Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Gsi vermogensverlies….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2013 om 16:24 #18153766
vandaag 4gastest laten doen, zie resultaat: :thumbdown
volgens de dealer lagen de waardes zeer buiten bereik. :hmmz
9 oktober 2013 om 21:43 #18153767Aan de HC waarde te zien gebruikt die aardig wat olie, of de motor loopt erg rijk
Dat laatste doet die ook gezien de lambda waarde, alleen raar dat t CO wel goed isTemp sensor stuk? Of is die al vervangen?
10 oktober 2013 om 19:57 #18153768Hij is echt Veeeeeeel te rijk!
10 oktober 2013 om 19:58 #18153769Heb je de brandstofdruk ook al eens gecontroleerd?
11 oktober 2013 om 07:25 #18153770Blijft er geen injecoter of meerdere openstaan….
13 oktober 2013 om 10:01 #18153771de meetwaardes is met een kapotte katalysator gemeten,
ik heb nu ook 3 storings:
P0130 – O2 Sensor 1 Incorrect Signal
(08) – Not presentP0170 – Lean Exhaust
(02) – Not presentP0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold
(00) – Not presentDus dat zou misschien kunnen verklaren dat de waardes zo de pan uit reizen.
ik heb kunnen regelen dat de katalysator onder garantie word gemaakt.
zodra ik hem terug heb laat ik de auto nogmaals goed controleren.13 oktober 2013 om 20:43 #18153772Ben benieuwd, maar zonder kat moeten de waardes gewoon normaal zijn. Die waardes zijn de reden dat de kat stuk gaat… omdat er brandstof gaat verbranden in de uitlaat door het te rijke mengsel.
24 oktober 2013 om 20:06 #18153773Van de week heb ik de gereviseerde katalysator er onder gezet, er zit nu een metalen geraamte in. (kan meer hitte verdragen etc.)
Helaas loopt de motor nog niet super.
klachten zijn: de motor schudt tijdens stil staan voor stoplicht, en onder het rijden.
overigens staat na 1 dag p1405 egr feedback sensor ook weer in de fault codes, terwijl er recent een nieuwe op zit.
als de motor warm is start hij soms heel moeizaam.. net of de accu het niet aan kan…Is het dan misschien toch mijn ecu?! :cry :cry ik weet het niet meer, ik word er helemaal gek van :(
wie kan mij nog wat tips geven..?25 oktober 2013 om 19:12 #18153774Gaat de motor wel makkelijk rond? Of duurt het heel lang voordat ie eindelijk aanslaat? Extra massa al gelegd? Direct van accu naar motor?
25 oktober 2013 om 19:34 #18153775Kat vv eronder.
GaskleP schoonmaken en carterventilatie checken25 oktober 2013 om 21:06 #18153776@CarloAstra wrote:
Gaat de motor wel makkelijk rond? Of duurt het heel lang voordat ie eindelijk aanslaat? Extra massa al gelegd? Direct van accu naar motor?
soms start hij wel goed en snel, en nee nog geen extra massa’s gelegt.
kat vervanger is geen optie voor mij omdat ik het spruitstuk kat systeem heb.
heb er vanavond ook weer een storing bijgekregen: Lean exhaust p0170…. :wtf
1 december 2013 om 15:23 #18153777Hallo mensen,
Even weer een update,
Ik heb inmiddels de katalysator leeg gehaald omdat deze weer stuk was en ik geen zin had om nogmaals een nieuwe te kopen.
de auto is meerdere malen naar de garage heen geweest vanwege weerkomende storingen : P0170 (lean exhaust), P1405 (EGR Valve Feedback Voltage Low), P0420 Catalyst Efficiency Above Threshold.
op advies heb ik de MAF sensor, krukassensor en de (EGR nogmaals) vervangen voor een orginele.
Daarna is de ecu geherprogrammeerd/geupdated. en het bleek een week goed te gaan totdat ik tijdens het starten vandaag weer het (svs) lampje zag branden.. :pukeResultaat uitlezen:
P0170 – Lean Exhaust
(02) – Not present
P0130 – O2 Sensor 1 Open Circuit
(04) – Not present
P0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold
(00) – Not present
P1525 – Limp Home Position Error
(00) – Not present
P1550 – Electronic Throttle Control Engine Stop
(08) – Not presentik word hier ziek van :puke, mijn ideén en geld zijn op :cry
wie o wie heeft nog een idee?Groetjes Henk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.