Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!
- Dit onderwerp bevat 472 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 januari 2022om 11:35 door GSI Racer.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2013 om 14:35 #17957359
@GSI Racer wrote:
nee, maar dat was ik wel van plan
kom je nu goed aan!het gekke is dat hij het keren niet doet en dan ineens weer een paar keer achter elkaar
hij blijft dan ook echt vol doorgaan, kun je gewoon zonder gas te geven rijden.
na een halve minuut is het wel goed dan ;)Dan moet de stappenmotor (heeft een C16NZ die?) van mijn Kadettje wel erg vast gezeten hebben want ik had permanent volgas tot in de begrenzer op het laatst, nooit geweten dat Kadettjes de cruisecontrol optie krijgen vlak voordat ze ingeruild worden :hmmz
11 januari 2013 om 18:47 #17957360weer wat spul binnen gekregen vandaag
-vloeibare PU Rubber voor in de motorsteunen
-Sachs Performance drukgroep
-en de nieuwe bak :Dnet al fftjes de stappenmotor in de remmenreiniger gezet, kan die lekker weken tot morgen
en alvast de rubbers uit de draagarmen geperst
moet nog Powerflex spul bestellen :thumbupmorgen nieuwe opdate!
11 januari 2013 om 19:01 #17957361Project gaat lekker zo ! :thumb
11 januari 2013 om 20:21 #17957362met welke plaat ga je straks rijden? of houd je die andere?
heb je ook nog plannen voor meer vermogen?
11 januari 2013 om 20:21 #17957363Ja man je bent goed bezig ben benieuwd wat die pu hars doet straks in je rubbers
11 januari 2013 om 23:10 #17957364@sw16v,
Op advies van velen ga ik met een OMP starre plaat rijden
deze koppeling gaat regelrecht naar het oud ijzer!
geen plannen voor meer vermogen.
ik rij met intern standaard spul, dus tegen de 300pk is dan wel een beetje de max he dacht ik
@mark, zou heel veel uit moeten maken.
de motor kantelt nogal veel nu, wat door de zwakke steun aan de achterzijde van de bak komt.
deze kun je met de hand al vervormen….12 januari 2013 om 13:11 #17957365Ja idd ook bij de kadett gsi is motorsteun bij de distributie kant een zwak punt naar mijn idee, ga denk ik ook zo die rubbers opvullen, welke hars gebruik jij nu als ik vragen mag?
12 januari 2013 om 17:47 #17957366@Mark,
die hars van polyservice.nl
en dan hardheid 160
ik heb nog wel wat over, die kun je e.v.t wel overkopen (halve pot ongeveer, of nog wel meer)
doe maar pm ;)updateje vandaag:
Heb de hars in de motorsteunen gegoten.
eerst fijn malletjes maken, en gieten maar.
ging echt perfect.
staan nu fijn te drogen bij +/_ 20 gradenVanmorgen de stappenmotor uit de remmenreiniger gehaald, deze heeft de hele nacht liggen weken dus was weer brandschoon.
Nieuwe gasklepschakelaar ook gemonteerd (orgineel Bosch uiteraard)Verder de koelvloeistoflekkages opgelost.
die klep van de airco er tussenuit gehaald en andere slangen gemonteerd voor een C20XE zonder aircoOok nog ff de aircopomp alvast eraf gehaald, moet toch een andere steun op komen, maar dan moet eerst de bak er weer in hangen. Anders heb ik niks meer waar de motor aan hangt :mrgreen:
Bak ook nog ff schoon gespoten, maar niet goed gelukt.
komende week nog eens proberen, eerst goed in de ontvetter zetten
Ik ga hem niet uit elkaar halen, ga gewoon de gok wagen.
die Opelbakken komt normaal gesproken weinig aan.
prijs voor de lagers was al 330 euro :shock:
daar wil ik wel eens voor gokken :lol:Verder nog ff de xenonlampen eruit gehaald, zijn verkocht.
nu de angel eyes nog en dan orginele lampen er weer in!al met al weer lekker opgeschoten
volgende week:
fuseekogels verstelbaar maken om camber te kunnen stellen
Powerflex rubbers overal monteren, als deze binnen zijn
en misschien de bak weer inbouwen als daar nog tijd voor isOh, wat ik nog heb na gekeken!
De 26mm stabilisator van een Saab aan de voorzijde moet volgens mij wel gaan passen hoor!
enigste wat je moet doen is de uiteindes warm stoken en iets ombuigen, dan komt het gewoon overeen met de orginele Astra stang volgens mij hoor!
ik ga maandag ff kijken of ik een stang vind, dan kan ik duidelijk vergelijkenbe continued….
