gsi 8v start niet

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) gsi 8v start niet

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225267
    ronald28
      Lid sinds:
      28 August 2010

      Mijn gsi start niet heb de verdelerkap vervangen de rotor bougies en de kabels maar nog steeds niks zo rijd hij nog en zo doet hij niks meer ik heb stroom op de bobinekabel en op de pin in de verdeelkap maar dan houd het op buiten de verdeelkap heb ik niks meer wie kan mij bij dit probleem verder helpen heb ook verschillende bobines geprobeerd.

      mvg ronald

      #17720282
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        bdp sensor ?

        #17720283
        ronald28
          Lid sinds:
          28 August 2010

          en waar zit die precies bij het vliegwiel of aan de andere kant en dat kan te maken hebben dat ik geen stroom meer heb buiten de verdeelkap?
          En heb net gezien dat op de versnellingsbak een 2 dradige sensor niet is aan gesloten die heeft een zwarte en een wit zwarte kabel kan dit het zijn?

          #17720284
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            jep bdp (krukas sensor) kan daar de oorzaak van zijn.

            geen stroom buiten de verderkap? ik weet niet precies wat je bedoelt, maar geen vonk kan komen door bdp sensor, die zit als je de moter kap open doet en er voor staat links onderaan.

            klinkt beetje raar, miss alsnog defecte verdelerkap? is de rotor nog wel goed?

            als er stroom op de bobine staat zou je toch ook stroom op de boegies moeten hebben als alles wat daar tussen zit goed is.

            #17720285
            ronald28
              Lid sinds:
              28 August 2010

              ja weet ook niet echt hoe ik het omschrijven moet heb alles vervangen en neem toch aan dat het goed moet zijn als ik de rotor rond draai met de hand op contact meet ik op de bougie kabel wel stroom met een multimeter als ik de verdeelkap erop zet voel ik ook een lichte weerstand van de pin in het midden dus hij heeft ook contact met de rotor.

              #17720286
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                Controleer eerst je brandstof relai eens, als die het niet goed doet dan geeft de ECU geen signaal voor de vonk.

                Dus zoek het brandstof relai op, controleer of die tikt als je de auto op contact zet.

                Controleer daarna of het relai tikt als je start.

                Als dit werkt zou je benzine en vonk moeten hebben.

                #17720287
                ronald28
                  Lid sinds:
                  28 August 2010

                  heb net de bdp sensor gevonden buiten mantel rot ben die buiten mantel er aan het af halen en had ook een draad in de handen zal wel niet goed zijn neem ik aan maar hoe heet dat ding op h base vliegwiel sensor of toerental sensor?
                  Heeft iemand nog zo’n ding liggen in de buurt van sappemeer groningen? Want ben de auto weer nodig maandag voor het werk.

                  #17720288
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    Ik heb net gekeken op h-base.

                    Ze zijn allebei hetzelfde, kijk maar naar de afbeelding die erbij zit.

                    Maar heb je het brandstof relai al gevonden ?

                    Want als die wel tikt, dan is je BDP sensor niet kapot.

                    #17720289
                    ronald28
                      Lid sinds:
                      28 August 2010

                      ja heb ik gevonden er tikt niks hij geeft ook geen benzine en 1 koper of metaal draad is door de buitenste na de mantel dus nu maar hopen dat het hier aan ligt jullie horen als het probleem is opgelost

                      #17720290
                      ronald28
                        Lid sinds:
                        28 August 2010

                        Heb nu een nieuwe sensor en nog steeds niks maar na goed luisteren en voelen geen getik:wtf.
                        Relais eruit schoonmaken verbindingen schoonmaken en hij doet het van de week eerst eens een nieuwe relais halen voor de zekerheid.

                        Iedereen bedankt voor de reacties.

                        mvg ronald

                        #17720291
                        paulus013
                          Lid sinds:
                          12 February 2011

                          hallo,mijn 2.0gsi ’88 start niet meer,bobine ed allemaal vervangen,waar zit brandstof relais,en nokkenas sensor ed

                          #17720292
                          sebastiaankadettcabriogsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2005

                            brandstof relais zit meestal (bij mij dan) in de buurt van de veerpoot (bestuurders kant)

                            bdp aan de voorkant van de motor rechts onder (de rechter motersteun)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.