Grrr nog steeds schokken bij gas geven en loslaten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Grrr nog steeds schokken bij gas geven en loslaten

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    robert1970
    Deelnemer

Betreft Vectra B2 X18xe1 bj 2000
      Na vele bruikbare tips en trics schokt m’n veccie nog steeds.
      Met name rond de 1700rpm echt heftig alsof je van het koppelingspedaal afschiet en bij constante snelheid voel je constante schokjes.
      inmiddels luchtmassameter, EGR klep, Bougies, Bobinebrug vervangen, carterventilatie opgeboord,
      vacuumslang actiefkoolstofklep eens afgesloten, en gasklephuis schoongemaakt.
      verder geen foutcode’s aanwezig.
      Distributieriem is 11000km geleden vervangen.
      En heeft 18 juni jl nog de hele dag bij de dealer gestaan en hebben diverse snapshots gemaakt maar nog geen oplossing omdat hij geen code weergeeft.
      Iemand nog een idee, alvast bedankt voor het meedenken

Groetjes Robert

svdk20
      Deelnemer

hoe oud is je brandstof filter??

JanW75
        Deelnemer

En waar tank je?

Ik had laatst een keer getankt bij Argos en toen deed de motor ook ontzettend vaak schokken.

Nadat ik een flesje wynns injector reiniger op een halve tank gebruikt had en een mooie lange rit gemaakt heb is het schokken over.

mauricevdh

Hallo robert1970,
            als je meer dan 30000 toeren rijd is het schokken dan over ?

mauricevdh

Robert,
              UIT ERVARING:
              ik was ook eigenwijs en had ook van alles geprobeerd als ik nou meteen naar mijn buurman had geluisterd en meteen mijn bougies kabels vervangen had dan had ik nu nog veel geld in mijn portemonnee gehad ik zou zeggen probeer het eens het werk heel simpel .
              Maak een kabel aan de min pool en aan een tang vast en trek OM DE BEURT een bogie dop los ( maar wel in het blok laten en een beetje naar boven en beneden bewegen ) als de motor moet werken om weer op toeren te komen dat hoor je vrij goed dan is die kabel kapot maar koop een setje want voor je het weet is de volgende aan de beurt.Ik heb voor een set 135 euro voor betaald

SUC6 :thumbup

sw_reijnders
              Deelnemer

tja maurice

een x18xe1 heeft geen bougie kabels
                de bobine zit bovenop de cilinderkop en die heeft hij al vervangen ;)

mauricevdh

Sorrie zo veel verstand heb ik er ook niet van
                  maar toch suc6

robert1970
                  Deelnemer

De auto heeft in februari een grote beurt gehad inclusief benzinefilter, en eind april begon het schokken, maar zoals maurice al vroeg is het schokken boven de 3000 rpm over. Nee niet helemaal, het is inderdaad veel minder maar weg is het niet. Het tanken doe ik bij verschillende pompen ,net wanneer het nodig zeg maar, tot een kwart van de tank. Maandag 18-juni jl hebben ze ook de injectoren gereinigd op druk met tuneup.
                    probeer al zoveel mogelijkheden maar het moet finacieel wel leuk blijven
                    Gr. Robert

robert1970
                    Deelnemer

Luchtmassameter???
                      Ik heb al veel problemen gelezen over de luchtmassameter met slechte massa, nu wil ik morgen proberen de lmm een extra massa te geven via pen2 gele draad rechtstreeks naar de massa van de accu, en kijken of dit enige verbetering geeft.
                      En stel nu dat ik het hiermee oplos ligt dat dan puur aan de ecu, of zou de ecu dan vervangen moeten worden.
                      ik laat het morgenavond weten.

Gr Robert

robert1970
                      Deelnemer

Nou helaas, :swear ook een extra massa bied geen uitkomst.
                        Heb vanmiddag met een kameraad gereden, hij heeft zo’n snap-on tool en hebben diverse triggers gemaakt, en zoals het er nu naar lijkt schijnt heel kortstondig de spanning van de ecu weg te vallen.
                        Maar we blijven zoeken, meld me later weer
                        Groetjes Robert

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.