14 januari 2013 om 20:03 #17957367zojuist nog ff opgehaald :D
16 januari 2013 om 19:38 #17957368Zojuist alle Powerflexrubbers besteld.
Voor de:
draagarmen
stabilisatorstang
stabiverbindingen
achteras
stuurhuis2 weken levertijd ongeveer, dat is jammer want dat houd wel een beetje op :angel
19 januari 2013 om 15:05 #17957369Vandaag weer ff wat gedaan, niet heel ver gekomen omdat de koppelingsplaat nog steeds niet binnen is :???:
De bak is klaar om ingebouwd te worden.
sperdiff omgezet, nieuwe aandrijfaskeerringen gemonteerd en de bak gespoten.verder nog 2 steunen klaar gemaakt om zonder aircopomp te kunnen rijden.
en nog ff de Walbo brandstofpomp erin geschroefd, die had ik nog liggen.De plaat zal zeer waarschijnlijk volgende week komen, dus dan kan er gas gegeven worden.
dan kan de bak erin en het subframe er weer onder.
Powerflexrubbers zullen dan ook wel binnen zijn, dus die meteen ook erin dan.Moet rechts het wiellager nog vervangen. Daar hoor je zo niks aan, maar bij een linkse bocht begint deze geluid te maken.
ik dacht eerst dat het een difflager was, maar hier was niks aan te zien, en lijkt me ook sterk. Komt normaal nooit wat aan ;)Dus volgende week een grotere update hopelijk!
19 januari 2013 om 16:14 #17957370Kijk dat klinkt allemaal goed.
Erg netjes, blijft een mooie auto:)26 januari 2013 om 13:48 #17957371klein updatje voor vandaag nog:
Wiellager rv bleek toch stuk te zijn. Terwijl je het niet hoorde als je aan het wiel draaide.
maar toen alles los lag en je draaide aan de naaf, hoorde je het wel duidelijk.
Dit veroorzaakte dus ook voor 99% zeker bij het maken van linkse bochten (bijv rotonde)
Dus dat is weer opgelost.
Zit een lager in van 15 euro nu! Van FSRS Opelwebshop :sleepingVoor de rest de bak nog klaar gemaakt.
Schakelmechanisme erop
steunen er weer aan, en nieuw druklager gemonteerd.Dat was het ook wel weer zo’n beetje.
Volgende week kan de bak erin, dan heb ik alles compleet ;)28 januari 2013 om 17:38 #17957372hier nog ff wat foto’s van de spullen die ik inmiddels ook weer binnen heb:
koppelingsplaat
een van de aandrijfassen, andere ligt al in de auto :mrgreen:
de 24mm stabi en de stabi voor in de kofferbak achter
28 januari 2013 om 17:58 #17957373hee kerel had nog gekeken maar vind zo snel geen bout voor de oliepomp heb zo veel spullen staan dat ik door de opelparts de opels niet meer zie :P:p word tyd voor een zoldertje in de stalling te maken en dan allesuit te zoeken :angel
28 januari 2013 om 18:42 #17957374oke haha :jerry
ik kijk wel ff verder!2 februari 2013 om 15:56 #17957375:ass T is weer zaterdag, tijd voor een nieuwe update! :-D
Vandaag weer lekker opgeschoten met de Astra.
Koppeling zit er inmiddels in.
Bak zit er weer op.
Nieuwe aandrijfas erin. (andere lag fijn thuis, daar ligt ie goed) :mrgreen:
PU Bussen in de stuurstangen geperst.
Rubbers van het stuurhuis eraf gehaald om de Powerflex rubbers te kunnen monteren over 2 weken.
De juiste beugels gemonteerd zodat ik zonder die verrekte aircopomp kan rijden, hierdoor kan nu ook de intercooler buis over het subframe heen i.p.v er onderdoor.Dat was het weer zo’n beetje.
Heb nog wat foto’s kunnen maken van het eindresultaat :thumbup
bakkie erin:
nieuwe beugel en motorsteun:
nieuwe aandrijfas:
en de PU bussen in de stuurstangen:
Dat was het voorlopig weer.
Volgende week geen update, dan is carnaval!! :ass :ass2 februari 2013 om 20:12 #17957376Lekker bezig weer :D
Ik blijf het volgen :angel
Blijft een Mooi project :wors
:thumb
3 februari 2013 om 06:54 #17957377ziet er weer goed uit :thumb
3 februari 2013 om 06:55 #17957378ziet er weer goed uit :thumb
3 februari 2013 om 06:55 #17957379ziet er weer goed uit :thumb
16 februari 2013 om 17:42 #17957380en er is weer een update na 2 weken.
