Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › GSI Digidash in kadett c 1.2 ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2011 om 19:05 #17237455
Is het mogelijk om een digidash in een kadett c 1.2 te zetten ?
Zoja, wat heb je allemaal nodig en hoe moet je het aansluiten ?
Digidash zelf hebk al, alleen helaas geen stekkers bij…Greetzz
29 mei 2011 om 19:47 #17876570Stekkers en een pulsgever. Pulsgever kan je op je bak draaien waar nu je kilometerkabel aansluit. Ik weet zeker dat het op een getrag kan, maar waarschijnlijk ook op een ohv vierbak.
Max
4 juni 2011 om 21:16 #17876572hoi ik heb hem ook in mijn 1.2 city gebouwd heb wel wat moeten weg knippen in het metalen frame en ik heb een chevvy dachbord er in geplaatst past het wat beter. ik heb de pulsgever in de auto geplaatst op de tellerkabel die uit het analoge dachbord komt. op de bak liep de sensor vol olie ik heb nog wel een grote teller afwijking je kan niets veranderen aan het tandwieltje zit vast in de 4 bak ben nog aan het zoeken naar een oplossing ze hebben het over een lakstiftje op het schijfje een streepje zetten :hmmz
gr city en coupe rijder :D5 juni 2011 om 16:52 #17876573Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.
8 juni 2011 om 20:33 #17876574kun jij hier iets meer over vertellen hoe en wat voor een pot meter bijvoorbeeld
27 januari 2012 om 20:15 #17876578Schematje zou mooi zijn,,,
Wegstrecken-
frequenzgeber Impulse pro
Kilometer Teile-Nr. Kennung Getriebe Kodierung Radgröße
6 Impuls 6750 90148828 AA Handschalter Kadett
Ascona* Kadett: 145R13/155R13/175-70R13/185-60R14
Ascona: alle Radgrößen
8 Impuls 8752 90149078 AC Handschalter Ascona alle Radgrößen
10 Impuls 90149079 AD Automatik Kadett alle Radgrößen
13 Impuls 90149080 AE Automatik Ascona alle Radgrößen
15 Impuls 90149081 AF Automatik Ascona* alle Radgrößen
16 Impuls 17504 90149082 AG Handschalter Kadett 165R13 / 175-65R14Is dit wat’?
27 januari 2012 om 20:35 #17876579@Mad Max wrote:
Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.
Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.
27 januari 2012 om 20:37 #17876580Hallo,
ben ondertussen al in het bezit van alle nodige onderdelen en ben bezig om het in te bouwen :)Ben nu bezig met het frame aan te passen
kijken hoe en wat… :hmmz
Schema’s en een maatje met de juiste kennis doen wonderen! :)
28 januari 2012 om 14:05 #17876582@2000 wrote:
@Mad Max wrote:
Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.
Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.
dit knopje is voor wisselen tussen pulsgevers :vertag
verders niets
28 januari 2012 om 15:25 #17876581@jblfreak wrote:
@2000 wrote:
@Mad Max wrote:
Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.
Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.
dit knopje is voor wisselen tussen pulsgevers :vertag
verders niets
Volgens mij is dat rode knopje inderdaad voor omschakelen van 4 naar 6 cilinders, en dan met name voor de toerenteller. Heb hier 4 digidashes liggen, twee kadett en twee senator/monza en bij allemaal heeft het omschakelen van dat knopje geen effect op de snelheid op de teller.
Ik ben er al een tijdje mee bezig geweest om de snelheid correct te krijgen maar heb de moed opgegeven :sleepingDus ga dit topic zeker even volgen voor mogelijke oplossingen!
28 januari 2012 om 17:48 #17876583knopje is om de juiste pulsgever te selecteren
niet voor mijlen per uur en ook niet voor 6 cilinders zoa;ls vele denken
10 maart 2012 om 20:29 #17876576calike, hoe staat het met je digidash ? ben wel eens benieuwd
10 maart 2012 om 20:43 #17876575digidash is helemaal aangesloten, heb alleen nog ditjes en datjes nodig om alles te kunnen doen laten werken van lampjes, maatje komt eens een keer langs met zijn kadett e dash, miss dat ik dat er helemaal inkrijg zodat alles een beter geheel blijft :D
10 maart 2012 om 23:26 #17876571:kewlpics :kewlpics
11 maart 2012 om 12:35 #17876569En hoe is het dan uiteindelijk opgelost met pulsgever en de juiste snelheid?
11 maart 2012 om 12:38 #17876568auto ligt nog uit elkaar om te restaureren, dus heb verder nog niets gecheckt ervan…
11 maart 2012 om 16:01 #17876577Eigenlijk moet je ook ff paar diodes tussen de knipperlichtdraden maken. Heb ik ook gedaan, hierdoor brand bij knipperlicht links alleen linkerpijltje, knipperlicht rechts alleen rechts, en bij alarmlichten beide pijltjes. Kleinigheidje maar ziet er wel mooi uit
17 maart 2012 om 22:06 #17876584ik heb op mijn city 1.2 niets tussen de draden gemaakt zo op de knipperlicht draden aangesloten en het werkt zo heb ik het ook bij mijn a corsa gsi gedaan ik ben nog wel bezig met het uitzoeken van de snelheids meter .het omzetten van het knopje heeft iets geholpen wijkt nu iets minder af maar lang niet genoeg :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.