group a vraagjes

Forumindex Forums Modellen Manta group a vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    opel-motorsport
    Deelnemer

hey ff paar vraagjes ik rijd met deze group a onder mijn manta b

waarom dient het 3 dubbele middenstuk ? aangezien de 2 buitenste buizen er gewoon tegengelast zijn en niet open zijn aan de binnenkant en er dus eigenlijk gewoon voor de sier tegen hangen :)
      en weet er iemand een klein werkje om er nog iets meer geluid uit te krijgen? :)
      alvast bedankt

Tiedo

dat driedubbele stuk is een vlamdover, maar hoe die precies werkt weet ik ook niet :angel

babyblue
        Deelnemer

meer geluid? gaten er in boren :jerry

postbusmanta
          Deelnemer

Die twee pijpen aan de zijkant zijn expansie-kamers.

De pijpen zijn aan één kant open (ik dacht de achterkant) d.m.v. twee gaten van ongeveer 12mm in de middelste pijp.

Waar het woord “vlamdover” vandaan komt is mij een raadsel.

Het is gewoon een extra expansie-demper.

Wil je dus meer geluid, zal je deze pijp moeten vervangen door een enkele.

Waarom is mij echter een raadsel. Heb je al een gehoorbeschadiging of wil je heel snel worden aangehouden door oom agent???

manta_dennis
            Deelnemer

De pijp heb ik ook ander mn oude manta gehad. Naarmate de pijp langer onder de auto zit gaat ie vanzelf meer geluid produceren. Zou er voorlopig niets aan doen als ik jou was.

Opelkees
              Deelnemer

heerlijk geluidje van zo’n uitlaat

zat ook onder mijn inmiddels ex manta

mantadevil
                Deelnemer

klopt na mate je langer rijd komt er meer geluid uit
                  had ze ook altijd onder de manta zitten en geven een super geluid
                  wat ook wil helpen is even flink door trekken en hard rijden
                  dan versnel je het wat
                  hahahah maar dan is de kans dat je roze pasje weg is zo groot

dr_antrax
                  Deelnemer

@mantadevil wrote:

klopt na mate je langer rijd komt er meer geluid uit
                    had ze ook altijd onder de manta zitten en geven een super geluid
                    wat ook wil helpen is even flink door trekken en hard rijden
                    dan versnel je het wat
                    hahahah maar dan is de kans dat je roze pasje weg is zo groot

Ff op vakantie na duitsland en gas erop helpt ook :D

jethro
                    Deelnemer

Méér geluid????????
                      Is 100 db dan niet genoeg?
                      Als je de groep-a er net onder hebt valt het wat tegen, wat het geluid aan gaat. ;)
                      De sound komt snel genoeg, veel mee rijden en de hoge toeren niet ontzien.
                      Als je later met de auto vol familie of vrienden op stap bent, dan is er altijd ééntje die roept: waarom achtervolgt die motor ons?? ;) ;)
                      :jerry

opel-motorsport
                      Deelnemer

haha wel leuke reacties tussen :)
                        en ja het geluid valt inderdaad zwaar tegen hij zit er nu sinds een dikke 2 maand splinternieuw onder en hij bromt wel een beetje maar meer dan dat ook niet eigenlijk :)
                        is zeker en vast al geen 100 db mijn corsa a met katvervanger en de rest origineel maakt meer herrie dan de manta :)
                        dus @ postbus manta de 3-dubbele buis vervangen door 1 enkele zeg je ?
                        grts

knoll
                        Deelnemer

kzou zeggen nog eventjes geduld ik heb op mn groene manta b ook al jaren een group a zitten zelfde als die van jou het geluid is pas na ongeveer een jaar gekomen en nu na jaar of 3 is die echt wel luid aan het worden ik ga zeker boven de 100db zal dat ooit nog wel eens meten hoeveel ;) grz

opel-motorsport
                          Deelnemer

dus conclusie is gewoon dat er genoeg mee gereden moet worden :)

mantadevil
                            Deelnemer

ja hoe meer je rijd hoe sneller het geluid komt
                              ding moet eerst los branden
                              heb medere nieuwe gekocht en geluid valt altijd tegen in het begin .

opel-motorsport
                              Deelnemer

damn :) tis een mooi weer auto en zo heel veel rijd hij niet dus word het nog lang wachte :)

knoll
                                Deelnemer

kan wel jaarke duren maar kheb nu een nieuwe group a zitten onder mn b1 ook maar die maakt nu al meer kabaal dan mn groene maar komt deels omdat mn motor niet goed afgesteld staat ;-) deze week komt er originele nokkenas in terug en word die degelijker afgesteld :) misschien is mn filter intussen al wat weg vanbinnen

jethro
                                  Deelnemer

In mijn Kadett-c gte met een woeste 2.4 met een set 48 Webers en zonder die HARP, maar wel met de beide groep-a dempers kon men mij toen kilometers van te voren aan horen brullen. :thumb
                                    Als ik een dorp kwam in rijden stond de hele straat met de kop voor het raam.
                                    Stond ik bij iemand voor de deur met draaiende motor dan trilden de ramen.
                                    Kortom je krijgt wel aandacht, ook van de blauwen. ;)
                                    Heb toen wel een bekeuring gekregen………….uitlaat lek. :jerry

opel-motorsport
                                    Deelnemer

ja zo luid hoeft het nu ook weer niet haha :) had laatst de einddemper eraf gehaald en dat geluid mocht ie best wel hebben :)
                                      en mijn motor is goed afgesteld ook met een scherpere nokkenas ma kvind het toch meer een matchbox geluid dan een manta geluid :) manta mag voor mij wettelijk een beetje meer kabaal maken :)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.