Carnaval gelukkig overleefd, dus we konden weer lekker aan de slag.
Weer flink opgeschoten vandaag.
Alle Powerflex rubbers kunnen plaatsen (m.u.v de achteras, die moet nog)
die van het stuurhuis waren ff flink klooien, met name de linker.
omdat alles zoveel harder is gaat het gewoon minder makkelijk, maar het is gelukt.
De andere rubbers gingen eigenlijk wel perfect. Fijn als je een pers bij de hand hebt ;)De juiste oliedruksensor ook maar gelijk gemonteerd, kom je goed bij zonder subframe.
gelijk nieuw oliefilter gemonteerd. Moet toch nog nieuwe olie op.De andere nieuwe aandrijfas zit er ook in, met nieuw hanglager.
Het beestje is dus weer lekker rollende nu :D
Nog geen proefrit gemaakt. Moet nog wat kleinigheidjes.
slang van de intercooler naar de turbo moet nog ff omgelegd worden, is wat voor volgende weeknog een paar foto’s. Heb er niet veel gemaakt helaas.
Zal volgende week voordat ik begin nog ff wat foto’s maken van hoe het er nu uit ziet ;)Ohw ja, Het was bekend dat voor de Astra geen Powerflex rubbers waren voor het stuurhuis.
Dus had ik die van een Saab 9-3 genomen.
Is hetzelfde, alleen de rechter rubber heeft een kleinere diameter.
Wat doe je dan? JA, gatenzaag erin! Dan krijg je dus dit:
Hier het subframe weer compleet met alle rubbers, nieuwe stabiverbindingen en de 24mm stabistang
dat was het weer voor deze week.
volgende week eens een proefritje maken hoop ik :thumbup16 februari 2013 om 17:53 #17957381Haha grappige oplossing van die gatenzaag en het heeft zo te zien verdomde goed gewerkt, zo te zien moet het er voorlopig weer goed tegen kunnen als je de resterende kleine dingen ook weg gewerk hebt :thumb
17 februari 2013 om 12:00 #17957382ja dat ging indd goed!
Hij moet er voorlopig weer tegenaan kunnen ja. tot aan de volgende winterstop…… :jerry23 februari 2013 om 16:06 #17957383Weer een updatje,
Om maar met de deur in huis te vallen: De Astra is weer alive!! :D :D
toen ik vanmorgen wakker werd zag ik dit:
een ding was dus al zeker, proefrijden zat er niet in voor vandaag :swear
Toch nog lekker kunnen opschieten vandaag en wel nog ff werk gehad.
gedaan:
-olie + filter vervangen
-brandstoffilter vervangen
-interieurfilter vervangen
-luchtfilter schoon gemaakt (K&N)
-downpipe gemonteerd
-intercoolerleiding over het subframe gemonteerd i.p.v onderlangs
-verder nog wat leidingwerk aangesloten
-xenon had ik eruit gehaald omdat de orginele koplampen erin komen, maar toch nog maar ff wachten. dus maar weer halogeen aangeslotenHeb nu een de juiste oliedruksensor erop zitten, maar nog klopt de druk niet.
blijft nu op 5 bar staan :angel
dus ik denk dat de meter zelf overleden is.
dit zal dan ook wel gelden voor de turbodruksensor. deze kwam niet boven de 0.6bar uit bij vol accelereren.
dus maar eens ff 2 andere meters proberen ;)Voor de rest loopt alles goed voor wat ik zo op de brug heb kunnen testen.
koppeling grijpt fors aan, waarbij de auto ook wat trilt dan. Net of je te weinig gas geeft met weg rijden, dat idee.
Zal ook wel komen door de PU hars in de motorsteunen.
Ik kan er wel mee leven :mrgreen:Moet ook nog ff een siliconen slang met 90 graden bocht bestellen.
de slang wat er nu op zit heeft een kleinere bocht, waardoor hij bij een hoek van 90 graden plat gedrukt word doordat hij te zeer op spanning staat.
Moet dus ff gefikst worden :agentZodra het weer wat beter wordt komende week zal de Astra uit de schorsing gaan en gaat er weer mee gereden worden.
Heb nog wel wat kleinigheidjes te doen, maar dat kan tussendoor wel! :thumbup
hier nog een ‘rolling picture’ :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.