Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Gsi vermogensverlies….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2013 om 15:39 #18153716
Nee moet juist toenemen naar mate je meer gas geeft en afnemen met gas los.
Want des te meer gas des te meer lucht naar de motor gaat.
29 juni 2013 om 15:23 #18153717Ik ben vrijdag even langs de dealer geweest, en ze hebben toen de lmm getest,
hij wijkt max. 7% af, dus het is geen nieuwe meer, maar ook niet echt stuk.
dus dat is het probleem wss niet…,over 2 week heb ik een afspraak staan en dan gaan ze allerlei dingen bekijken, en dan hoop ik dat ze het probleem goed en (goedkoop) kunnen oplossen,
ik hou jullie op de hoogte.mvg
29 juni 2013 om 15:27 #18153718Ben benieuwd laat het even weten.
30 juni 2013 om 20:00 #18153719Nog even snel tussendoor,
het is mij vanmiddag opgevallen dat de auto ook pingelt, met optrekken vooral.
ik heb er een filmpje van gemaakt, rond de 0.02sec. hoor je 1 keer pingelen en op 0.04sec van het filmpje..
[youtube:3nsgaja3]http://www.youtube.com/watch?v=I05_Rjw3US0[/youtube:3nsgaja3]kan dit nog ergens op duiden?
M.v.g
12 juli 2013 om 16:02 #18153720hallo mensen,
de opel is vandaag naar de opel garage geweest, en ze hebben het probleem (nog) Niet kunnen vinden.
het volgende hebben ze controleerd.
– MAF sensor getest (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
– riemtiming gecontroleerd. was goed
– Bovenste lambda sone eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
– Benzine druk gemeten. was ook goed!,dus de opties houden een beetje op, en ik weet het ook niet meer :hmmz
heeft willem misschien nog tips?,15 juli 2013 om 18:24 #18153721Niemand tips?,
een auto kan toch niet zomaar 40km/h zachter gaan rijden?,
hij red 170 na lange tijd, terwijl fabriek 210 is..? :cry16 juli 2013 om 22:57 #18153722Kun je doortrekken tot in het rode gebied van je toerenteller?
17 juli 2013 om 06:01 #18153723Remklauw die vast zit?
Trek je LMM eens los en probeer het dan?
Ik denk dat alles weer moet werken als je je lmm hebt vervangen.17 juli 2013 om 15:55 #18153724@Dr.Ed wrote:
Kun je doortrekken tot in het rode gebied van je toerenteller?
1e 2e en 3e versnelling wil ie tot toerenbegrenzer,
in de 4e haal ik 6000 toeren niet de begrenzer, als ik dan doorschakel naar de 5 ga ik nog wel iets harder, alleen bij 170 houd het op.@Haasje17 wrote:
Remklauw die vast zit?
Trek je LMM eens los en probeer het dan?
Ik denk dat alles weer moet werken als je je lmm hebt vervangen.er zit geen remklauw vast, :P alle wielen draaien lekker soepel rond.
lmm lostrekken heb ik al geprobeerd maar niet op snelweg, maar helpt niet.. zelfde probleem.17 juli 2013 om 16:34 #18153725Uhhhh, krijgt ergens weerstand van dus. Niet van de remmen en assen, koppeling is niet versleten, mechanisch blijft over de versnellingsbak. Zit daar wel (de goeie) olie in?
24 juli 2013 om 20:25 #18153726@Dr.Ed wrote:
Uhhhh, krijgt ergens weerstand van dus. Niet van de remmen en assen, koppeling is niet versleten, mechanisch blijft over de versnellingsbak. Zit daar wel (de goeie) olie in?
kan iemand verklaren of dit echt zou kunnen?,
en ik heb ook wat nieuws, vandaag tijdens het rijden ging het motorlampje branden.
uitgelezen met de opcom en resultaat is: P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation.
ik heb mijn EGR afgedopt.waar kan dit de oorzaak van zijn?
mvg
25 juli 2013 om 12:04 #18153727Heb ik een tijd later na het afdoppen ook gekregen.
