Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!
- Dit onderwerp bevat 472 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 januari 2022om 11:35 door GSI Racer.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2012 om 07:45 #17957088
zal lekker rijden met dat setje , heb ik er ook op alleen gaat de koppeling iets zwaarder , maar pakt er wel er wel lekker mee op. :thumbup
20 oktober 2012 om 14:59 #17957129@sylvester1 wrote:
Ziet er allemaal netjes uit, hou er wel van als het allemaal netjes gemaakt wordt.
Stuurtje heb ik ook in de corsa, stuur erg fijn;)Succes :thumbup
Thanks! :thumb
24 november 2012 om 15:46 #17957336We hebben weer een updatje:
Vandaag een lekker begonnen met de metertjes inbouwen.
de metertjes zelf passen na wat slijpwerk nu mooi in de middenconsole, ziet dr goed uit.
al zeg ik het zelf :mrgreen:olietemperatuur en oliedruksensor zitten er ook in.
olietemperatuursensor heb ik verwerkt in de oliepijlsensor wat normaal op een XE zit.
hoef ik dus niet in de carterplug gaan tappen/boren e.d
vond dat ik daar wat weinig ruimte voor had.de oliedruksensor zit in de loze plug van de oliepomp
nu moet alleen de turbodruksensor nog gemonteerd worden, maar had geen tijd meer vandaag.
bedrading moet ook nog gelegd worden
ben benieuwd hoe het gaat functioneren.
zal maandag fftjes een foto’tje maken van de metertjeswordt vervolgd….. :thumbup
24 november 2012 om 17:11 #17957337Mooie update zal wel mooi ogen met die metertjes, benieuwd naar de foto’s :thumb
22 december 2012 om 16:29 #17957338ik begin maar meteen ff met de foto’s :angel
zoals jullie zien zitten de metertjes erin en werken ze :D
alleen 2 probleempjes.
oliedrukmeter geeft te veel aan en de turbodrukmeter te weinig
oliedruk blijft rond de 2,5 bar hangen en de turbodruk komt niet hoger dan 0.6 ongeveer
ligt zeer waarschijnlijk aan de sensoren. Dus dat moet nog ff na gekeken worden.dat hebben we dus weer gehad.
Nu z.s.m alle spullen bij elkaar zoeken en aan de bak en ophanging beginnen.
heb ook nog een kleine kvs lekkage zag ik, ook nog ff fiksen dus ;)22 december 2012 om 16:32 #17957339Ziet er geweldig uit zo :thumb
23 december 2012 om 11:06 #17957340ja idd wel mooi eej, waar heb je die sensor zitten van je olietempratuurmeter?
23 december 2012 om 11:25 #17957341:thumbup :thumbup
23 december 2012 om 11:44 #17957342hey
ziet er goed uit
ik heb de turbo druk meter van af de ecu
en de olie druk van af de olie pomp23 december 2012 om 13:31 #17957343thanks heren! :thumb
olietemperatuursensor zit in het carter op de plek waar normaal de olieniveausensor zit
oliedruksensor zit op die moer van de oliepomp
turbodruksensor zit voor de gasklep in de inlaatbuis (is een sensor zonder vacuum aansluiting)26 december 2012 om 17:18 #17957344netjes gemaakt.
Je mist alleen de belangrijkste meters nog namelijk de lambda en
uitlaatgastemperatuur.2 januari 2013 om 19:35 #17957345Updatje:
Afgelopen zaterdag niks aan de Astra gedaan :sleeping
Wel nog wat spulletjes binnen gekregen:-motorsteun om zonder aircocompressor te kunnen rijden
-stalen veerpootbrug voor achter in het kofferen zojuist een Sachs Racing drukgroep besteld, deze kan tot 500Nm hebben i.c.m een starre koppelingsplaat van OMP
Dus dat moet helemaal goed komen! Kan ik eindelijk het vermogen eens goed benutten :angelzaterdag maar eens de bak eruit gaan halen
nog een beetje moed bij elkaar verzamelen :lol:2 januari 2013 om 23:26 #17957346Ffe gejat van een ander forum…
Wat trouwens de meest ideale gordelbevestiging is, is de variant waarbij (in geval van laskooi) er in de hoofdbeugel een horizontale buis wordt toegevoegd, die zo gepositioneerd is dat deze vlak onder de schouders zit, zodat er een gordelhoek van zo’n 10graden ontstaat.
In geval van frontale impact heb je vrijwel geen verticale druk op je wervelkolom door de kleine hoek. In geval van koprol(len) is de afstand van bevestiging tot schouder zo kort dat verticale verplaatsing in de stoel, dus ook vrijwel onmogelijk is.
Ik heb bij mijn crossauto de gordels onder een hoek van 30 graden zitten.
En ik heb al diverse hele harde klappers gemaakt en nog NOOIT nek of rug klachten gehad.
