GT ombouwen naar andere motor

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT GT ombouwen naar andere motor

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210757
    TRPower
      Lid sinds:
      13 October 2008

      heej
      ik heb n GT gekocht,
      alleen staat deze al 25 jaar stil…

      dus, de motor staat vast, wiellagers staan vast, banden verrot en noem alles maar op

      ik ga deze auto dus restaureren, en wil daarbij een andere motor inbouwen

      de auto is nu voorzien van een 19s met een 5bak ( volgens de pookknop )

      de motor die erin zou komen, zou een c20xe zijn, uit een vectra.

      nu de vragen:
      past deze motor in een GT
      kan ik de 19s motorsteunen gebruiken? zonee welke dan wel
      kan ik de 5bak gebruiken? ik weet niet welke bak eraan zit

      en wat heb ik nog meer nodig?? dus aan carterpan en alle aanverwante delen

      alvast bedankt

      Marc

      #17502249
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        c20xe is meer gedaan dus ja dat is pas te maken

        van de auto kun je weinig tot niets gebruiken qua aandrijving

        je hebt nodig waarschijnlijk nodig:

        motorsteunen + carterpan van een manta 1.8

        ik zeg waarschijnlijk
        ik heb zo,n ombouw nog nooit in een gt gedaan

        weet dus niet 100% cker of je met n manta 1.8 carterpan uit de voeten kan

        in t ergts geval moet je daar zelf iets voor lassen
        als basis kun je dan een c2.0 ne pan kunnen pakken die zijn van staal

        de 5 bak die in je gt ligt zal n getrag 240 zijn
        die past niet achter de c20xe

        omdat de startmotor aan de andere kant zit
        dus dan moet je wil je 5 bak rijden

        ook n 5 bak zien te vinden die in een manta 1.8 gelegen heeft
        of n combi van een vliegwielhuis van een”1.8″ 4 bak met
        pasplaat en een 265 bak

        ook schijnt een omega bak te pasen aan de c20xe maar die bak is wel lomper
        ben bang dat je die ook niet kwijt raakt in de gt tunnel

        bovendien moet ja dan ook n andere tussen as hebben

        ook je ontsteking zal waarschijnlijk verplaatst moeten worden

        vermoed dat er aan de achterzijde geen ruimte is

        veel is hier wel te vinden voor n ombouw naar c20xe in een achterwielaandrijver
        enkel niet veel voor in een gt

        maar mogelijk is het wel;)

        probeer anders de zoek functie maar even staat best veel inofo hier op t forum;)

        #17502250
        TRPower
          Lid sinds:
          13 October 2008

          heej

          tja, de motor ligt idd erg ver naar achter… heb daarintegen wel n xe met dis liggen dus ruimte is niet zo een probleem

          idd nu je t zegt van die startmotor, die zit idd aan de andere kant…

          ik zal idd hier ff zoeken, en ook op t opel-gt forum, alleen staat daar niets over ombouw naar een ”moderne” motor, alleen naar een 2,2 of 2,4…

          in elk geval bedankt

          #17502251
          johani500driver
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 November 2007

            Zoek ook eens op duitse site/forums daar is al heel wat omgebouwd,moet toch wel wat te vinden zijn denk ik.

            #17502252
            gvy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2007

              Kijk eens bij Lenk Tuning,
              http://www.lenk-tuning.com/opelgtstart.htm

              Zij verkopen ondermeer motorsteunen.

              Volgens mij kies je niet direkt de gemakkelijkste ombouw.
              Het is echter al meerdere keren gedaan.

              Ik denk dat er gesneden moet worden in het voeteinde van de passagierszijde (en dat is al zo smal)
              Ik kan je er verder helaas niet echt mee helpen.

              Gemakkelijker is de ombouw naar een 2.2i (ligt in mijn GT) of een 2.4i (heb je wel de aanzuigbuis van een 2.2 nodig).
              Als je het allemaal wat moderner wil kan je ook die blokken leuk aanpakken.
              Bouw er een DIS ontsteking op , bouw de ouwe LE jetronic injectie om naar megasquirt of Kdfi en je kan gaan spelen met je laptop om het motormanagement aan te passen.

              Geert

              #17502253
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                heb ze zelfs gezien met v8

                dus een 16 kleppertje moet lukken;)

                #17502254
                TRPower
                  Lid sinds:
                  13 October 2008

                  k heb dr ook al een paar gezien met een v6 ( uit vectra/cali ) erin…

                  tja de c20xe… standaard al 150pk, chippie eraan met sfi vv en je zit al tegen de 170…

                  + dat ik die motoren kan dromen ( bij wijze van ) en van een ander met bijv. distributieketting enzo geen verstand van heb, en me vader ( die dat wel ooit s had ) al 20 jaar geen sleutel in zn handen gehad heeft…

                  dan maar een iets moeilijkere ombouw… heb de tijd, moet toch de hele auto aanpakken…

                  maar alvast zoeken naar een 18s bak, 4bak kom en al die dingen…
                  steunenset+koppelingsset bestel ik via lenk…

                  iedereen bedankt voor de info

                  #17502255
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    als je een 18 s 5bak vind heb je die 4 bak kom niet nodig

                    die 4 bak kom heb je enkel nodig als je naar een andere bak
                    wilt bv getrag 265 of bmw m3

                    wat wel nog n optie is
                    heb dat al eens gezien

                    dan slijpen ze de halve kom van een gewone getrag 5bak af
                    (voorste helft net achter de bult van de starmotor)

                    dat zelfde doen ze dan ook met de kom van een 1.8 4bak
                    dan las je dus dat deel van die 4bak voor de getrag 240
                    en dan ben je der ook

                    persoonlijk zou dat niet mijn eerste keus zijn;);)

                    #17502256
                    GTvirus
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 May 2008

                      Heb je de steunenset al bij Lenk besteld?

                      ik heb deze ook nog liggen, na een gestrand projekt.
                      Zijn toch zeker een heel stuk goedkoper bij mij.

                      #17502257
                      Bart Hoedemaker
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        Was is er mis met ketting als distributie? Dat is ideaal :thumbup

                        #17502258
                        OA-H
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 May 2012

                          hoe is dit project afgelopen?

                          #17502259
                          anoniem
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            heb vroeger op een beurs in Meppel een oud type GT met een ingelepelde V8 gezien, ja echt

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.