Forumindex › Forums › Modellen › Manta › gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 17:03 #17612264
Hahaha, prachtig. :P:thumbup
16 februari 2010 om 21:23 #17612265hmm…gaat lekker hier:jerry:jerry:jerry
16 februari 2010 om 23:01 #17612266Tankje heeft vandaag een half uurtje staan draaien met fijne betongrind(kift),ziet er al beter uit maar kan volgens mij nog beter.
Zal een proberen met stukjes blauwe hardsteen, misschien gaat dat nog beter omdat dit hoekiger is.Een paar uur bezig geweest aan de berlingo om de koppeling en drukgroep te vervangen,wat een gekloot:puke
De boite is helemaal los een stuk van de motor gekomen,maar wil er niet af komen!
Morgen eerst verder aan die misserie.17 februari 2010 om 10:05 #17612267Om effe terug te komen op dat vaatje welke je in de tank gaat lassen (neem ik aan).
Zoals je het nu hebt gemaakt, kan d’r maar weinig benzine in komen normate de tank leger raakt.
Kijk nog eens goed naar het ‘slakkenhuis’ zoals @MarcV je liet zien.
Tis nl de bedoeling dat de vloeistof in bochtenwerk niet snel kan wegstromen, en bij rechte weg weer snel bijvult.17 februari 2010 om 18:54 #17612268op die link die ik hier plaatste staat een opengeneden gte tank,daar is het ook zo gemaakt volgens mij.
of zie ik dat verkeerd.
Ben nog een beetje aan’t twijfelen hoe ik het ga maken.
Systeem van MarcV; is wel gemaakt om tot de laatste druppel uit de tank te kunnen halen!!!
Zeer effectief natuurlijk.
Zal morgen bij een bevriende garagist eens polsen wat hij ervan denkt ivm belgische keuring.22 februari 2010 om 18:37 #17612269Tip.
Roestige brandstoftank van auto,motor of brommer?
Fertan tankontroester (FEDOX) – 1 liter geconcentreerd € 12.95,-
Te verdunnen met 10 l water.
Fertan twee componenten epoxy tanksealer (TAPOX) € 25.95,-Verkrijgbaar bij: http://www.rustbuster.nl
15 juni 2010 om 18:06 #17612270Ben er gisteren eindelijk weer aan begonnen,ben volledig opnieuw begonnen met het maken van het inwendige voor de tank,ander idee,misschien beter!
Morgen de nodige producten bestellen,hopelijk snel aan huis geleverd.
Foto’s volgen,effe gebrek aan werkend toestel.
Groeten Gert.15 juni 2010 om 19:53 #17612271Sjeeemig wat een werk voor een tank het moet je hobby maar zijn:jerry
15 juni 2010 om 21:09 #17612272origineel gepost door babyblue
Sjeeemig wat een werk voor een tank het moet je hobby maar zijn:jerryOver werk gesproken…
Had ook eens een GT/E tank, zou nog helemaal goed zijn, echter leek ook meer op gatenkaas.
Als eerste de gaten dichtgesoldeerd met stukjes koper.Met grind en goed schudden de losse roestdelen verwijderd.
Nu de tank dicht is er een roestoplossend middel in laten lopen en op alle kantan gelegd om het goed in te laten werken.
Hierna tanksealer er in gedaan waardoor er een hele gladde epoxylaag op kwam.
Wat ik over had heb ik over de buitenkant gesmeerd.
Hij is zo glad dat er bijna niets meer goed op wil hechten, dus maar in de tectyl gezet.
Ook de tankmeter was er slecht aan toe.
Die dus ook zo behandeld en van twee weer 1 goede gemaakt.
Ging wel veel werk in zitten, maar heb daarna nooit weer problemen gehad.
Gaat trouwens wel wat minder benzine in een GT/E tank vergeleken met de normale tank, en met de tanksealer vast nog weer wat minder, maar kon hem nu wel leeg rijden zonder dat de motor stopte in een scherpe bocht;)16 juni 2010 om 07:11 #17612273heb nog steeds een nette GTE tank liggen zodat je je nog mocht bedenken :jerry:jerry:jerry
16 juni 2010 om 18:33 #17612274@ Duurt
Knap gedaan,ziet er weer heel goed uit!!
Eindelijk eens eens paar nette foto’s van een gte binnenkant.Kan er iemand mij vertellen hoe hoog een originele A eigenlijk boven de weg hangt?
Bv gemeten aan de vooras?
Heb de mijne na de restauratie verlaagt,maar weet niet hoeveel en heb de indruk dat hij ruim laag hangt.Mvg. Gert
16 juni 2010 om 20:13 #17612275origineel gepost door Kermitkiller
heb nog steeds een nette GTE tank liggen zodat je je nog mocht bedenken :jerry:jerry:jerryDie zal wel té rot én té duur zijn. :jerry:jerry:jerry
16 juni 2010 om 21:09 #17612276denk het ook :jerry:jerry
17 juni 2010 om 21:29 #17612277Zelf maken, 1 avondje lassen en je bent klaar, :wub
18 juni 2010 om 21:00 #17612278Als ik het zo zie zit de pomp wel heel dicht bij de panhardstang:hmmz
20 juni 2010 om 18:46 #17612279Ja klopt, maar dat geeft niks want hij raakt em niet. :)
20 juni 2010 om 20:16 #17612280Hier zijn dan een paar fotokes:
Nog eens aan’t trommelen,nu met een echte mortelmolen!
Nog maar eens opnieuw begonnen,deze keer het gewenste resultaat.
Binnenkant van de tank begint er ook goed uit te zien.
Product om tank te behandelen komt normaal in de loop van de komende week toe,
dan kan ik weer aan de slag.
Het begint weer te kriebelen om met m’n mantaken te kunnen rijden!!!20 juni 2010 om 20:22 #17612281Eens een keer wat anders,een :kewlpics van het motorken.
Nog wel wat poetswerk aan,na dat lange stilstaan!!
21 juni 2010 om 06:50 #17612282dat ziet er weer beter uit hoop da je deze week weer kunt rijden
:D21 juni 2010 om 17:43 #17612283Dat zal spijtig genoeg niet lukken,baas denk dat het werk gaat lopen!!!!
Maarja,de centen zijn steeds zeer welkom!21 juni 2010 om 18:34 #17612284ja das ook belangrijk je moet ook centjes hebben om ook weer uit te kunne geven :thumbup
22 juni 2010 om 18:44 #17612285Vandaag een pakje toegekregen met de epoxy,weer een beetje vooruitgang!
27 juni 2010 om 13:55 #17612286Vandaag nog eens aan het tankje bezig geweest,de pot vastgelast in de tank.
En de ring aan de binnenkant vastgelast,deze is voorzien van schroefdraad om later het deksel op vast te bouten.
Maar èèn:kewlpics,morgen nieuw toestel halen,deze met gsm genomen.
Volgende stap is de epoxy.28 juni 2010 om 19:02 #17612287Vanavond het tankje dan maar eens in de grondverf gespoten,ideaal weertje!!!
13 juli 2010 om 18:17 #17612288eindelijk er weer eens aan kunnen werken!!!
In zwart kleurtje gezet,de nodige onderdelen erbij en ik kon gaan monteren.
Retourtje via originele doorvoer.
deksel erop,klaar om eronder gehangen te worden.
Manta al op de brug geduwd,valt niet mee in m’n èèntje,was effe puffen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.