Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Gsi vermogensverlies….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2013 om 16:43 #18153741
Vanavond nog even weer uitgelezen, stonden nu 4 codes in:
P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation
(08) – Present
P1329 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4
(00) – Not present
P1328 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3
(00) – Not present
P1327 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 2
(00) – Not presentAuto kan nog maar 5000 toeren maken :hmmz , Daarna hoop lawaai en inhouden.
Pingelt ook veel..
Iemand nog ideen?, anders morgen even naar de garage.11 augustus 2013 om 17:44 #18153742> EGR Feedback sensor, betekend waarden buiten bereik of verkeerd signaal.
– EGR klep vast.> Klop waarden buiten bereik kan komen door verkeerd mengsel.
Willem
14 augustus 2013 om 20:14 #18153743hallo,
vanavond bougies bekeken en voor zekerheid vervangen,
meteen compressie test gedaan.. de resultaten:
cyl 1 15.5 bar
cyl 2 16 bar
cyl 3 15.5 bar
cyl 4 16 baris de compressie voor dit blok (z18xe) goed?,
probleem is er trouwens nog steeds.
feedbacksensor storing is (nog) niet weergekomen sinds ik de EGR afdop pakking er weer tussenweg heb gehaald…mvg
14 augustus 2013 om 20:20 #18153744nette waarden inderdaad…
Willem
14 augustus 2013 om 21:17 #18153745@wim-v6 wrote:
nette waarden inderdaad…
Willem
Oke, gelukkig.
in het boekje staat 10.5, wat bedoelen ze daarmee?, dat het minimaal 10,5 moet zijn? snap er niks van :P
15 augustus 2013 om 08:21 #18153746Nog wel.. maar als je zo (pingelend) door blijft rijden gaat ie absoluut kapot vroeg of laat.
Ik dacht te zien dat je een OPCOM had. Misschien een idee om eens een logging van de motorsensoren te doen terwijl je rijdt. Ik heb laatst (ook Corsa Z18XE) een logging gemaakt bij 80 km/uur (teller) op de cruisecontrol en bij 100 km/uur.
Als jij dat nu ook eens doet en het Excel bestand deelt, dan kan ik die eens voor je vergelijken of er een afwijkende waarde tussen zit van 1 van de sensoren, als je daar interesse in hebt.
Kijk ook even welke foutcodes je nu nog over hebt.Gr,
The Duke16 augustus 2013 om 22:01 #1815374717 augustus 2013 om 18:25 #18153748Das een mooi gaatje willem.
Wordt je niet vrolijk van18 augustus 2013 om 19:27 #18153749@ corsaboy: Nope, Auto is rijdend bij ons aangekomen hier haha…
We haalde de voorste inlaathelft los, lag gelijk een halve liter olie op de grond…@ Gsi-Corsa: 10,5 is de Compressie verhouding, technische boeken spreken weer van Compressie einddruk, dat is de te meten Compressiedruk tijdens een Compressie test.
De Z18XE mafg tussen de 14 en 16bar druk hebben wil de motor in goede staat zijn, het max verschil onderling zou max 0,5bar mogen bedragen, dat is ook keurig!!Willem
22 augustus 2013 om 20:59 #18153750@the-duke wrote:
Nog wel.. maar als je zo (pingelend) door blijft rijden gaat ie absoluut kapot vroeg of laat.
Ik dacht te zien dat je een OPCOM had. Misschien een idee om eens een logging van de motorsensoren te doen terwijl je rijdt. Ik heb laatst (ook Corsa Z18XE) een logging gemaakt bij 80 km/uur (teller) op de cruisecontrol en bij 100 km/uur.
Als jij dat nu ook eens doet en het Excel bestand deelt, dan kan ik die eens voor je vergelijken of er een afwijkende waarde tussen zit van 1 van de sensoren, als je daar interesse in hebt.
Kijk ook even welke foutcodes je nu nog over hebt.Gr,
The DukeDat is inderdaad een goed idee!!, alleen ik denk dat ik HET probleem heb gevonden, alleen wil graag van iemand een bevestiging of dit het probleem kan zijn.