Je kunt dus met 4 of 5 punts gordels niet met achterbank blijven rijden wil je ze goed kunnen plaatsen.
gr3 januari 2013 om 17:24 #17957347Staat goed die metertjes :thumbup
binnenkort zelf ook eens aan de slag
bij mij komt daar een turbodrukmeter air/fuell ratiometer
en de manuele boost controller5 januari 2013 om 14:37 #17957348Vandaag weer een lekker dagje gesleuteld.
ging weer lekker :DResultaat: bakje licht er uit en koelvloeistoflekkages gevonden d.m.v het koelsysteem af te persen
nog wat foto’s kunnen maken ondertussen
lekker bezig:
subframe, assen e.d er onderuit
bakje eruit:
de beruchte koppeling:
ik had koelvloeistoflekkage op maarliefst 4 plekken!?!?! :oops:
het ergste was bij die verdeelklep wat op de Astra met airco modellen zit en aan de slang die van de waterpomp naar de zwarte buis achter het blok gaat. deze lekte op 2 aansluitingen
(deze had ik bij de revisie opnieuw erop gezet waardoor deze zich wat heeft moeten zetten, kwestie van slangklemmen na trekken en klaar)
die verdeelklep maar gelijk nieuw gehaald voor maar 3 tientjes
verder nog een slang die lekte aan de klem (zat zo’n klote veerklem op die na verloop van jaren niet meer afdichten)
ik verloor wel iets koelvloeistof maar nooit echt veel, dus had nooit gedacht dat hij toch zo relatief erg zou lekken
zie hier:Je komt echt overal perfect aan nu. Zo zonder bak en subframe.
Dus volgende week ook gelijk de stappenmotor ff schoon maken!Nog een handig hulpje: de veerpootbrug is de perfecte tool om je motor aan op te hangen als de bak eruit ligt :angel
en dit was het eindresultaat om vanmiddag 1 uur:
:sleeping
Volgende week gaan we weer vrolijk verder!
5 januari 2013 om 15:01 #17957349waarom haal je die klep er niet tussen weg
je hebt toch geen airco meer of wel5 januari 2013 om 16:25 #17957350Ik heb even gemist waarom de koppeling die je er nu af haalt berucht is?
5 januari 2013 om 17:17 #17957351spec koppeling?
5 januari 2013 om 17:34 #17957352koppeling slipt door sinds dat de motor goed afgesteld is.
die word dus nu vervangen voor serieus materiaal i.p.v billige Ebay setjes
@Syl, daar moet ik eens ff heen kijken!
Heb ik nog niet over na gedacht eigenlijk :shock:
moet ook gewoon weg gelaten kunnen worden lijkt me ja6 januari 2013 om 01:44 #17957353@GSI Racer wrote:
koppeling slipt door sinds dat de motor goed afgesteld is.
die word dus nu vervangen voor serieus materiaal i.p.v billige Ebay setjes
@Syl, daar moet ik eens ff heen kijken!
Heb ik nog niet over na gedacht eigenlijk :shock:
moet ook gewoon weg gelaten kunnen worden lijkt me jaja volgens mij schakelt die klep pas in als je de airco aan zet zodat er geen warm water in je kachelrad komt
je hebt gee airco meer dus kan hij ook wel weg volgens mij
alleen moet je ff kijken hoe je met je slangen weg komt maar wil wel een kijken wat het verschil is met airco of zonder airco6 januari 2013 om 10:25 #17957354die ene slang loopt als het ware gewoon door, dus die kan in principe gewoon doorverbonden worden.
moet alleen ff kijken waar die andere slang heen gaatals je eens zou willen kijken of dat kan, dat zou wel cool zijn :thumb
7 januari 2013 om 16:36 #17957355@syl,
Heb het ff na gekeken vandaag, die klep kan er gewoon tussenuit
een slang gaat van de zijkant van de kop naar de kachelradiator
de andere gaat van de zwarte kunststof koelvloeistofpijp aan het blok naar de kachelradiator
dus ff knippen en plakken, dan is dat weer gefikst :thumb9 januari 2013 om 17:37 #17957356nog wat nieuwe dingetjes besteld:
-de juiste koelwaterslangen die ik nu nodig heb om zonder die klep te rijden
-motorsteun distributiezijde, deze was gescheurd
-stabiverbinding stangetjes
-gaskleppositiesensor (omdat de motor soms 2500 toeren loopt als je hem net gestart hebt)En misschien nog belangrijker!
Ik heb eindelijk een W357 bak gevonden, voor maarliefst 50 euro!! :jerry
bak wordt nog uit elkaar gehaald en nieuwe lagers en synchromeshringen monteren
dan is ie ook weer fris!dus we kunnen weer lekker verder zaterdag
Moet ook nog deze week even kijken of de stabilisator van een Saab aan de voorzijde ook past
9 januari 2013 om 19:24 #17957357heb je stapen motor al een weekje in de benzine gelecht
had ik ook toen
9 januari 2013 om 19:54 #17957358nee, maar dat was ik wel van plan
kom je nu goed aan!het gekke is dat hij het keren niet doet en dan ineens weer een paar keer achter elkaar
hij blijft dan ook echt vol doorgaan, kun je gewoon zonder gas te geven rijden.
na een halve minuut is het wel goed dan ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.