaan we verder met weer een nieuw setje velgen.de baas kan slecht kiesen tussen, ats-classic / ats-classic of, je raad het al.. ats-classic :jerry
:kewlpics was het vanavond te laat voor,
grietje grolsch riep de baas. dus de lampen moesten uit.
maar ik beloof je , mooie plaatjes zullen weer komen.het lag een poosje stil… ik sta te koop, en toch gaat de baas verder met mij :P
*ach dat te koop staan… ECH NIE !*
gr
GT/E-tje king:2 november 2010 om 09:12 #17530209gelukkig maar!
stonden een heel mooi setje 15″ ATS classics te koop op MP. had ik graag gewild, maar helaas al weg :(
Ben benieuwd of er nu een reactie komt op dat balast blok. Ben al aardig aan het opschieten met de as en moet hem er binnekort ook weer onderhangen… :hmmz
2 november 2010 om 10:00 #17530210ik heb nog wel 4 ats velgen liggen 13 inch. 5 half j
en dat blok op de as ben ik ook wel benieuwd naar.
zag dat mijn b manta er ook 1 heeft.2 november 2010 om 14:35 #17530211weet nog wel setje ats 8 j nette velgen met nieuwe banden
205 geloof ik er opvoor 475 Euro
2 november 2010 om 15:05 #17530212voor de mensen zoals jij heb ik respect voor een mooie b manta weer restoreren!
ik heb zelf ook een b uit 1978!ziet er goed eruit!!
gr tjipke
2 november 2010 om 15:07 #17530213lekker orgineel houden!!:cool:
2 november 2010 om 15:37 #17530214hij blijft zo goed als orgineel met een paar aanpassingen.
heb hier 3 sets ats-en dus liggen.
allemaal 13 inch
6j
en 2x 7 j.
de 2e set 7j is inmiddels ook al verkocht :D
de 6j blijfen als stallingsvelgen met de banden.
het andere setje 7j wordt gereed gemaakt voor montage.Hans.
oja dat verrekte balast blok…
niemand????2 november 2010 om 16:49 #17530215AnoniemLid sinds:
1 January 1970batterijtjes al weer vol ?
we zijn benieuwd naar de hedendaagse [zichtbare] vorderingen :thumbup
:kewlpics
succes alvast ;)
2 november 2010 om 16:54 #17530216voor zover ik dat bij mijn eigen as kan zien hangt dat blok er gewoon precies recht onder.
en zo te zien aan een post van 2000 in onderstaand topic kun je het er gewoon zo opbouten zonder problemen:)
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=76081&page=11#pid1778611
(bijna onderaan)2 november 2010 om 17:01 #17530217Even over dat “balast blok”; zoals eerder geschreven is dat ding er inderdaad op een gegeven moment onder komen te hangen en voor zover ik weet alleen bij de dikkere motoren/assen, bij de N-motoren heb ik hem niet gezien, bij de 1.8S zat het blok er ook onder.
Waarom exact, is koffiedik kijken, vermoedens was ooit een bepaalde trilling die bij een bepaald toerental aanwezig waren, wel is het zo dat de rubber ophanging in de dwarsbalk anders was dan voorheen, misschien heeft dat er mee te maken.
Let wel, op de stalen staartstukken zat hij weer niet, maar daarbij was de ophanging in de dwarsbalk ook weer geheel anders.Ik weet het ook niet precies en het boeit ook niet, ding had dus een functie volgens de fabrikant en daarom kun je hem er beter weer onder hangen, de plek is vaak wel terug te vinden door de beschadiging op het aluminium die achtergelaten is door de beugel.
2 november 2010 om 20:48 #17530218Ik heb er ook eentje onder mijn 1.9 N zitten. Aluminium staartstuk, en zit in de dwarsbalk met het welbekende Y-rubber (op zijn kop dan)
Het blok zit recht naar beneden gemontered, zo’n 10 cm vanaf de dwarsbalk:
2 november 2010 om 21:27 #17530219:thumbup:thumbup
bedankt heren
@henk, kan het wezen dat de afwezigheid te maken heeft met het feit dat de huidige as achter
een automaat gehangen heeft?de reactie van user 2000 vind ik ook intressant.
origineel gepost door 2000
Om even op het trillen terug te komen: Ik heb van de week het extra gewicht aan het staartstuk gebout, en mijn trillen is geheel weg. Is echt een wereld van verschil :thumbupdenk dat ik dit goed onthouden ga, en dan eerst het blok afwezig laat, om dan later eens weer te zien.
