Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!
- Dit onderwerp bevat 472 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 januari 2022om 11:35 door GSI Racer.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2013 om 17:52 #17957434
zal nog meer foto’s maken als hij eens goed gepoetst is. Dit weekend :thumb
16 november 2013 om 22:20 #17957435Ook mooi die 2nd Ride :wors
Hey, ligt het aan mij.. of zijn al je eerdere foto in dit topic niet meer zichtbaar ?? (mijnalbum overload?!)
:thumb
17 november 2013 om 14:02 #17957436gvd ja!! :shock:
Hoe kan dat nu weer :wtf
22 november 2013 om 19:03 #17957438Foto’s doen het weer :thumb
22 november 2013 om 21:36 #17957439Mooi zo king:
Ik dacht.. meld het ff :thumb
23 november 2013 om 17:55 #17957440thanks want had het zelf niet gemerkt :thumb
24 november 2013 om 18:39 #17957441Ben weer lekker opgeschoten aan de blauwe.
daar komt binnenkort de rolkooi in, dus hebben we het dash er al uit gehaald :thumbvoor:
stoeltjes eruit en dash kaal maken:
klaar:
elektrisch gedeelte van het contactslot heeft het niet overleefd.
deze viel zo uit elkaar toen ik de stekker eraf trok. Vind het nog een wonder dat ik hier geen problemen mee gehad heb :hmmz
en nog wat gewicht eruit gehaald: :mrgreen:
24 november 2013 om 18:49 #17957437Heerlijk is dat he dashboard demontage king:
25 november 2013 om 20:11 #17957442had het nog nooit eruit gehad van een Astra.
viel me reuze mee. kachelpaneel is ff voorzichtig doen. voor de rest stelt het niks voor eigenlijk.
leuker dan een Vectra B :jerry19 december 2013 om 09:06 #17957443Wat moet je eigenlijk aanpassen om een calibra turbo luchtfilterbak met lmm in de astra motorruim te krijgen. ??
Verder keep up the good word king: :thumb
20 december 2013 om 23:48 #17957444Stuk van de onderkant van de bak afzagen.
hoeveel precies weet ik niet, want ik heb die bak zo gekochtmoet gewoon schuin afgezaagd worden om op de ronding van de carroserie aan te sluiten en niet tegen de kap te komen
21 december 2013 om 17:53 #17957445oke als dat alles is :) king:
En de achterste aluminium steun blijft die bij turbo ombouw ook heel trouwens ?
Achterste rubber wou ik vol gieten met dat pu-rubber van polyservice :D22 december 2013 om 15:10 #17957446Lekker bezig daar, weer druk aan de hobby zo te zien! :thumbup
22 december 2013 om 19:34 #17957447rubbers heb ik ook vol gegoten!
scheelt echt een bak ja :thumb23 december 2013 om 10:05 #17957448Ok king: waar heb jij je drukgroep van sachs weg eigenlijk ??
Versterkt druklager ook een aanrader of voldoet orgineel ook ?Thanks voor de info ! :thumb
23 december 2013 om 17:54 #17957449Als ik me niet vergis van Biesheuvel.nl
versterkt druklager is wel een aanrader ja. Ik heb een orgineel erin, maar maakt nu al geluid (na 1 jaar)
dus er komt binnenkort een sterker in ja :thumb28 december 2013 om 17:08 #17957450Vandaag weer aan de Astra geklust.
De laatste keren voordat hij op stalling ging had ik last van wat blauwe rook.
Met name na een stukje rijden en daarna starten.
Werd eigenlijk steeds erger en bleef op een gegeven moment wel erg roken :shock:
kwamen ook al wat olie resten uit de dumpvalve en je zag de turbo uitwendig wat zweten, dus wist eigenlijk al hoe laat het was.Vandaag de turbo dus gedemonteerd, en ja hoor.
complete inlaat gedeelte zat los :shock:
kon je zo een stukje heen en weer draaien.
En de o zo bekende wastegate zitting was op 3 plekken gescheurd.
