Forumindex › Forums › Modellen › Manta › gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2010 om 19:28 #17612289
:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
13 juli 2010 om 20:21 #17612290tank hangt eronder,is best goed meegevallen.
Morgen nieuwe benzinepomp monteren en aansluiten,beestje wat te drinken geven,en dan maar hopen dat het machientje wil starten.
Nu zelf van een pinje gaan genieten se.Greetz Gert
18 juli 2010 om 14:00 #17612291M’n groen machientje doet het weer!!!!
Gisteren voor de eerste keer aan de praat gekregen en vanmorgen mee naar de bakker geweest.
na vele malen chekken blijkt m’n tankje goed dicht te zijn,gelukkig!!!
heb net een eerste poetsbeurt achter de rug,vuil beestje geworden na jaren stil te staan.
buiten kant blinkt al interieur :cry nog wel effe mee zoet.
volgende week eens naar de keuring rijden,ben eens benieuwd wat ze daar gaan vertellen.
Ben er net nog achter gekomen dat m’n Getrag olie verliest aan de ingang van de cardanas,hopelijk levert opel-daeler die dichting nog.
Volgende keer :kewlpicsGreetz Gert
18 juli 2010 om 16:14 #17612292goed bezig geweest je maakt er wel werk van hoor.:thumbup
18 juli 2010 om 19:22 #17612293@JohnC En al de anderen,bedankt voor de complimenten.
Dit is echt een forum waar je iets aan hebt,stel je een probleem voor of heb je een vraag,er word met man en macht naar een oplossing gezocht.
Dit is echt iets wat ik weet te waarderen,complimenten,kritiek,tips enz.
Genoeg lettertjes nu weer plaatjes!!!!
Aangez-1.jpg[/IMG]ien er in mijn tank geen filter meer zit,toch maar eentje tussen tank en pomp gemonteerd.
Dikke leiding naar de pomp.
Van de week een nieuw krikje gekocht,andere kon niet onder de vooras,maar 8.5cm ruimte!!
Volgende werkje,keerring zoeken en vervangen,olie zeikt eruit.
Beestje heeft deugd gehad van de eerste kilometertjes!!!
Ikke nog meer eindelijk weer manta-driver!!!!
Hoe verander ik de naam van dit topic????
Greetz Gert18 juli 2010 om 20:26 #17612294effe naar edit in je eerste post kun je het zo wijzigen :wors
en beviel het weer goed in de manta te toeren :D
18 juli 2010 om 21:15 #17612295Je vraagt naar de bekende weg Popke
Tuurlijk geeft het een goed gevoel als je in de A Manta gaat toeren,zeker als zo’n klus gelukt is.
Wat is het spreekwoord ook al weer “zo trots als een kater met 7 l-llen18 juli 2010 om 21:24 #17612296u2u opelclan ermelo even die heeft nog de juiste keerringen voor de getrag 240
19 juli 2010 om 10:01 #17612297@Kermitkiller;zeker weten dat het me deugd deed!!!!!
MAAR!!!!goed en slecht nieuws.
Goede is dat de keerring voor de getrag just bij opel daeler is besteld,woensdag gaan afhalen.
Slechte,net naar de keuring geweest zonder manta welliswaar. Stationchef aangesproken over oldtimerkeuring.Ten eerste zag er da gene gemakkelijke uit!!!
Alles moet origineel zijn,velgen,juiste bandenmaat,niet verlaagt of met attest,minimum bodemspeling moet 10cm. zijn.
Wat een gezeik!!!!:fy1
Alle dan maar weer op zoek naar stukken he.Beetje down nu
19 juli 2010 om 10:53 #17612298heb je wat orig stukken nodig zoals veren U2U dan maar effe
:thumbup:thumbup:thumbup
19 juli 2010 om 21:35 #17612299Wat een gezeik daar in Belgie,alles moet orgineel zijn.
Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
Juiste bandenmaat enz gaat nergens over20 juli 2010 om 06:12 #17612300in duitsland schijn,t het nog erger te zijn :mad:we are the lucky guys here lang leve de APK :wors:wors:wors
20 juli 2010 om 06:21 #17612301we mogen hier inderdaad niet klagen, je krijgt het hier haast bij een pakje boter in de supermarkt. :D
20 juli 2010 om 15:38 #17612302In Duitsland mag het wel als het goedgekeurd is… en als je maar betaald kun je heel veel goedgekeurd krijgen.:hmmz
Belgie is lastiger, daar mag het gewoon niet, definitief niet dus..:puke
20 juli 2010 om 20:48 #17612303Wacht,wacht mannen, in Belgiê mag het wel, maar je moet van elk stuk de nodige attesten kunnen voorleggen.