Afgelopen 2/3 weken hoorde ik alleen als de motor warm werd een fluitend geluid bij optrekken,( beetje turbo achtig). even onder de auto gekeken en tot mijn conclusie gekomen dat mijn flexibel pijp kapot was.
vandaag heb ik dus uiteindelijk (i.v.m de vakanties etc.) de uitlaat laten maken. en het fluitend geluid is er nog!, dus er blijft eigg maar 1 ding over en dat is de katalysator lijkt mij.
nu heb ik vanavond de 1e lambdasonde eruit gedraaid, en met een lampje in de kat gekeken :hmmz en toen een foto gemaakt. :hmmz
zie foto:
volgensmij is mijn katalysator dus kapot :thumbdownkan dit het probleem al die tijd zijn geweest?,
mvg henk
22 augustus 2013 om 21:19 #18153751Die is dood ja…..
Verklaard fluitend geluid ook.
meestal ook beperkte doorstroom..
Willem
22 augustus 2013 om 21:32 #18153752@wim-v6 wrote:
Die is dood ja…..
Verklaard fluitend geluid ook.
meestal ook beperkte doorstroom..
Willem
zou dit ook het beroerd lopen(pingelen etc.) kunnen veroorzaken?,
mvg22 augustus 2013 om 21:34 #18153753jazeker, Word Motor (verbranding) word Veel te warm, omdat deze smoort door het niet naar buiten krijgen van de uitlaatgassen..
Willem
22 augustus 2013 om 21:50 #18153754Oke, dan ga ik mijn katalysator z.s.m vervangen,
is het verstandig om lambdasonde ook meteen mee te vervangen?,
mvg
22 augustus 2013 om 21:58 #18153755als ie goed werkt, zou ik niet weten waarom..
22 augustus 2013 om 22:17 #18153756bekabeling bij begin van lambdasonde is best slecht,
maar probeer het eerst wel even met de oude nog :),bedankt!
27 augustus 2013 om 17:22 #18153757Geachte mensen!, zoals het er nu uit ziet is het probleem weg!,
Gisteravond heb ik de katalysator uitgewisseld met een nieuwe (immitatie), de nieuwe paste niet meteen, omdat 1 buis aan de linker kant 2 mm breder was dan de originele katalysator, waardoor me airco pomp dus in de weg zat, :fy1 . maar ja uiteindelijk er toch op gekregen. :angel
En de corsa heeft weer power,. zoveel power dat ik er versteld van stond, het probleem heeft zich dus al vanaf het begin voorgedaan dat ik hem kocht, en is langzaam groter geworden.ik wil jullie bedanken voor de goede tips!, en als er weer problemen zijn horen jullie het wel. :p
m.v.g henk :thumbup
29 augustus 2013 om 19:06 #18153758Mooi dat het opgelost is :thumbup
Gr,
The Duke3 september 2013 om 19:43 #18153759Hallo ben ik weer,
ik heb waarschijnlijk weer een probleempje. momenteel irriteer ik mij een beetje aan hoe de auto rijdt, de auto bokt/hikt in bepaalde versnellingen op continu toerentallen.
op cruise control bokt de auto ook.
het is niet extreem, maar wel irritant…
waar zou dit aan kunnen liggen?, moet ik toch weer een poging doen om mijn egr af te doppen?
iemand tips?
mvg4 september 2013 om 21:20 #18153760kan de EGR zijn, kan de LMM zijn, kan de Bobine zijn..
Willem
5 september 2013 om 10:33 #18153761Ik had gewoon die kapotte kat leeg gemaakt en geen nieuwe meer geplaatst.
EGR schoonmaken en daarna afdoppen is altijd goed.
Wanneer zijn de bougies voor het laatst vervangen?
En zijn de bougiekabels nog wel goed?6 september 2013 om 19:31 #18153762Bougiekabels heeft deze niet Servaas, wel een gevoelige bobine brug. (Z18XE is moderne meuk :jerry )
Willem
30 september 2013 om 15:28 #18153763mensen, het is weer zover!!! :swear :swear :swear
na wat glaswol rookpluimpjes en gerammel maar eens de lambdasonde eruitgetrokken!katalysator ligt er weer in 10 stukjes in :wtf :cry :cry :cry
wat kan ik dit nou inhemelsnaam veroorzaken?, toevallig slechte nieuwe(imitatie) kat? :swear
of het motorblok in de war :cry :fy130 september 2013 om 18:59 #18153764Denk toch iets mis gaat in de ECU..
30 september 2013 om 19:38 #18153765@CarloAstra wrote:
Denk toch iets mis gaat in de ECU..
kan maar denk ik niet, want dan had er wss wel meer aan de hand moeten zijn,
zou het aan die 7% afwijking kunnen liggen van maf sensor?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.