Gek dat hij het nog zo goed heeft gedaan, want liep eigenlijk nog als de brandweer….Tijd voor een nieuwe dus, die zal binnenkort binnen zijn!
Verder nog de zijruiten eruit gehaald en de voorruit.
Volgende week beginnen ze met het inlassen van de rolkooi namelijk.Er is nog heel wat te doen, maar we gaan er weer tegen aan! :thumb
30 december 2013 om 11:30 #17957451Kan je beter gelijk een k26 of 29.5 nemen tog?? Leuke upgrade gelijk dan :thumb
30 december 2013 om 18:15 #17957453kan wel Ram, maar dan moet ik eigenlijk ook met andere drijfstangen en zuigers gaan rijden en daar heb ik ff geen zin in :mrgreen:
en voor op de Nordschleife is het snel zat met 300pk30 december 2013 om 18:18 #17957452Hoeft tog niet gelijk. Bedoel als je in de toekomst wilt dan hoef je niet weer een andere turbo te zoeken ;)
30 december 2013 om 18:46 #17957454neh, vind het toch goed zo :thumb
18 januari 2014 om 17:07 #17957455weer een updatje voor de blauwe!
Ben de laatste weken met de Porsche remmen aan de gang geweest, en ja, het past!! :wors
Via Epytec in Duitsland heb ik adapters kunnen bestellen om met 4 zuiger klauwen van een 996/Boxster S te kunnen rijden.
Dit is echt 100% plug & play, je hebt alleen andere bouten nodig om de adapter en de klauw vast te schroeven.
Via hun site krijg je meteen te weten dat je schijven van een Vectra C V6 nodig hebt. 322mm doorsnede.
Dat hoefde dus ook niet meer uitgezocht te worden :mrgreen:Eenmaal alles binnen maar gelijk gaan passen.
Was echt erop schroeven en klaar. Klein tegenvallertje was dat ik met de spaken van de velg tegen de klauw kwam.
Dus maar 3mm spoorverbreders gekocht. Deze waren nog NET te dun helaas.
Dan maar 5mm, hiermee past het perfect!Voor de rest heb ik nog een 25mm hoofdremcilinder gekocht van een Saab 9-3 Aero en een tandemrembekrachtiger
van een Vectra B deze is wat kleiner in doorsnede maar heeft 2 vacuumkamers.Nog wat foto’s:
Schijf van Zimmermann
Dit zijn de adapters, mooi spul!
Het complete pretpakket
En het past! :thumbup
De klauwen gaan nog opnieuw gepoedercoat worden, maar ik wilde eerst zeker weten dat alles pastte.
Moet ook nog ff 2 banjoboutjes uit halen waar je de remslang mee op de klauw schroeft, want de orginele Opel boutjes passen niet. Is andere schroefdraad.Voor de rest nog een paar kilo’tjes bitumen gekrabd binnen in de auto, eind deze maand gaan ze aan de kooi beginnen ;)
18 januari 2014 om 17:14 #17957456:wtf Man daar kun je een tank mee laten remmen haha.
Ik doe een eerst een poging met calibra turbo remmen als dat niet genoeg is weet ik het ook wel :thumbup
Is hoofdremcilinder vectra v6 ook niet 25 mm ? Die van mij x25xe wel en er staat op de sloop nog 1 zag ik vandaag :agent.
Passen orginele calibra turbo wielen nog denk je ? 16 inch 6 j et 49 ?Verder goed bezig !!! suc6 met de verder ombouw :kewlpics
18 januari 2014 om 17:19 #17957457Wel vreemd dat je niet de hele schijf benut om te remmen.
18 januari 2014 om 17:47 #17957458@noordpoolgsi, van een Vectra B V6 kan ook ja, maar er zijn ook veel types die een 23mm hebben.
@sjoerdie, ik benut gewoon de volle oppervlakte van de schijf hoor, dat lijkt maar zo dat de klauw uit het midden zit.
blokken zitten er trouwens nog niet in.
Anders zou je ook problemen krijgen met de apk he, als je maar op de helft van je schijf remt.
en dan heb je er nog niks aan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.