Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!
- Dit onderwerp bevat 472 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 januari 2022om 11:35 door GSI Racer.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2012 om 11:44 #17957329
Tadaa!
het racestuurtje zit er ook alweer en paar dagen instuurt echt super, veel beter dan zo’n groot orgineel stuur
18 augustus 2012 om 15:59 #17957330Staat super :thumb
boh je hebt airco…… jaloers!!! :wors
18 augustus 2012 om 16:00 #17957331HAD airco :jerry
18 augustus 2012 om 16:01 #17957332Dus jij ook lekker bakken achter het stuur :jerry
18 augustus 2012 om 16:17 #1795733318 augustus 2012 om 16:43 #17957334je lang je kunt blijven rijden doet de arko het wel goed ja.
maar niet te lang stil staan, dan werkt hij niet meer :jerry18 augustus 2012 om 19:27 #17957327Mooi stuurtje, qua diameter lijkt hij op de foto niet veel kleiner
ik denk dat ik in mijne een corsa sr stuur zet
die van mn vriendin bijvoorbeeld :D18 augustus 2012 om 19:46 #17957328ziet er goed uit jongen
19 augustus 2012 om 08:17 #17957335Is ook niet veel kleiner dan het orgineel stuur, een paar cm maar.
maar dat maakt echt veel verschil.
stuur komt zowiezo verder naar je toe, wat ik altijd miste bij mijn Astra.
sturen is ook heel anders nu vind ik
is er een stuk beter op geworden! ;)6 oktober 2012 om 06:24 #17957128lang stil geweest hier.
de winter staat weer voor de deur, dus binnenkort Astra time!!! :D
heb weer een aardig to do lijstje…
6 oktober 2012 om 07:47 #17957127ah maikel dat stuurtje kan nog wel wat kleiner je hebt toch stuurbekrachting :P heb zelf een 32 cm stuurtje in astra
mijn gsi gaat uit elkaar en weg …. heb een corsa a gekocht van 86 een hele 1,0:P6 oktober 2012 om 09:09 #17957102even over je nieuwe gordels van raceland, gaan ze niet steeds losser zitten???.
ik heb ze ook gehad, maar reed nooit echt op mijn gemak met die gordels.
heb nu een setje aangeschaft, waar je echt vast in zit.
hiermee durf ik wel een aanrijding aan.
ga maar eens op die gordels zoeken naar reactie’s :thumbdown :thumbdowngroeten. :thumbdown
6 oktober 2012 om 09:56 #17957097qsp gordels ken ze vind ze heerlijk zitten
6 oktober 2012 om 14:45 #17957140@Maikel,
Heb je toevallig nog een F18 W357 liggen?
Jammer dat de Astra uit elkaar gaat
@Kadett4x4,
Heb ik eigenlijk geen last van nee :wtf
ook niet als ik me naar voren probeer te drukken bijv.
Als de Astra meer voor het circuit gebruikt gaat worden komen wel 5 punts erin :thumb7 oktober 2012 om 05:18 #17957106nee kerel heb geen bakken meer liggen heb alles weggedaan van bakken omdat ik van grote loods terug ging na kleinere stalling
ja astra moet gespoten worden nieuw interieur en nu ook nog de koppeling kapot en aan gezien ik hem nog ma max 2 dagen per week gebruikte ivm werk auto en hij daarvoor te duur is gaat hij gewoon in onderdelen weg wat ik kan gebruiken voor mijn c ascona((motor,remmen)gaat daarop, de rest gaat weg en ga ik belasting vry rijden met de corsa en ga die leuker maken . schroefsetje eronder en op standje buik,dikke 13ers eronder en miss ooit nog andere motor erin ipv de 1,0s ,
7 oktober 2012 om 09:23 #17957098haha, leuke plannen!! :thumb
7 oktober 2012 om 21:32 #17957095@kadett4x4 wrote:
even over je nieuwe gordels van raceland, gaan ze niet steeds losser zitten???.
ik heb ze ook gehad, maar reed nooit echt op mijn gemak met die gordels.
heb nu een setje aangeschaft, waar je echt vast in zit.
hiermee durf ik wel een aanrijding aan.
ga maar eens op die gordels zoeken naar reactie’s :thumbdown :thumbdowngroeten. :thumbdown
Kan uit ervaring spreken dat een aanrijding met zulke gordels geen pretje is hou je beste nek klachten aan over kan ik je vertellen. Zowiezo is een aanrijding geen pretje trouwens.
Wat een stuiter gave gsi trouwens goed bezig.