Maar telkens je ook maar iets veranderd zal het inderdaad betalen zijn!!
Verlagen mag,maar…Wagens die verlaagd zijn na 1 mei 2003 moeten de volledige procedure doorlopen. Dit betekent keuring verlaging (bodemvrijheid), montageattest en validatieverslag met bijkomende wielgeometrie. In de periode 01/05-2005 tot 31-10-2005 hebben 954 voertuigen de volledige procedure ondergaan.
Dit komt van de site http://www.howe2tune.be
Veel blablabla,maar uiteindelijk mag je nog niks, ken mensen die een hele dag nodig hebben om hun wagen om te bouwen om naar de keuring te kunnen!!!Greetz Gert
22 juli 2010 om 18:00 #17612304Allee,we kunnen weer effe voort met de werken,originele velgen en veren op de kop kunnen tikken.
Niet ver van de deur,ook al eens een meevaller!!!
Velgen zijn weg naar de straler,veren kunnen er zo onder. Nog veel te proper om iets aan te doen! Zouden volgens verkoper maar een 40.000km onder een manta gezeten hebben,komen van een ongeval wagen. Kleurcode is groen,zouden volgens werknemer bij opel van een gte komen.
Morgen brengen ze m’n velgen weer,dan is het aan mij om ze weer een mooi kleurtje te geven. Banden zijn ook al besteld 185.70.13.
Hopelijk zullen ze op de keuring tevreden zijn met al dat originele???????
Van de week weer :kewlpicsGroeten Gert.
22 juli 2010 om 22:09 #17612305Weet je wat,kom gewoon lekker hier wonen.
Net over de grens,hier mag het.
Vroeger had je rijke nederlanders die de grens overstaken naar belgie.
T mag ook andersom.
Mate youre welkom23 juli 2010 om 08:04 #17612306haha,
amen to that :wors24 juli 2010 om 07:11 #17612307@Manta73 Zal wel eens de oversteek wagen,maar zal maar voor een weekendje zijn dan!
Gestraalde velgen zijn ook weer thuis,wachtend op een par lagen lak!
24 juli 2010 om 21:40 #17612308Velgen volledig zwart gespoten,morgen zilvergrijze deel.
Monikkenwerkje dat afplakken.
25 juli 2010 om 13:00 #17612309zoveel werk voor een keuring:o
toch fijn om zelf een keurmeester te zijn king:succes nog!
25 juli 2010 om 13:09 #17612310Het beste is ze zilver te spuiten en dan het zwarte met een kwastje inschilderen gaat stukken sneller en word ook mooi
origineel gepost door kermitmanta a
Velgen volledig zwart gespoten,morgen zilvergrijze deel.
Monikkenwerkje dat afplakken.
25 juli 2010 om 18:56 #17612311@bipsus: Tja veel werk is het wel,maar ga hem niet als oldtimer laten keuren,dus zal die wieltjes elk jaar wel eens nodig hebben.
Dus dacht ik,in 1 keer fatsoenlijk,nooit geen last meer.
@babyblue:Het beste? grijze of zwarte verf zal wel gelijk zijn! Gemakkelijker zou het wel zijn idd,de man waar ik de velgen van kocht zei het ook zo te doen. Maar bij het demonteren van de banden zag ik dat de binnenzijde ook zwart was,en ook de achterkant van de velg,vandaar dat ik het op deze manier gedaan heb.M’n helpers bij het afplakken,fijne vingertjes voor dat fijne werk!!!
Compressor maakte te veel lawaai volgens m’n oudste dochtertje!
Na het spuiten konden we het niet laten om de tape te verwijderen,ziehier het resultaat.
Morgen zien of de bestelde banden er zijn,en de voorste veren nog vervangen door originele.
Daarna lichten en remmen laten afstellen,en dan breekt het moment van de waarheid aan.25 juli 2010 om 19:10 #17612312Ja ik bedoelde het dan andersom ik spuit de gehele velg zilver en dan het hart zwart inschilderen
25 juli 2010 om 22:03 #17612313Weten jullie trouwens ook of die zwarte haakse voorfilters
nog te krijgen zijn? Ben namelijk nog op zoek naar een. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.