Op den duur is toch gewoon je EGR-klep versleten, omdat ie wel open en dicht blijft gaan ook al dop je hem af. Zit dan vast / komt in ieder geval niet meer in de positie die hij moet komen.Je kan hem natuurlijk vernieuwen, maar omdat ik er voor eens en altijd vanaf wilde zijn, heb ik hem eruit laten programmeren bij DBilas. (zie oude posts van me, kan je de info vinden)
Gr,
The Duke9 augustus 2013 om 17:22 #18153728Hallo,
Even een kleine update, ik ben net weer terug van vakantie. en de auto heeft zich op de heen weg goed gedragen, maar op de terugweg was DRAMA.
ik had gigantisch veel vermogens verlies, kon niet normaal optrekken. de auto ging zelfs zachter met vol gas geven.
op de terugweg brandde er ook nog een lampje, 4 keer 2 min lang heel raar lampje, ging ook weer uit, het is zo’n auto met een steeksleutel erdoor.
Eenmaal thuis aangekomen meteen uitgelezen met opcom, en kwam de volgende fault codes tegen:P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation
(08) – PresentP1329 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4
(00) – Not presentP1328 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3
(00) – Not presentik heb recent een nieuwe egr, (oude was kapot) en heb de nieuwe ook afgedopt, dus ik weet niet of die p1405 daardoor komt?,
maar over die andere 2 maak ik mij meer zorgen..wie kan mij helpenn?!! :cry
mvg
9 augustus 2013 om 17:53 #18153729Vervangen, enige manier meestal.
Willem
9 augustus 2013 om 18:15 #181537309 augustus 2013 om 18:35 #18153731Als je wil weten of de LMM slecht is de LMM, voor een Originele..
Vermogens verlies kan vanalles zijn, van slechte nokkenassensor tot LMM, of 1e lambda sonde..
Temperatuursensor etc etc…Willem
9 augustus 2013 om 19:58 #18153732Maar wat kan deze storingen veroorzaken?
P1329 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4(00) – Not present
P1328 – Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3(00) – Not presentEn wat houd dit precies in?
9 augustus 2013 om 21:48 #18153733Klopsignaal, dan word vermogen gereduceerd.
Er is iets wat de zuigers laat kantelen, of wat een zodanige trilling veroorzaakt dat de klopsensor aangesproken word, en deze overgaat in veilige modus.
Willem
10 augustus 2013 om 11:19 #18153734Oke,
Nu is mij opgevallen dat mijn uitlaat fluit, en dus lek is bijhet flexibel stuk,
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Mvg10 augustus 2013 om 12:19 #18153735is na de lambda’s, dus zou de motorloop niet op deze manier mogen beinvloeden
10 augustus 2013 om 17:44 #18153736Wat een drama..
Dus als ik het goed begrijp heb je ondertussen het volgende gedaan (want ik raak het overzicht een beetje kwijt):
– andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
– andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
– nieuwe bougies
– riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
– MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
– Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
– Benzine druk gecontroleerd
– Nieuwe EGR en deze afgedoptKijk, als je vol gas geeft en dan niet wil lopen, is het niet je lambda sensor, dus die kunnen we uitsluiten.
Ik snap er niks van als je net een nieuwe EGR hebt gemonteerd, deze direct alweer een foutmelding geeft, dat is sowieso te raar. Zou ik even mee terug gaan, want moet op zo een korte termijn nog garantie zijn. (ik neem aan dat je de pakking juist hebt gemonteerd, zodat de plunjer nog kan bewegen ?!)
Ik neem ook aan dat je de benzinedruk ook rijdend hebt gecontroleerd (want stationair draaiend of alleen contact aan, zal hij de druk wel halen, maar houdt hij dit ook vast als er wat meer benzine geleverd moet worden, zodat je kan zien of de pomp of het brandstoffilter misschien het probleem is).