7 oktober 2012 om 22:55 #17957090thanks shooter!!
denk dat het effect van een gewone gordel ook niet goed voor je nek zal zijn trouwens.
als je denkt dat bij een aanrijding de gordelspanners aangetrokken worden.
dan zit je ook helemaal strak in je stoel8 oktober 2012 om 18:20 #17957105gewone gordel trekt niet je ruggegraat in elkaar bij een aanrijding zoals deze gordels wel kunnen doen…
De 4,5 of 6 punts gordels lopen over je schouders en lopen dan schuin omlaag naar achteren. Bij een goede inbouw zit daar maar een hele flauwe hoek in en zitten ze dus vrij hoog gemonteerd achter in de auto maar helaas komt het veel vaker voor dat ze achter de stoel laag gemonteerd zitten en dus een scherpe hoek maken. In het geval van een botsing druk je dan je ruggegraat in elkaar doordat je de gordel als het ware naar voren trekt en hij daardoor omlaag komt.
Dat je strak in je stoel zit is trouwens juist goed, vandaar de gordelspanners.. Nekklachten komen niet van de gordels maar van onjuist/geen gebruik van de hoofdsteun. Hiertegen kun je helaas weinig doen, of je moet met een HANS-systeem gaan rijden. ;)
Op de bevestigingspunten van de gordels komen ook gigantische krachten te staan. Een simpel schroefdraadoog ergens in een vrij gat draaien is dan ook geen slimme manier van bevestigen. Een plaat inlassen ter versteviging of een rolkooibuis is vele malen sterker. Aangezien het om je veiligheid gaat zijn dat wel dingen om over na te denken hoop ik…
8 oktober 2012 om 18:24 #17957104Een gordel aan een kooi vastmaken is ook geen goeie optie. Ook een kooi kan kreukelen en vervolgens de gordel slap laten staan.
En dat ruggengraatverhaal had te maken met de hoek van de gordel. Recht naar beneden achter de stoel was een ruggenbreker toch?8 oktober 2012 om 18:27 #17957103@giuliettaevo wrote:
gewone gordel trekt niet je ruggegraat in elkaar bij een aanrijding zoals deze gordels wel kunnen doen…
De 4,5 of 6 punts gordels lopen over je schouders en lopen dan schuin omlaag naar achteren. Bij een goede inbouw zit daar maar een hele flauwe hoek in en zitten ze dus vrij hoog gemonteerd achter in de auto maar helaas komt het veel vaker voor dat ze achter de stoel laag gemonteerd zitten en dus een scherpe hoek maken. In het geval van een botsing druk je dan je ruggegraat in elkaar doordat je de gordel als het ware naar voren trekt en hij daardoor omlaag komt.
Dat je strak in je stoel zit is trouwens juist goed, vandaar de gordelspanners.. Nekklachten komen niet van de gordels maar van onjuist/geen gebruik van de hoofdsteun. Hiertegen kun je helaas weinig doen, of je moet met een HANS-systeem gaan rijden. ;)
Op de bevestigingspunten van de gordels komen ook gigantische krachten te staan. Een simpel schroefdraadoog ergens in een vrij gat draaien is dan ook geen slimme manier van bevestigen. Een plaat inlassen ter versteviging of een rolkooibuis is vele malen sterker. Aangezien het om je veiligheid gaat zijn dat wel dingen om over na te denken hoop ik…
Goede info!!
dat die gordels niet scherp omlaag mogen lopen wist ik.
die van mij doen dat dus ook niet zo extreem :thumb8 oktober 2012 om 18:51 #17957101@Fearless wrote:
Een gordel aan een kooi vastmaken is ook geen goeie optie. Ook een kooi kan kreukelen en vervolgens de gordel slap laten staan.
En dat ruggengraatverhaal had te maken met de hoek van de gordel. Recht naar beneden achter de stoel was een ruggenbreker toch?Met een kooi bedoel ik wel een goede kooi, niet eentje van papiermachee… ;) Bij de meeste race en rally auto’s zitten de gordels aan de kooi bevestigd, dat is het sterkste deel van de auto namelijk.
De hoek van de gordel has ik het over ja. ;)
15 oktober 2012 om 19:35 #17957100vandaag de Astra voor dit jaar stil gezet :oops:
mis hem nu al :crymaar de projectjes zijn ook weer leuk!
18 oktober 2012 om 17:55 #17957086Het begin is er: Zojuist een starre OMP koppelingsplaat besteld.
nu nog een Sachs Performance drukgroep en het setje is compleetdenk dat ik zaterdag een begin ga maken
19 oktober 2012 om 21:25 #17957089Ziet er allemaal netjes uit, hou er wel van als het allemaal netjes gemaakt wordt.
Stuurtje heb ik ook in de corsa, stuur erg fijn;)Succes :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.