Forumindex › Forums › Modellen › Manta › gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2010 om 16:02 #17612239
Zojuist al effe gestart aan de ombouw van m’n tank.
Van een stuk plaat een pot gemaakt en al voorzien van een paar buisjes.
Het lastigste was de buisjes plooien zonder dat ze dichtplooiden.
nr.plaat klopt niet,nog niet ingeschreven!!!
Straks het gat in de tank maken en alles een keertje passen.Dit is degene die op het tankje en een nieuwe brandstofpomp staat te wachten.
Staat lekker warm in de kelder.
12 februari 2010 om 17:01 #17612240mooie manta kermitmanta-a
en ook mooie kleur erop nu weet ik ook waarom je naam hier op,t forum :afro
12 februari 2010 om 18:13 #17612241origineel gepost door kermitmanta a
Het lastigste was de buisjes plooien zonder dat ze dichtplooiden.Daar is een handig trucje voor.
Eerst het uit einde dicht maken.
Dan afvullen met water. Andere eind ook dicht maken, en dan plooien.Het water in de buis voorkomt dan dat de buis dichtplooid (werkt trouwens ook met zand)
12 februari 2010 om 20:09 #17612242@ freestyler, zal dadelijk eens testen,moet er nog eentje plooien.
@ kermitkiller, je gaat me toch niet killen hè!!!:oHeb het altijd een zalig kleurtje gevonden en dat zal ook zo blijven!!!
12 februari 2010 om 22:55 #17612243Nog effe aan’t knutselen geweest.
Foto’s spreken voor zich!
Toch wel een beetje roestig aan de binnenkant.
met dank aan freestyler,buisje gevuld met zand en dichtgelast,vervolgens op de goede oude manier roodgloeiend laten worden.
vervolgens plooien.
is nog werk aan ik weet het,was maar om eens te passen!
Roest eruit geslepen,dit gat komt nog van pas om een fotootje te maken!!
word vervolgt.
12 februari 2010 om 23:45 #17612244dit ga ik toch wel even volgen…staat een 2.2 klaar om in mijn a ascona gelepeld te worden.
maar moet je perse met dat slakkenhuis werken en die bak eronder?
kan t niet ook op een andere manier?
hoeft van mij niet op een gte tank te lijken.
zou je ook niet met een buffertankje kunnen werken?wel een echte jig saw op de foto haha..:wors
een dukopeneer zaag…..:P13 februari 2010 om 08:45 #17612245Sorry, maar ik begrijp niet waarom je aan zo’n rotte tank begint.
Ik zou een komplete nieuwe maken, en dan van 1.5mm dik, zodat je makkelijker kunt lassen. Zo moelijk is de vorm van een aatje nou ook niet.
En dan met inwendige pomp met kompleet kunstof slakkenhuis aan de bovenkant zoals o.a. omega en astra heeft.Zo’n catchtankje werkt ook ja.
13 februari 2010 om 11:59 #17612246Idd jo, de tank is in niet al te beste staat,maar dat is net het leuke aan restaureren!!!
Zandstralen en misschien terug laten verzinken lijkt mij een geode optie,of hoe zou ik ze het best behandelen aan de binnenkant.
Datgene je daar voorstelt,om een nieuwe te maken zou op zich geen probleem zijn maar hoe maak je dat kunststof slakkenhuis dan vast aan het metaal?heb je met een catchtank niet 2 pompen nodig?
1voor het vullen van het tankje en 1 om druk op te bouwen?13 februari 2010 om 18:41 #17612247er bestaat ook een epoxy om een benzine tank te coaten aan de binnenkant.
heb ik bij een paar zundappjes gedaan, super spul gebeurd niks meer mee13 februari 2010 om 21:14 #17612248ja met dat spul rot je tank nooit meer weg vanaf de binnen kant
je krijgt eigenlijk een kunstoftank in je tank13 februari 2010 om 21:25 #17612249Weten jullie misschien een merknaam?