Stel… Dat beide bovenstaande zaken het niet zijn én hij nu maximaal moet corrigeren op cilinders 3 en 4 qua pingelen, dan zou je denken dat die 2 cilinders niet voldoende benzine krijgen, dus wellicht deels verstopte injectoren hebben (niet-merk benzine getankt?!) Dan zou je het eens kunnen proberen met Forté Fuel systemcleaner toevoegen, maardan zou je toch ook echt een verschil moeten zien tussen de bougiekleur van deze en andere cilinders.
Gr,
The Duke11 augustus 2013 om 09:05 #18153737@wim-v6 wrote:
is na de lambda’s, dus zou de motorloop niet op deze manier mogen beinvloeden
mijn eerste lambda zit in de katalysator bovenin,
mijn 2e zit na het flexibel stuk.. dus kan het wezen dat hij niks meer meet, door mijn lekke flexibel stuk en daarom zo raar doet?m.v.g
11 augustus 2013 om 09:08 #18153738Die laatste Controleerd alleen werking van de katalysator, doet verder niks met de afstelling van de motor..
Willem
11 augustus 2013 om 09:13 #18153739@the-duke wrote:
Wat een drama..
Dus als ik het goed begrijp heb je ondertussen het volgende gedaan (want ik raak het overzicht een beetje kwijt):
– andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
– andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
– nieuwe bougies
– riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
– MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
– Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
– Benzine druk gecontroleerd
– Nieuwe EGR en deze afgedoptKijk, als je vol gas geeft en dan niet wil lopen, is het niet je lambda sensor, dus die kunnen we uitsluiten.
Ik snap er niks van als je net een nieuwe EGR hebt gemonteerd, deze direct alweer een foutmelding geeft, dat is sowieso te raar. Zou ik even mee terug gaan, want moet op zo een korte termijn nog garantie zijn. (ik neem aan dat je de pakking juist hebt gemonteerd, zodat de plunjer nog kan bewegen ?!)
Ik neem ook aan dat je de benzinedruk ook rijdend hebt gecontroleerd (want stationair draaiend of alleen contact aan, zal hij de druk wel halen, maar houdt hij dit ook vast als er wat meer benzine geleverd moet worden, zodat je kan zien of de pomp of het brandstoffilter misschien het probleem is).
Stel… Dat beide bovenstaande zaken het niet zijn én hij nu maximaal moet corrigeren op cilinders 3 en 4 qua pingelen, dan zou je denken dat die 2 cilinders niet voldoende benzine krijgen, dus wellicht deels verstopte injectoren hebben (niet-merk benzine getankt?!) Dan zou je het eens kunnen proberen met Forté Fuel systemcleaner toevoegen, maardan zou je toch ook echt een verschil moeten zien tussen de bougiekleur van deze en andere cilinders.
Gr,
The Dukehallo the duke,
mijn antwoorden op je vraag:– andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok (ja, alleen wel van een x18xe1 uit 1998 dus misschien had die ook wel veel procent afwijking.)
– andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok ( ook getest van een x18xe1 uit 98 dus eigg geen 100% zekerheid)
– nieuwe bougies ( is door de vorige eigenaar recent vervangen (ngk) )
– riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was ( inderdaad gecontroleerd en was goed.)
– MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven) ( klopt)
– Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit. ( ze zagen wel wat scheurtjes maar niets ernstigs)
– Benzine druk gecontroleerd ( benzine druk is rijdend gecontroleerd en was volgens opel dealer goed.)
– Nieuwe EGR en deze afgedopt ( ja, alleen ik weet niet zeker of ik de pakking goed heb zitten… past dat maar op 1 manier dan?)mvg
11 augustus 2013 om 09:17 #18153740@wim-v6 wrote:
Die laatste Controleerd alleen werking van de katalysator, doet verder niks met de afstelling van de motor..
Willem
ow, :(, opel garage zei nog wel tegen mij dat de kabels van de 1e lambda er slecht uitzagen,
en kan dit (verergerd) probleem überhaupt iets te maken hebben met het kapotte flexibel stuk? i.v.m drukverlies ofzo?
:( mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.