(sporen waar het blok eventueel gezeten heeft zijn helaas niet aanwezig hier, anders was het wel wat duidelijker geweest)
maar super heren, voor uw reacties. hoef ik me daar geen kopzorgen meer over te maken :D
Hans.
2 november 2010 om 21:55 #17530220Ik zag bij krause rennsport ook eventueel een versterkte rubber bus voor in de dwarsbalk om trillen en slaan van de as te reduceren. Kost 4 tientjes geloof ik.
2 november 2010 om 22:02 #17530221origineel gepost door MonzaRon
batterijtjes al weer vol ?we zijn benieuwd naar de hedendaagse [zichtbare] vorderingen :thumbup
:kewlpics
succes alvast ;)
ja ja, hij is geladen :D
hou je vast ron :P
ATS set 1 R13 6j ET?
ATS set 2 R13 7j ET20
inmiddels verkocht aan eigenaar van oranje b1ATS set 3 R13 7j ET?
t nieuwe torretje op zijn plaats.
het kleppendeksel is maar tijdelijk hoor.
een keurig zwart exemplaar komt er later pas op.de onderzijde, met een verplaatste baksteun.
verdere vorderingen zijn er eingelijk nog niet.
maar het gaat de goede kant weer op,
tis buiten toch weer vroeg donker :D
kan t baasje hier mooi verder prutsen :Dgr
GT/E-tje king:2 november 2010 om 22:43 #17530222AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou :o
met dat gepruts van je ziet het er weer helder en verfrissend uit :D:thumbup
mooi wark, mien jong :jerry
3 november 2010 om 07:12 #17530223ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? ziet er nog netjes uit, beetje poetsen en niks aan doen.
is de bodem ook nog kaal geweest? of heb je de tektyl laten zitten.
ziet er verder netties uut keel:thumbup
3 november 2010 om 08:31 #17530224Heb je die baksteun gewoon omgeboord naar zijn nieuwe plek? kan dit zonder problemen?
3 november 2010 om 10:21 #17530225Die originele 6j ATS’jes zijn waarschijnlijk ET30. Heb twee setjes origineel GM en dat is ET30.
3 november 2010 om 16:26 #17530226origineel gepost door Christian-tsx
ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? ziet er nog netjes uit, beetje poetsen en niks aan doen.is de bodem ook nog kaal geweest? of heb je de tektyl laten zitten.
ziet er verder netties uut keel:thumbup
idd de motorruimte is nog in nette staat, maar mijn baasje wil deze toch opnieuw laten spuiten.
de bodemplaat is niet geheel kaal geweest.
ik ben in die staat bevonden dat mijn baasje dat niet
nodig achte. enkel op de plekken waar het duidelijk was
waar het mis was, zijn reparaties vericht.
(3 of 4 kleine plekjes.)de bodem krijgt als ik gespoten ben nog wel een behandelings beurt.
origineel gepost door McLambo
Heb je die baksteun gewoon omgeboord naar zijn nieuwe plek? kan dit zonder problemen?de 5 bak is langer als de 4 bak, dus de steun moest iets naar achteren, achter de orginele gaten, dus meer richting de achteras zaten nog 2 gaten rond 8mm, waarvoor? geen idee, maar die aan de bestuurderszijde is opgeboord, en aan de bijrijderzijde is een stukje verlengd, deze verlenging is gefabriceerd dmv een stalen strip vast te bouten in de orginele boutgaten.
origineel gepost door Stender
Die originele 6j ATS’jes zijn waarschijnlijk ET30. Heb twee setjes origineel GM en dat is ET30.:thumbup bedankt voor de info stender, zal de baas eens laten kijken of het hier ook zo is.
GT/E-tje king:
7 november 2010 om 20:16 #17530228ja hier ben ik weer eens.
t baasje is warempel de afgelopen dagen toch nog een paar keer voor mij aan het werk geweest.
een hele reut onderdelen voor onder de kap staan inmiddels mooi in de verf,
maar voordat ze eens in de verf staan.. dan ben je wel poosje bezig, vraag mijn baasje maar :D
dit dekseltje zal de blauwe later gaan vervangen :D
dit zal dadelijk wel weer “strak”remmen :Dverder bezig geweest met diverse sets velgen.
en weer een projectje tussendoor gehaald.gaan nu ff wat verwarming aanbrengen hiero :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.