GTC 2005 easytronic betrouwbaar en ervaringen?

Forumindex Forums Modellen Astra GTC 2005 easytronic betrouwbaar en ervaringen?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Benjey

Goede avond,
      Ik ben van plan om een astra gtc 2005 easytronic aan te schaffen, hoe denken jullie erover is de easytronic betrouwbaar ? Hand schakelen zonder koppeling ? Rijd zon bak goed ? Hoe gaat het in zijn werking , ik kan op het internet er weinig over vinden,
      Hebben jullie er ervaring mee ? Graag delen alvast bedankt

Arnoldinho14
      Deelnemer

Ik heb even voor je gegoogled en ik lees een en al slechte dingen daarover, zowel bij opel als bij volkswagen. Maar waarom zou je voor zoiets gaan, gewoon lekker zelf schakelen met koppeling, is toch niet zo een probleem om dat te doen. En anders gewoon voor een automaat gaan, maarja of dat nou leuk rijden is laat ik onbeantwoord.

Arnoldinho14
        Deelnemer

Een gtc met welke motorinhoud gaat het eigenlijk worden>

Benjey

Goede avond Arnold Een 1.6 heeft geen vol automaat , 1.8 wel , dus ik denk dat ik voor de 1.8 ga, het verbruik is dan erg hoog ik zelf schat op 1 op 11 op snelweg en stadsverkeer misschien wel 1 op 9 , een handschakel ja ik vind het vervelend om telkens te moeten koppelen ,schakelen , , als het verbruik zo danig verschilt , tja dan misschien toch voor een schakel bak , allen ik zie de fun er niet van in

TedMechanic
            Deelnemer

Mijn eigen ervaring met alle semi automaten is dat het zelf schakelen kut is en dat het automaat rijden ook kut is.

Als ik in zo’n auto rij dan probeer ik voor de grap wel eens zelf te schakelen, maar dat reageert traag en het voelt nutteloos zonder koppeling. Dus besluit ik maar gewoon automaat te rijden, maar dan zijn de schakelmomenten waardeloos en voel je duidelijk de schakelschok.

Dus wat mij betreft is het allebei een gevalletje “net niet”. Liever een volautomaat of handgeschakeld dan een waardeloos compromis.

Haasje17
              Moderator

Easytronic, zolang er geen problemen zijn prima, als het eenmaal mis is kom je er nooit meer vanaf. Dus of echt schakelen of echt automaat niet daar tussenin.

Arnoldinho14
                Deelnemer

De fun erin ontdek je pas later, goed warm rijden en flink in zn toeren gaan klappen. Maar als ik jou was zou ik dan gewoon voor een automaatje gaan, 1.8, trekt nog wat lekkerder door ook. Wat het verbruik betreft hangt echt van de rijstijl af. Ik kan met mn 2.0 turbo op de snelweg 1 op 14 rijden (dan moet ik me wel netjes aan maximum snelheid houden), stadsverkeer lukt 1 op 11 ook wel. Maar ik kan ook makkelijk 1 op 5 rijden als ik constant blijf trappen. Tis maar net hoe je rijdt en hoeveel geld je over hebt voor een hele hele hele hoop plezier.

Benjey

Bedankt voor jullie reacties , zo te lezen zijn jullie niet sl te positief over easytronic , het kan een hoop geld kosten als de versnellingsbak stuk is , dat wil niemand , de risico ga ik dan ook niet nemen , dus het word geen 1.6 maar een 1.8 , schakel of automaat daar moet ik nog is goed over na denken , mijn rijstijl is namelijk erg sportief , ik hou ervan om het gaspedaal flink in te trappen
                    @ Arnold rij je ook automaat?
                    Alvast bedankt

Arnoldinho14
                    Deelnemer

Ik rij handgeschakeld en kan zeggen dat er niets beters is dat dat. Enige waarop ik zou overstappen zou een smg-versnellingsbak zijn van bmw met flippers aan het stuur. Heerlijk zon 2.0 turbo met hand bak. Mooi warm rijden en daarna flink in de toeren zitten. Genieten…. :wub

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.