Heb er ooit al wel eens van gehoord,maar dat is jaaaaren geleden!Kan er effe niet aan verder werken,eerst zandstralen!!
En drukgroep en koppeling van m’n daily vervangen maandag ->citroen berlingo!13 februari 2010 om 21:43 #17612250Ik heb het zelf gedaan met tankcure. http://www.tankcure.nl :thumbup
13 februari 2010 om 21:49 #17612251origineel gepost door a-manta-turbo
ja met dat spul rot je tank nooit meer weg vanaf de binnen kant
je krijgt eigenlijk een kunstoftank in je tank:o wat zie ik daar nu staan project ascona a voyage :D:D:D:D
13 februari 2010 om 22:17 #17612252origineel gepost door Kermitkiller
origineel gepost door a-manta-turbo
ja met dat spul rot je tank nooit meer weg vanaf de binnen kant
je krijgt eigenlijk een kunstoftank in je tank:o wat zie ik daar nu staan project ascona a voyage :D:D:D:D
Nun ja, zo`n automobiel heet: Opel Ascona Voyage.
:jerry13 februari 2010 om 22:26 #17612253origineel gepost door manstra
Ik heb het zelf gedaan met tankcure. http://www.tankcure.nl :thumbupDat lijkt me wel iets degelijk,spijtig dat al die verdelers zo ver van m’n deur zitten,toch bedankt voor de nutige tip!
Effe googlen naar voss chemie,ik denk dat ze daar ook wel zulke spullen verkopen.
14 februari 2010 om 08:21 #17612254Als je gaat stralen, blijft er nog minder van over, denk ik.
Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.
14 februari 2010 om 09:10 #17612255@jo had ook al zoiets gelezen op de site van tankcure.
wel cool dat er mensen zijn die een beetje willen meedenken, en zoeken naar ideaele oplssoingen!Thanks!!
14 februari 2010 om 17:20 #17612256origineel gepost door Jo
Als je gaat stralen, blijft er nog minder van over, denk ik.Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.
Nou een betonmolen kun je nu op dit moment wel goedkoop huren dacht ik zo.
Hij kan beter een gave tank op de kop te tikken, want je zult met een aantal jaren weer opnieuw moeten.14 februari 2010 om 17:46 #17612257bij die coating die er bij mij inging was het met schelpenzand goed heen en weer schudden dat de roest schilvers wegzijn.
de rest sluit de coating af dat het niet meer roest of verder gaat15 februari 2010 om 19:57 #17612258origineel gepost door Jo
Als je gaat stralen, blijft er nog minder van over, denk ik.Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.
Goeie tip Jo!!!
Gelijk de koe bij de horens gevat.
Hopelijk is morgen de buurman niet thuis!!!
Nog wat grind erin,en laat maar lekker draaien.
15 februari 2010 om 22:21 #17612259misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbup
trouwens wel lache om die beton molen die zien er hier in nederland toch iets anders uit :jerry:jerry
maar uhh succes morgen :wors:wors
15 februari 2010 om 23:03 #17612260origineel gepost door Kermitkiller
misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbuptrouwens wel lache om die beton molen die zien er hier in nederland toch iets anders uit :jerry:jerry
maar uhh succes morgen :wors:wors
Dit is geen betonmolen, maar een dwangmenger voor het aanmaken van voegmortels!
De haken die nu omhoog staan zitten normaal in de kuip om de mortel te mengen.
Was vrij simpel om ze om te draaien,vandaar deze een beetje raar uitziende molen:jerry15 februari 2010 om 23:07 #17612261geeft niet hebben alemaal onze dag wel es niet:D:D:D;)
16 februari 2010 om 12:10 #17612262origineel gepost door Kermitkiller
misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbupGoeie tip?, maar hoe krijgt ie anders de stenen erin?
16 februari 2010 om 13:20 #17612263origineel gepost door Jo
origineel gepost door Kermitkiller
misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbupGoeie tip?, maar hoe krijgt ie anders de stenen erin?
Er wordt hier goed opgelet!!!!:thumbup:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.