Forumindex › Forums › Techniek › Cih › GT met 19s probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2009 om 19:45 #17209196
heej,
ik heb een GT tje gekregen van me vader, daar zijn alleen n paar probleempjes mee, en aangezien ik al1 de c20xe kan dromen is dit ff wat anders.probleem 1:
wat is de ontstekingsvolgorde? ik neem aan 1-3-4-2?? aangezien de bougiekabels loshangen…probleem 2:
een hoop losse kabels… welke zijn nodig om de motor te laten draaien? gechakelde spanning naar bobine, en iets om de startmotor rond te laten draaien?? en zit er ergens nog iets wat de toeren geeft, en een oliedruk signaal oid?als er iemand een kabelschema heeft zou dat heel mooi zijn…
de 19s word welliswaar over n jaartje ofzo vervangen door n c20xe of iets, maar wil dr ff mee rijden tot k me corsa klaar heb.
alvast bedank
Marc
17 maart 2009 om 21:19 #17471321ontstekingsvolgorde is inderdaad 1-3-4-2
Rotor draait rechts-om van bovenaf gezien.
Cilinder 1 bij het streepje op het verdelerhuis zetten.Bobine krijgt geschakelde voeding vanaf contactslot via een weerstanddraad, wanneer de ontsteking via contactpunten plaats vindt.
Groene draad vanaf de contactpunten gaat naar je bobine. Tevens zorgt deze draad voor de aansturing van je toerenteller.
De draad die naar je startmotor gaat, moet je even meten: even multimeter op de massa en de vermoedelijke draad en vervolgens je contactsleutel helemaal doordraaien. Nu moet er een voeding op komen.
Oliedruksensor zit rechts op het blok, onder het spruitstuk achteraan. Deze zorgt alleen voor het oliedruklampje (en soms voor de oliedrukmeter, als je die hebt.
17 maart 2009 om 23:47 #17471322Hey,
Log eens in op dit forum :opelgtforum
En ga naar downloads.
Daar vindt je oa het volledige electrische schema van de GT.
Je moet dan wel even lid worden (gratis), maar als je een GT hebt , vind je er altijd waardevolle info.Geert
18 maart 2009 om 20:56 #17471323heej,
ik ga vrijdag proberen m aan te slingere… ik zal me ff registreren daar, in elk geval bedanktMarc
6 mei 2009 om 18:52 #17471324origineel gepost door gvy
Hey,Log eens in op dit forum :opelgtforum
En ga naar downloads.
Daar vindt je oa het volledige electrische schema van de GT.
Je moet dan wel even lid worden (gratis), maar als je een GT hebt , vind je er altijd waardevolle info.Geert
Kijk! Das nog eens reclame:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.